Mensen die te laat komen!

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    Ik ben liever altijd te vroeg dan te laat bij dokters, tandartsen sollicitaties enz.
    Laatst had ik een kennismaking gesprek met mensen thuis die huishoudelijk hulp nodig hadden. Ze waren niet thuis ze waren het vergeten. Lekker dan 😬

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb er ook een hekel aan. En dan vooral mensen die zeggen op tijd vertrokken te zijn wat gewoon niet zo is.

Vriendin van mij komt met haar kinderen iedere dag te laat op school, ze blijft volhouden dat ze op tijd vetrekt wat gewoon niet zo is.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

heb er echt een hekel aan
    schoonfamile heeft er echt een handje van.

Spreek je 1430 uur af komen ze rustig 14.45-15.15 uur aan
    daaro als het echt moet dan maar eerder afspreken

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat zijn ook altijd dezelfde mensen valt me op. Als je elke dag standaard 5 minuten te laat bent, dan zou je denken dat je dan eens net iets eerder op moet staan en dingen moet doen, zodat je gewoon eens op tijd komt. Zo storend als je kind steeds binnen komt als de les al is begonnen.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Maar in plaats van je te ergeren aan die mensen ... als je nou weet dat bepaalde personen altijd te laat komen, dan kan je daar toch rekening mee houden? Ik zie persoonlijk het probleem nooit zo als iemand te laat komt, uiteraard geen uren, maar een half uurtje dar maak ik mij nooit druk over ...

Kwestie van accepteren ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Morgen is hier bijv een wegonderbreking, die borden staan er al een week. Ik weet 99% zeker dat ze veel te laat gaat komen om deze reden en ze dit dus ook als oorzaak gaat aanhalen bij de juf. Ipv dus gewoon hierop in te spelen en eerder te vertrekken.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Omdat het hier zo is dat ik dan later enorm moet haasten omdat ik mijn kinderen moet ophalen of brengen. Ik heb een aardig strak schema met school en psztijden en wisseldiensten van man en vind het ook gewoon laks dat ik vaak al klaar sta met mijn vier kinderen en iemand met zn peuter het niet redt om op tijd te zijn.

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik hou ook niet van te laat komen. Ik zorg altijd dat ik op tijd vertrek. Ik zag hier ook een reactie van iemand die het juist irritant vind als iemand te vroeg komt. Maar soms is het best lastig inschatten, je weet ook niet altijd precies hoelang je ergens over doet. Als hier de brug open gaat kan het zo 10 min langer duren.
    Mijn man is ook een laatkomer. Ik heb ook altijd stress door hem. Hij is zo'n persoon dat als iemand hem 12 uur komt ophalen dat hij om 12 uur gaat aankleden.

9. Typicalme

Typicalme Fanatiek lid

11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Dit dus, kan ik me ook aan irriteren! 5 a 10 min te vroeg is net zo goed niet volgens de afspraak als 5 a 10 min te laat..

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Daar gaat echt niets aan veranderen ... dus dan kan je dat dus gewoon beter accepteren. Daarbij, mijn schema past zich doorgaans niet aan aan de persoon de persoon die te laat is. Is die een half uur later, dan hebben we ook een half uur minder. Fantastisch dat jij met je 4 kids strak op tijd klaar staat, een ander kan met 1 best al wat moeite hebben. Dat is echt geen onwil denk ik

11. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Ik ben echt van de klok terwijl mijn man het andere uiterste is. Die vertrekt vaak pas op het moment dat hij afgesproken heeft, zelfs als ie nog een uur moet rijden! Is lang een irritatiepuntje geweest, maar we hebben er nu wel een mouw aan weten te passen als we met zijn allen ergens heen gaan. Als hij met zijn vrienden afspreekt komt ie standaard te laat, maar dat is niet mijn probleem. Als ie met mij afspreekt komt ie vaak wel íets te laat, maar ik heb hem iig zover dat hij dan belt... Ik moet het verder maar accepteren, dat is zijn enige minpuntje!!

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Misschien geen onwil, wel vervelend. Vooral op school.

13. Hemelsblauw

Hemelsblauw Actief lid

1 aug 2014
    234
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik erger me juist meer aan mensen die te vroeg komen. Heel vervelend als ze om kwart voor 8 aan de deur staan terwijl je om 8 uur hebt afgeproken. Nee, dan liever 5 minuutjes of zelf een kwartiertje later hoor!
    Bij dingen als werk, tandarts etc is het een heel ander geval.
    Maar familie en vrienden vind ik het totaal geen probleem als het wat uitloopt en erger ik me er wel aan als ze vroeger zijn dan verwacht!! Want dan moet ik nog van alles, m'n haar doen of hapjes maken o.i.d.

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Ik vind het echt van de zotte als iemand zegt dat het maar een kwestie is van accepteren
    Ik vind het al erg zat dat ik er rekening mee moet houden dat bepaalde mensen te laat komen

Kom je op je sollicitatie gesprek te laat? Moet je werkgever ook maar accepteren dat je te laat komt? Moet de juf ook maar accepteren Dat jij je kinderen moet op tijd kunt brengen?

Ja ik heb er alleen mij zelf mee door me eraan te ergeren I know. Maar accepteren? Nee, echt niet. Ik blijf de persoon in kwestie er gewoon op aanspreken als ik weer ergens 15 min (of wat dan ook) sta te wachten. Ik doe ook mijn best om op tijd te komen en ik heb ook een druk leven dus ik vind dat heeeel storend. En iedereen kan wel eens te laat komen, ik ook. Maar ik doel dan vooral op mensen die structureel te laat komen

15. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vroeger was ik altijd te vroeg, na zoontje zijn geboorte was ik een tijdje overal te laat. Ik vergat hem altijd mee te rekenen in de tijd die nodig was of schatte dat heel fout in. :)
    Nu weer overal relax op tijd. Geen halfuur maar 10min voor afgesproken tijdstip tot 5min na afgesproken tijdstip.
    Hele belangrijke zaken ben ik ruim op tijd.

Op mijn werk ben ik een kwartier tot een halfuur te vroeg. Stel er is file, een ongeluk of veel vrachtwagens die elkaar voorbijsteken. Ik wil wat reservetijd overhebben :)

Met vrienden die wat verder weg wonen zeggen we eigenlijk zelden een uur. We spreken dan gewoon in de namiddag af en sturen een bericht als we vertrekken. Tenzij we een daguitstap doen, dan spreken we wel een uur af.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Serieus ... Ja, ik denk zeker dat die mensen ook wel eens 5 a 10 minuten te laat komen bij hun werkgever. De meeste werkgevers hebben flexibele werktijden trouwens ... dus het fenomeen te laat bestaat niet meer vaak. je kan hooguit te vroeg naar huis gaan tegenwoordig.

Maar echt ... je hoeft het niet te accepteren hoor, maar er veranderd niets aan. Het zit gewoonweg in het systeem en mits ze niet uren te laat komen, denk ik dat je echt je erbij neer kan leggen.
    Een uur of later te laat, ja dat gaat het mij ook irriteren, maar dan spreek ik daar wel over met die persoon.

17. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan heel slecht tegen laatkomers. Ongeacht wie je bent..mn zus vriendin collega..kan me niks schelen. Ik ben zelf altijd optijd of te vroeg.

Ik ben zelf een keer weggegaan toen ik had afgesproken met een vriendin. Het was de zoveelste keer dat ze te laat kwam en dan heb ik het niet over 10 of 15 min. Nee zij laat je rustig 30 min tot een uur wachten. Toen was ik het echt zat en ben ik weggegaan..Toen ze belde heb ik ook gezegd dat ik weg ben gegaan en dat ik niet van plan was elke keer zo lang op haar te wachten.

18. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Haha ja ik ook

19. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Ja herkenbaar

20. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik vind het ook irritant maar kan het onderhandwat meer loslaten.
    Wat ik wel heel irritant vind als je een afspraak hebt bij een arts/tandarts/fysio en je standaard 10-20 minuten moet wachten.
    Zelfs als je de eerste patient bent om 9:00 moet je nog 10 minuten wachten.
    Het zijn altijd dezelfde bij wie je wel moet wachten en er zijn gelukkig ook die altijd op tijd werken.

Deel Deze Pagina