Onze zoon is sinds gisteren erg onrustig overdag, en als hij zijn flesje heeft gehad dan zit hij als een gek alweer op zijn vuistje te sabbelen en te smakken, de speen wil hij dan ook niet hebben maar word alleen rustig als hij de fles krijgt, en als je de fles uit zijn mond haalt raakt ie in paniek en begint werkelijk te schreeuwen als een maniak.. Normaal slaapt hij overdag ook wel lekker door maar is sinds gisteren van 10 uur na zijn 2e flesje wakker tot s'avonds laat en met maar hele kleine korte hazeslaapjes tussendoor en snachts slaapt hij wel door en vandaag weer het zelfde liedje. Weet iemand wat dit kan zijn?? Hij heeft een vast ritme van om de 4 uur de fles en s'nachts slaapt hij lekker door van half 10 tot 6 uur in de ochtend wanneer hij zijn 1e flesje weer krijgt. Ik zou haast denken dat hij honger heeft, maar hij drinkt al 5x per dag Ha van friso 150+5. en het lijkt me niet dat ie dan al na 30 minuten weer honger kan hebben, zoals hij sabbelt en smakt.. En hij valt dan ook alleen maar in slaap als hij in de draagzak zit of bij me zit of als ik met de kinderwagen loop dan laat ik hem lang genoeg liggen bij mij zodat ik ook zeker weet dat hij ook echt in slaap is gevallen, maar zodra ik hem wegleg word ie 5 minuten later weer wakker (ik zorg ook dat hij een lekker warm bedje heeft dus van de kou word ie niet wakker) en s'avonds valt ie uit zichzelf wel in slaap in bed. Ik laat hem het liefst liggen in bed natuurlijk zodat hij zich zelf in slaap kan huilen, maar er lijkt wel geen eind aan te komen.
Krijgt hij niet teveel voeding? daar kan hij ook van huilen en sabbelen. Of is hij al 5 kg. Kan ook een sprongetje zijn. weet niet of je oei ik groei kent, maar dat kan het ook zijn..onze dochter is ook weleens zo onrustig. Bij ons helpt de draagzak erg goed. Vaak heeft ze overdag maar 2 slaapjes, een korte en een lange. het is toch de eerste tijd even hun ritme leren kennen en tot die tijd flink troosten en laten weten dat je er bent
oei ik groei ken ik niet, maar heb net op internet nagezocht en het ziet er i.d.d. wel erg uit als een sprong die hij maakt. en die 3 H's passen er zeker wel bij, want humeurig is die zeker en hij is sinds vorige week enorm bezig met ontdekken en kijken en dingen aan het doen etc. dus dit is dan ook wel erg overduidelijk dat hij aan het springen is Voeding krijgt hij trouwens niet te veel, wij hadden al meerdere voedingen geprobeerd en hier blijkt hij voldoening uit te halen en het er goed bij te doen, hij weegt trouwens 4,5 kilo en zijn geboortegewicht was 3715 gram. Dat gaat dus nog mooi netjes op.
Hij is bijna 6 weken en dan krijg je regeldagen! Ze vragen dan om meer of vaker voeding en gooien hun schema weer om. Helaas. Vaker kleinere flesjes aanbieden wil wel eens helpen. En in slaap laten huilen? Serieus? Een baby van nog geen 6 weekjes oud?