Hoi allemaal! Ik ben nu 9 weken zwanger en ben vreselijk misselijk! Ik houd ook weinig binnen! Ik ben vandaag begonnen met het eten van een cracker in bed. Maar had weinig effect. Hebben jullie nog tips???
Tja echt heel erg misselijk ben ik nog niet, dus ik weet niet of ik je kan helpen. Die cracker op bed is inderdaad een veelgehoorde tip, net als voortdurend kleine porties eten zodat er altijd een bodempje op je maag ligt...? Probeer ook geen strakke kleding rond je buik te dragen, en niet teveel dingen eten/drinken die 'scherp' op de maag liggen zoals koffie/vruchtensappen/scherp gekruid eten.... En mocht het te erg worden dan kun je er volgens mij ook voor langs de huisarts. Want er zijn wel middeltjes tegen de misselijkheid die je mag hebben als je zwanger bent. Ik hoop voor je dat het snel minder wordt!!! Sterkte meis!
van die gele, zure napoleon snoepjes!! (citroen) werkte bij mij heel goed of een scherp kauwgumpje. maar het is voor iedereen verschillend natuurlijk..
Ik heb van die bandjes gekocht (SeaBand). Je doet ze om je pols en aan de binnenkant zit een bepaald drukpunt die op je zenuwen drukt (niet hard hor) Ik merk echt veel verschil. Bij mij begon de misselijkheid in week 6. Ik was echt super beroerd. Nu met die bandjes heb ik bijna nergens last van. Alleen 's morgens voordat ik gegeten heb ben ik minder lekker, maar echt overgeven is er niet meer bij. En na het eten voel ik me de hele dag gewoon goed (alleen moe, dat dan nog wel) Je kunt ze gewoon bij de etos kopen en liggen in het vak voor de reistabletten. Ze zitten in een blauw doosje. Voor 13,- wilde ik het wel proberen.
Ik heb die bandjes ook gehad, van de anwb die verkoop ze ook. Waren 6 euro dacht ik. Maar hier hebben ze geen zier geholpen of zou dan nou aan de prijs gelegen hebben In bed wat eten, cracker met wat thee kán helpen.... het kan lang aanhouden dat misselijke...moet je ook braken? Dan moet je opletten dat je niet uitdroogt. Helaas was ik zelf de hele zwangerschap misselijk en heb ik tot de laatste dag aan toe gebraakt....sterkte meid, meestal gaat het na 12-14 weken beter!!
He meid, wat naar zeg! Ik heb t zelf ook gehad gister. Mijn test werd weer wat duidelijk er sóchtend ging t goed op werk. Daarna overgeven diaree, koud/warm en zelfs bijna flauwvallen. Maar of dit nu erbij hoort.. Wat ik heb gedaan tegen de misselijkheid is crackers, droge koekjes, water (geen thee) limonade (maar dan met een heeel klein beetje limo) en verder in de slaapkamer een raampje openzetten en een emmer met een heel klein laagje water en schoonmaakmiddel in de kamer zetten.. een lekkere frisse geur. Ohja en frisse lucht en slapen.. sterkte!
Hoi, Wat naar voor je! Mijn moeder raadt altijd gember aan (vers - bijv. in plakjes in de thee of in capsules), maar daar schijn je niet teveel van te mogen hebben (volgens 1 studie, die ik kon vinden). Gember kalmeert je maag en darmen en werkt heel goed voor misselijkheid. De meeste sites geven aan dat gember tijdens de zwangerschap veilig is. Ze geven het ook aan kindjes die chemo krijgen, tegen de misselijkheid. Het schijnt ook dat je misselijker wordt als je niet genoeg water drinkt (je hebt veel nodig in de zwangerschap) en niet op voldoende momenten eet. Dus in kleine beetje steeds wat eten; niet te veel, te vet of te zwaar. Maar soms is er gewoon weinig aan te doen en heb je alleen maar het vooruitzicht dat het over een paar weekjes waarschijnlijk over is... en het idee dat je kindje goed groeit. Ik ben nog niet zover, dus waarschijnlijk denk ik er over een week of drie veel minder relaxt over! Sterkte!