Ik ken niemand die niet te laat komt. in de kraamtijd van onze zoon kwam iedereen te laat. Al was het maar 5 minuten, te laat is te laat. Ik ben zelf ook altijd te laat.
Doorgaans zijn wij wel op tijd. Ligt er ook wel een beetje aan waarvoor. Aan vrienden van ons geven we standaard een half uur eerder door als de rest. Dan zijn we allemaal op tijd
Sommige mensen die kunnen er echt niets aan doen hoor.. Die zijn zo chaotisch in het hoofd, dat hoe ze ook hun best doen.. toch steeds te laat komen.. voor hunzelf is dat ook heel frustrerend. Ken een paar mensen die zich daar echt voor schamen. Zichzelf altijd verantwoorden. Zelfs als je zegt dat je er echt begrip voor hebt. Ikzelf maak mij daar niet zo druk om, op tijd, net iets te laat.. te vroeg vind ik inderdaad heel irritant. Soms ben je gewoon nog niet klaar. Staan ze al voor de deur. Dat is weer het andere uiterste.. Dat heeft mijn moeder heel erg, word daar zo nerveus van.
Ik ben tegenwoordig altijd steevast 5-10 minuten later. Maar dat is omdat ik niet zo snel meer ben Ik laat het dan wel even weten!
Jup ik wordt er zelf ook kriebelig van.. Had het afgelopen week nog. Ruim 45 min kwamen ze te laat, ook niks laten horen... Vindt het erg vervelend want kan mijn tijd dan ook anders invullen.
Maar dan weet je dat toch al van tevoren? Overigens vind ik het zelf bij gewoon afspreken met iemand echt niet erg maar wel als we samen naar een afspraak moeten ofzo. Of voor de deur staan om iemands kind mee te nemen naar school en diegene heeft haar kind nog helemaal niet klaar -> hele club te laat.
Blijkbaar werkt dat niet zo bij mij. Ik snap het ook niet Gelukkig zijn het nooit 'belangrijke' afspraken. Die heb ik al een tijdje niet meer (eerst ziektewet en nu verlof).
Mijn man is ook altijd later, bij hem ben ik eraan gewend, hij kan er ook niet zoveel aan doen. Als hij op tijd moet zijn geef ik altijd een kwartier eerder door. Mijn zusje kwam ook altijd te laat bij ons, maar nooit bij haar vrienden, heb daar wat van gezegd. Vindt het namelijk echt vreselijk ongeïnteresseerd overkomen.
Een belangrijke afspraak ben ik altijd ruim van tevoren aanwezig. Een afspraak met een vriendin ben ik ook altijd op tijd. Bij familie ben ik wat gemakkelijker, maar laat ik altijd weten als ik wat later ben/kom..
Vroeger was ik altijd (veel) te vroeg, nu ben ik vaak precies op tijd, kindjes zorgen altijd voor vertraging, ik heb wel een hekel aan mensen die altijd te laat zijn, komt over als laks heid! Heel vervelend!
Ik probeer altijd veel te vroeg te zijn! Minstens een kwartier - maar omdat ik er zelf ook een hekel aan heb dat mensen te vroeg komen, wacht ik dan wel netjes in de buurt (om de hoek) voordat ik aan kom zetten. Ik vind een paar minuten voor tijd prima, maar een kwartier of meer te vroeg 'not done'. Dus dan ga ik lekker op mijn telefoon een beetje zitten facebooken of even een spelletje doen. Soms ga ik zelfs een uur eerder de deur uit; gewoon omdat ik het zat ben om thuis te gaan zitten wachten - dan ga ik een beetje in de buurt rondlopen als er wat leuke winkeltjes zijn of een lekkere kop koffie drinken. Verder is mijn partner vrijwel ALTIJD te laat. Echt zo gruwelijk irritant. Daarom vertel ik hem ook altijd dat bijeenkomsten véél eerder beginnen dan ze eigenlijk beginnen want hij presteerde het verleden jaar nog wel bijna om zelfs te laat te komen op de begrafenis van zijn opa. We waren als nog tien minuten voor tijd. Als ik de echte tijd had aangehouden waren we zeker 20 minuten te laat gekomen. Altijd op het moment dat we de deur uit moeten begint hij van: maar ik heb nog honger/dorst/moet-plassen/moet mijn haar nog doen/deze broek zit niet lekker/er zit een draadje aan mijn sok/ik heb net de kat buiten gelaten - oh mocht dat niet/moet mijn spullen nog pakken, etc. En echt elke keer weer. Daar moet je echt een extra 20-30 minuten voor uit trekken voordat hij in de auto zit. Echt verbazingwekkend gewoon; want doordeweeks naar zijn werk toe is hij echt nooit te laat.
Bloedirritant. .... te vroeg en te laat. Waarom een specifieke tijd afspreken om je er vervolgens niet aan te houden?? Zeg dan gewoon "rond 11 uur" of "tussen 2 en half 3" Als je zegt ik ben er om 2 uur verwacht ik je gewoon op die tijd. Klaar. Geen gezeik. En natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan er sprake zijn van overmacht, maar daarvoor zijn het uitzonderingen
Ik accepteer echt niet dat iemand altijd te laat is. Dat kan 1 keer gebeuren, dan leg ik uit dat ik het vervelend vind, de tweede keer laat ik duidelijk merken dat ik het vervelend vind en de derde keer is het dag afspraak. Zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk. Het komt ontzettend ongeïnteresseerd en laks over. Ik had ook een oppasgezin dat altijd te laat kwam, maar die kwamen ook vlak voor we naar school moesten vertrekken, echt niet dat mijn kind daardoor te laat komt. Dus ik vertrek dan gewoon...pech als ze voor een dichte deur staan. En over te vroeg komen...ja een half uur lijkt mij ook wel vervelend. Als ik echt té vroeg ergens ben wacht ik even in de auto of buiten. Maar als iedereen nu zorgt dat je ruim op tijd bent is iemand die te vroeg komt ook geen probleem. Zo irritant als ik om 20.00 uur afspreek om iemand op te halen, ik kom daar om 19.55 en diegene moet nog make up doen, spullen bij elkaar zoeken enz. Nee als iemand mij om 20.00 uur ophaalt zorg ik dat ik uiterlijk 19.45 klaar zit.
Ik ben altijd op tijd, ik ben dan inderdaad te vroeg en blijf even in de buurt wachten tot de afgesproken tijd. Afhankelijk van wat de afspraak is natuurlijk. Mijn man echter... die is altijd te laat. Hij heeft adhd en daardoor een ontzettend slecht tijdsbesef; hij kan níet inschatten hoe lang hij bv nodig heeft om zich klaar te maken, hoe lang de reis duurt, etc etc. Echt heeel lastig! Als we samen ergens moeten zijn, zorg ik dat we op tijd komen, maar als hij zelf een afspraak heeft, doe ik dat niet natuurlijk.
Ik ben vaak te laat. Bij sommige mensen laat ik dat wel meteen weten, bij anderen zoals goede vriendinnen eigenlijk niet omdat die net zo makkelijk zijn en bovendien me wel kennen zo langzamerhand.
ik hou er ook van om op tijd te zijn. kan zo kwaad worden als iemand te laat komt. kan er echt niet tegen. als ik een afspraak heb met iemand die zelf altijd te laat is moet ik echt mn best doen om zelf te laat te komen gewoon heel kinderachtig ook expres te laat komen. mensen die zeggen ja maar dl of zl vind ik ook geen excuus. ik heb ook een baby en kom nooit te laat
Ik probeer natuurlijk gewoon op tijd te zijn of net iets te vroeg. Maar er zijn soms dingen die je echt niet in de hand hebt. Ik heb vrij problematische darmen en moet vaak op de meest ongelukkige momenten naar de wc. En dat kan ik dan echt niet ophouden. Dat kan er dan wel eens voor zorgen dat ik (te) laat ben terwijl ik op zich wel op tijd klaar was om te vertrekken. Dus ja, het is vervelend als mensen te laat komen. Maar ik weet zelf ook dat het niet altijd te voorkomen is. Dus ik oordeel niet makkelijk over mensen.
Ik vind t vreselijk als mensen te vroeg zijn Dan liever iets te laat! Ik ben dan vaak nog bezig .. Ben zelf ook vaak 5 a 10 minuten te laat.. so what?