Mensen die te laat komen!

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ook ik baal ervan als mensen 5 a 10 min te vroeg voor mijn deur staan. Ik ben dan nog bezig, ik vind het juist netter om om het uur precies er te zijn of 2/3 min later dan weet je zeker dat diegene ook klaar is. bij een tandarts etc. ben je er natuurlijk eerder , daar is een wachtkamer voor.

Overigens spreek ik zelf altijd af rond een tijd, veel makkelijker.

2. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Ik calculeer voor mezelf altijd een blok van een half uur in.
    Ik ben er tussen <tijd> en <tijd> op die manier scheelt dat een hoop stress.

3. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh dit is echt een van mijn grootste irritatie punten. Mensen die gewoon altijd te laat komen. Echt grow up en neem je verantwoordelijkheid!

Binnen mijn fam. Kunnen ze dat ook zo goed. Groen en geel erger ik me daar aan.
    En met gewoon een simpele lunch afspraak etc. kan ik daar best mee leven. Ja, ik erger me eraan maar ik zucht diep en voilla. Maar als we dan een keer iets belangrijks hebben (dokters afspraak, bruiloft, vergadering) en mensen komen DAN te laat dan voel ik me gewoon echt niet serieus genomen en dan kun je van me echt de pleuris krijgen :p vooral als ze dan ook nog gaan verdedigen waarom ze te laat komen. Please

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik ben liever ergens te vroeg. Ik moet morgen om 9 uur op het werk zijn maar ik ben er zeker om 8 uur zijn. Anders kom ik vast te staan in het verkeer en raak ik in paniek.

5. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    En ik geloof niet in 'ik kan er niks aan doen, ik kom altijd te laat'
    Kom op zeg dan ben je gewoon laks, chaotisch, lui of vindt je het blijkbaar niet belangrijk. Want bij een sollicitatie of erger een begrafenis kun je neem ik aan wel op tijd komen! (En zo niet dan moet je je helemaal diep schamen)

6. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Als ik rond een tijd af spreek hou ik rekening met een kwartier speling dus alles tussen 13.45 en 14.15 vin ik normaal dan.
    Als ik een exacte tijd af spreek zorg ik wel dat ik er met Max 5 min speling ben behalve bij belangrijke afspraken of zakelijke afspraken dan gewoon op afgesproken tijd (dus huisarts ziekenhuis fysiek etc)

7. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Ik kom 9 van de 10 keer te laat, al vertrek ik vroeger, er komt altijd wel iets tussen (iets vergeten, tram die plots kapot is,file) waardoor ik er niet op tijd geraak. Meestal laat ik wel weten dat het iets later wordt.
    Ben eens een hele dag te laat gekomen bij verloskundige, belde op de dag van afspraak om te laten weten dat ik iets later zal zijn, zegt vk lachend "Oh lieverd, eigenlijk had ik je gisteren verwacht, maar kom maar." Was beste verloskundige die je je kan wensen en net soals ik altijd te laat, dus we begrepen elkaar wel.

8. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    yup ik irriteer me daar enorm aan!
    1 keer kan gebeuren maar standaard te laat vind ik echt mega irritant

9. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ja klopt, het zijn ook meestal dezelfden die dat doen.

Vanmorgen draaide ik creche in onze kerk, en ik draai meestal creche met dezelfde. We moeten om 9 uur altijd alles klaarzetten. Dus ik ben er keurig die tijd, komt zij pas om 9:20 aanzetten. Toen was het al klaar. Was ook niet de eerste keer. Dan kan ik mij flink ergeren.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Een vriendin van mij is altijd standaard te laat. Erg irritant maar heb mij er maar bij neergelegd. Spreek ik wel wat eerder af dan wat de bedoeling is. Mijn zwager is ook zo'n drama. Echt een allergie puntje te laat komen. Gelukkig zijn mijn vriend en ik meestal op tijd. Zou niet met iemand kunnen samenwonen die altijd te laat is.

11. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik heb geen enkel probleem met iets te laat komen, uitgezonder zakelijke of andere belangrijke afspraken ed. Ik vind het maar een gestress als iedereen op de minuut af op tijd moet zijn of nog irritanter dat je daardoor veels te vroeg bent. Ik snap ook serieus niet waarom iemand er last van kan hebben als je tien minuten later bent? Ik kan me daar simpelweg niet druk over maken.

12. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik ben ook altijd te laat! Vind het soms echt knap van mezelf als ik slechts 1 minuut te laat ben &#128517; Tuurlijk kan ik er soms wel wat aan doen, maar vind het ook weer zonde van m'n tijd om te vroeg te zijn. Ik bedenk me dan inderdaad: oo ik kan nog wel even snel .... doen voor ik ga en ja dan is het al weer te laat.
    Kan me overigens inderdaad irriteren als een ander te vroeg is. Zit ik nog met een handdoek in m'n haar! Vreselijk. Als ik vroeger van huis vertrek heb ik inderdaad altijd de stoplichten tegen, de sluizen gaan toevallig net voor m'n neus open of de spoorbomen gaan net dicht!
    Heb expres m'n klok in m'n auto een paar minuten terug gezet, dan voel ik me iets relaxter. Want ja te laat kom toch wel, dus waarom dan niet relaxt te laat komen, liever ontspannen te laat dan gehaast te laat. En inderdaad ik heb nog nooit een vliegtuig of wat dan ook gemist! En voor sollicitatie gesprekken ben ik ook op tijd, maar dan heb ik met mezelf een kwartier eerder afgesproken. Voor de huisarts en tandarts ben ik ook altijd op het randje op tijd/te laat. Maarja anders moet ik daar wachten dus vind ik dat het ze me niet kwalijk mogen nemen als ik eens 3 minuten te laat ben.
    Ik spreek met vrienden vaak een rond.... tijd af. Of tussen half en heel maar ook dan ben ik later dan heel &#128531;&#128531;

Ach altijd te laat, m'n kindjes zetten de gewoonte voort want die kwamen met 40w4d en 41 weken. Dus ja heb m'n verdiende loon wel weer gehad &#128514;

13. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Eens!

Zelf kom ik op belangrijke afspraken niet gauw telaat. Vind ik zelf ook niet prettig.

14. Gemma79

Gemma79 Fanatiek lid

19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ben zelf eigenlijk altijd te vroeg overal.
    Heb er een schurft hekel aan als mensen te laat komen aankakken en dan ook doen alsof dat normaal is..

15. Luja

Luja Niet meer actief

Ik ben meestal tussen 5 minuten te vroeg en 5 minuten te laat aanwezig, precies op tijd dus.
    Helaas een paar vrienden die het niet zo nauw nemen, die spreken af om 20uur en komen op zn vroegst 20:30 terwijl ik na kinderbedtijd heb lopen haasten met stofzuigen en douchen. Voor niks :D

16. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier ook een hekel aan te laat komen, 10 minuten ofzo vind ik geen probleem, maar meer dan 20 minuten begint mij wel te irriteren. Hetzelfde geldt voor te vroeg komen, 10 minuten geen probleem, maar veel eerder er zijn is onhandig.

17. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ai, ik denk niet dat wij privé met elkaar omgaan ;)

Zo punctueel als ik op mijn werk ben, zo slordig ben ik privé. Ik kom standaard te laat en gerust een kwartier. Ik laat het wel altijd weten als ik ga rijden. Daarnaast zeg ik ook nog redelijk makkelijk afspraken af. Dat ik nog vrienden heb is überhaupt een raadsel.. &#128513;

Ik heb dus alle begrip voor mensen die iets te laat zijn. Te vroeg komen, daar kan ik dus niets mee.

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Dit!

Ik spreek liever ook geen 'rond' tijd af.. Want als ik zeg ik ben er rond 14:00 is dat 13:50/14:10. Bij een ander kan dat ook 14:30 zijn. Dan zit ik dus al vanaf 13:45 stuiterend op de bank;)

19. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Ik word er helemaal niet blij van als iemand 10 min te vroeg is, dus liever iets te laat. Zelf ben ik precies op tijd of iets te laat.
    Een vriendin van me woont hier ruim een half uur vandaan, wat vreselijk irritant is is dat ze weg rijdt op het tijdstip dat ze er zou zijn. Zit ik net klaar, stuurt ze doodleuk dat ze net vertrekt grrr.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier net zo.
    Met mensen die altijd te laat komen, zeg ik gewoon dat ze een half uur eerder moeten komen dan de tijd die ik aan de andere doorgeef. Zijn ze net op tijd. Bij mijn vader heb ik dat ook bij belangrijke dingen als een diploma-uitreiking gedaan, anders zit ik daar te wachten.

Deel Deze Pagina