Het is ook maar net hóe je de tijd afspreekt vind ik. Wanneer je tussen 14.00 en 14.30 afspreekt en iemand komt dan om 14.45 uur aanzetten, dan kan ik dat knap vervelend vinden. Je hebt verdorie een half uur speling zeg maar. En als ik dan thuis wacht, geeft dat niet, maar het gebeurt me ook we eens dat ik dus sta te blauwbekken buiten in de stad of waar dan ook (bovendien voel ik me echt erg ongemakkelijk als ik langere tijd stil sta op publieke plekken..weet ook niet waarom) Spreek je af "rond" de klok van twee dan vind ik dat je er toch uiterlijk tien over wel kan zijn. Je weet toch hoelang je onderweg bent in principe? Ik ben zelden te laat, vaker te vroeg en als ik te laat ben, dan laat ik het even weten. Mijn ouders komen trouwens altijd veel te vroeg. Echt te vroeg. Soms wel een uur. Ze komen met een taxi en die moet besproken worden. Ik weet dat ze variabele tijden hebben, maar je gaat mij niet vertellen dat zo'n taxi om 8 uur al voor je deur staat, terwijl je 9 uur bespreekt. Dat is waardeloos, want je houdt er al rekening mee en dan kan het gebeuren dat je al een uur klaar zit en dat ze dan juist net later komen.
Even uit nieuwsgierigheid: wat heb je dan gedaan knderweg MoniekJ? Mijn tijdsbesef is ook niet goed. Ik kan van tevoren vaak slecht inschatten hoe lang iets duurt. Van vaste handelingen / vaste routes heb ik het echt uit mijn hoofd geleerd. Maar bij dingen die ik niet vaak doe, heb ik geen idee. Dat maakt plannen hoe laat ik moet vertrekken heel lastig. Schijnt inderdaad ook met adhd te maken te hebben. Vaak plan ik veeeel te veel tjjd in en ben ik idioot vroeg. Als dat me een paar keer gebeurd, denk ik 'iets later mag ook wel' en kom ik weet te laat. Dan m'n darmen er nog bij. Op tijd komen is voor mij wel een uitdaging. Vaak laat ik mijn man met PND (persistant normality disorder) mijn planning even checken. Maar terugkomend op twee uur over boodschappen doen: dat vind zelfs ik bijzonder, haha. Vooraf tijd inschatten is moeilijk. En als ik echt ergens 'in' zit qua werk of als ik een boek lees ofzo, kan ik de tijd ook wel vergeten. Maar in de regel heb ik wel in de gaten hoe lang ik ergens over doe als ik bezig ben. Ik zou dus geen twee uur over een simpel.boodschapje doen. Lijkt me erg lastig voor jou MoniekJ. Fijn dat je nu in ieder geval al een hulpmiddel hebt. Ik gebruik ook mijn telefoon, biivoorbeeld alarmtijden als ik zoon uit school moet halen.
Ja hoor als iemand standaard te laat komt en er dan zo'n nonchalante gedachte over heeft zoals ik ze hier in het topic lees wel hoor. Vind te laat komen 1 van de vreselijkste eigenschappen die iemand kan hebben. Iedereen zoekt vriendschappen uit op bepaalde karaktereigenschappen...nou dit is een belangrijke voor mij. En dat heeft niks met kwaliteit te maken, als ik om 14.00 uur met iemand afspreek betekend dat toch niet dat ik nog meer afspraken heb of op een bepaalde tijd weg moet? Ik ben ook benieuwd of deze laatkomers hier dat op school ook steeds flikken?? Of bij een dokter oid. Want als je dan op tijd kunt zijn dan kun je dat in andere situaties ook.
Nou, ik zie bij ons op school ook altijd dezelfde ouders en kinderen op het laatste moment aan komen lopen. Zelf heb ik een gruwelijke hekel aan te laat komen, ik ben ook liever wat te vroeg.
Ik ben bij belangrijke afspraken altijd op tijd. Soms bij minder belangrijke afspraken (zoals visite oid) kan het echt wel eens gebeuren dat ik maximaal 5 minuten te laat ben. Maar vaak alsnog op tijd of te vroeg. Als ik weet dat sommige mensen altijd later zijn spreek ik gewoon eerder dan de bedoelde tijd met ze af
Ik vind het heel vervelend als mensen te laat komen. Zie het ook op het werk hier en een aantal mensen op school, snap dat gewoon niet, gewoon op tijd je bed uit . Privé afspraken plan ik vaak tussen 2 tijden (een half uur speling).
Heb al vaker met fietsen te krap ingeschat, fiets langzamer dan ik denk. En in de supermarkt snuffel ik ook nog even rond. Mijn gevoel zegt dat ik er net ben, dus doe ik ook rustig aan. Vriend zegt altijd hoe laat ik terug moet zijn als ik even iets ga doen. Krijg ik al een half uur speling voor onvoorziene omstandigheden (stoplichten, kanaalbrug) en toch red ik het net wel/niet.
Maar MoniekJ, mag ik vragen of je miss bekend bent met ass misschien? Zelfs al fiets je trager dan verwacht (5min fietsen zoals je aangaf) dan vind ik 2 uur echt bizar veel voor alleen vlees te kopen ... En omdat je vriend tijden aangeeft hoelaat je terug moet zijn of waar je rekening mee moet houden? Ik bedoel het niet verkeerd hoor, gewoon interesse want ik kan niet zo goed begrijpen hoe het kan dat het je niet lukt om op tijd terug te zijn en dat je niet in de gaten hebt hoelang het duurt
Ik was altijd stipt, nu met kinderen is het wel moeilijker, maar nog probeer ik wel zoveel mogelijk op tijd te zijn. En ik heb ook echt wel moeite met mensen waarvan ik weet dat ze heel nonchalant met de tijd omgaan. Mijn man is overigens vaak te laat, dus die geef ik afspraken altijd al met ene kwartier speling door. Helaas weet hij dat eigenlijk wel en helpt het nu dus niet meer Maar soms.. aargh.. pas ging ons oudste zoontje voor het eerst een ochtend oefenen op school. Ik wilde jongste zoontje graag thuislaten zodat ik alle aandacht had voor oudste. Man heeft melkveebedrijf dus kan best even naar binnen komen voor dit soort uitzonderingen. Maar omdat ik weet dat het voor hem op een vervelend tijdstip is, ga ik dan niet zeggen dat hij een kwartier eerder binnen moet zijn dan noodzakelijk. Maar goed, op afgesproken tijdstip.. geen man.. ik bellen.. krijg je echt zo'n diepe zucht.. aargh!
Idd dat vroeg ik me ook af...want tijdsbesef kwijt zijn ok maar stel je moet de trein halen en je schat in 5 min fietsen maar gaat expres al 20 min eerder weg zoals je zegt en haalt het dan alsnog net (niet) vraag ik me af of het alleen tijdsbesef kwijt zijn. En helemaal 2 uur kwijt zijn naar supermarkt voor alleen vlees halen. Al loop ik elk schap in de supermarkt langzaam door en is het druk bij de kassa ben ik nog geen 2 uur weg
Ik denk dat heel veel mensen zakelijke en privé afspraken prima uit elkaar kunnen houden. Bij zakelijke afspraken ben ik een plekje in iemand zn agenda en daar hoort een tijdstip op de minuut bij, in mijn privé leven ben ik dat hopelijk niet. Behalve als we ergens heen gaan waar weer een zakelijke agendaafspraak geldt, zoals reservatie in een restaurant of naar de bioscoop. Maar thuis hebben wij verder geen tijdstip precieze indeling van de dag, dus zou het mij echt niet uitmaken of mijn vriendin om 2uur of om kwart over 2 binnen komt lopen. Ook al gaan we naar een speeltuin of zo, degene die er al eerste is zoekt alvast een plek en gaat zitten, de rest komt er dan vanzelf aan. Afspraak is meestal ' We komen naar het eten of als de baby wakker is oid'. Nooit precieze tijdstippen, want word daar juist heel kriebelig van in mijn privé tijd.
Oh verschrikkelijk.. vriendin van mij is allltijd te laat. En vaak weet ze dat zelf ook al een paar uur van te voren. Dus we spreken uur of 4 af.. wordt uiteindelijk uur of 6.,spreek dan niet affff om 4 uur. Of ze laat niks weten, zit ik rustig een uur te wachten. Mijn man daarentegen is echt wel vaak een uur of meer te vroeg. Ook vervelend (voor mij). 10 minuutjes vroeger a la, maar hij is vaak meer dan een uur te vroeg.
Amdaa, ik maak hetzelfde onderscheid. Privé ben ik ook zeker wel vaak op tijd, maar maak me niet druk als ik iets later ben of als afspraak dit is. Zakelijk vind ik dit echt niet kunnen. En school zie ik dus ook als zo'n afspraak. Als ik zie hoeveel kinderen, en bijna standaard dezelfde, elke ochtend te laat zijn, vind ik dat een behoorlijk slecht voorbeeld voor hun kinderen.
Dit. Kan me echt niet druk maken om de precieze tijd met een afspraak. Zou me vervelend voelen als mensen met een stopwatch moetenw werken om exact op de afgesproken tijd moeten aanbellen.
zo gruwelijk irritant als men te laat komt. Hier ook een familie lid die stadaard te laat komt. Maar tegen diegene word dan gewoon gezegd dat stel we gaan uit eten dat we om 19.00.bij mekaar komen ipv 19.30 zo is iedereen altijd op tijd hahahah. Het kan altijd gebeuren dat men te laat is om wat voor reden dan ook. Maar als het structureel voorkomt is het erg irritant
Het verbaasd mij oprecht dat er zoveel mensen zijn die het zo irritant vinden als je te vroeg of te laat bent! Ik heb er nooit over nagedacht dat dit voor iemand zo'n probleem zou kunnen zijn of zoveel irritatie zou kunnen opwekken... Vervelend lijkt me... Het interesseert mij echt niets of iemand te vroeg of te laat is, het is altijd goed! Ben je te vroeg, moet je even op mij wachten, ben je te laat, wacht ik even, no sweat! Zakelijke afspraken is natuurlijk iets anders, iedereen heeft het druk etc., dan vind ik het niet meer dan normaal dat je op tijd bent maar in het sociale leven, zou mij niet minder kunnen interesseren eerlijk gezegd... Gelukkig denkt mijn sociale omgeving daar ook zo over en ik merk nu pas dat dat niet perse normaal is als ik dit zo lees..
Ik ben ook standaard te laat, zeker nu met kinderen. Het is altijd haasten! Gelukkig brengt het mij nooit in de problemen en zijn de kinderen keurig op tijd op school en op hun sport. Maar andere afspraken zoals familie of vrienden, dan wil het weleens een half uur uitlopen. Maar eerlijk, ik heb er ook een hekel aan als mensen veel te vroeg zijn! Ben ik nog volop bezig staan ze al aan de deur. Of ze worden boos als je 15 minuten voor afgesproken tijd niet thuis bent. Ook heel irritant hoor.
Oei oei op tijd komen, of beter gezegd voor tijd komen heb ik vaak probleempje mee haha.. zelfs bij dokters kom ik wel later aan Een keer dat ik heel vroeg aankwam bij de tandarts was het die dag een uur uit de hand gelopen. Toen dacht ik, was ik maar te laat haha. Ik vind het iet erg als ik met iemand afspreek en die komt een halfuur later. Wel wil ik dan dat ze smsje sturen van ik kom eraan of ik ben nog maar ney vertrokken. Dat doe ik dan wel maar iemand die een uur later komt en niet eens iets laat weten, Vind ik niet kunnen
Ik vind het jammer en best erg eigenlijk dat te laat komen als iets acceptabels gezien wordt. Ik vind het echt eeb stukje normen en waarden. Kijk als je afspreekt tussen 14 en14.30 ben je om 14.20 dus niet te laat. Maar alles na half3 wel. Persoonlijk heb ik ook een hekel aan dat soort afspraken maar dat is een andere discussie. Maar kinderen...tja ik heb er ook 2 en ben nog nooit ergens te laat geweest, een volle luier op het laatste moment zal daar ook niet voor zorgen want ik heb altijd extra tijd.