Wat kan ik doen? Mijn dreumesje heeft buikgriep. Eerst moest ze een nachtje spugen, toen was dat zo goed als over, en toen kreeg ze diarree. En vandaag heeft ze weer diarree en ook weer twee keer overgegeven. Ze drinkt een stuk minder als anders. Kan dat kwaad? Ik ben zo bang dat ze uitdroogt. En wat kan ik geven voor eten? Heb wel fruit geprobeerd en cracker en biscuit, maar het komt er steeds van boven of onder weer uit. Dit is de eerste keer, ze is normaal niet zo snel ziek. Wat doen jullie altijd bij een ziek kindje?
Hier hebben we het net achter de rug, beetje diarree nog. Ik had ORS gekocht en gemengd met roosvicee, maar dat hoefde ie niet. Ik kreeg hier als tip sportdrank en dat ging echt goed, mierzoet dus daar nam ie wel wat slokjes van. Ik ben zelf nu ook ziek en het smaakt alleen aardig als het heel zoet is of zout. Heb hem ook wat bouilion bij de lunch laten drinken en fruit uit een potje, ook veel vocht dacht ik. Het bleef er allemaal wel uitkomen, maar zolang hijmzelf wat wilde eten of drinken heb ik het gegeven, dan maar weer alles verschonen. Heb wel de HA op de hoogte gesteld en een aantal keren gebeld om te bespreken hoever hij uitgedroogd was, ging toch hard, maar het is bij ons goed gegaan. Succes!
Drinken is het allerbelangrijkst dus probeer haar toch wat water enzo te geven. Even ORS halen tegen het uitdrogen.
Bedankt voor de tips. Dat ORS, wat is het precies en heeft de AH dat ook? Zo ja, dan stuur ik mijn man even op pad. Ben zelf namelijk ook aan de diarree.
ORS is een mix van zouten en suiker wat je kan oplossen in water, het helpt goed tegen uitdroging, volgens mij wordt het door de combo ook beter opgenomen. Geen idee of de AH dat heeft eigenlijk, dienstdoende apotheek wel. Maar goed, het smaakt afschuwelijk, mijn dreumes wilde het niet hebben, hijs nog steeds "bang" voor de rietjesbeker....
ahh... Maar ORS drinken ze volgens mij pas echt goed als ze al (bijna) uitgedroogd zijn! Ons mannetje dronk het toen hij een keer heel ziek was in een teug op... maar de volgende dag, toen hij ietsje was opgeknapt, hoefde hij het niet meer. In het zh. hadden ze toen ook gezegd dat ze het vaak pas drinken als ze uitgedroogd zijn of tegen uitdroging aan zitten... Zoveel mogelijk vocht aanbieden en kijken waar ze trek in heeft... alles is goed, zou ik denken. Wat smurfjesmama ook zegt, zout en zoet! Beterschap voor je meisje.
Dat verklaart. Toen mijn zoontje een half was heeft hij ook hele erge buikgriep gehad. Ik mocht hem zelfs geen melk meer geven om zijn buikje rust te geven. Wel lepeltjes Ors, maar dat vond hij te weinig. Er ging een fles binnen no time in .
Mijn zoontje heeft ook flink buikgriep gehad een aantal weken terug, ik bood hem elk half uur een paar slokjes water aan. Toen dat er in bleef een beetje limonade ( heb zelfs cola gegeven....zonder prik) en een paar hapjes van mijn soep <zout en zoet > En daarna weer een keer wat melk. Eten ging de dagen daarna erg slecht. Hij begon zaterdag op zondag en op vrijdag kon hij weer een boterhammetje eten. Ik bood echt heel vaak iets aan. Je kleintje wel goed in de gat houden hoor, mijn zoontje viel in korte tijd 700 gram af