Opzich geen probleem hoor zo'n klein appartementje met een hond (en kat) en ja iedereen wil wat te zeuren hebben. Was hier ook, ik woonde met mijn hond op een klein 2-kamer flatje en ik kreeg mijn kat erbij en kreeg het commentaar "ga je dat financieel wel kunnen betalen?" "woon je daar niet veel te klein voor?" Nog even over HD/ED, tuurlijk moet je daarmee oppassen met traplopen. Maar bedenk je ook dat het hier erfelijke ziektes betreft (in ieder geval grotendeels) Dus als je hond aanleg heeft voor HD/ED krijgt hij het waarschijnlijk toch wel en heeft hij het niet dan krijgt hij het waarschijnlijk niet. Ik denk niet dat traplopen daar heel veel mee te maken heeft.
Wat een knapperd TS! @madera: HD en ED zijn voor 30% erfelijk bepaald en 70% wordt veroorzaakt door omgevingsfactoren.
Uhhh.... je zit hier op het verkeerde forum om hier over te klagen. Hier heeft IEDEREEN gelijk hun mening klaar On topic: Kruising labrador-herder is echt leuk! En ja, het is een grote hond en die heeft veel beweging nodig. Maar dat maakt toch niet uit als dat binnen niet kan? Ik zie persoonlijk het probleem niet van een flat. In een huis is BENEDEN het oppervlakte vaak niet veel groter dan op een flat. Ja, je kunt een tuin hebben. Nou, onze tuin is ook maar 25m². Als je er maar voldoende mee gaat lopen, buiten. Ik hoorde laatst iets over zoveel kilometer per dag per kilo lichaamsgewicht, maar dat moet je dan zelf even opzoeken Enneuh... ik denk dat de meeste 'bemoeienissen' goed bedoeld zijn. Misschien dat je je er minder aan stoort als je dat in je achterhoofd houdt? Neem het sowieso als vrijblijvend advies aan, niet als druk of zo. Je kunt ook zeggen: Bedankt voor de tip, maar wij hebben er al goed over nagedacht en zus-en-zo besloten. Succes!
Ja, inderdaad een lekker kijkend fotootje. Zo is hij oorspronkelijk niet maar de website draait hem steeds om! Bedankt iedereen!
Ergens kan ik me best voorstellen dat iemand er een opmerking overmaakt (over de grote van jullie huis en een (grote) hond), maar het gaat ook om de manier waarop.. Ik woon, samen met 3 katten en een kind ook in een kleiner appartement, opmerkingen vallen nog wel mee (face to face, achter mijn rug om zal t wel gebeuren)
@Buikje0 : ik kan me het ook best voorstellen dat iemand het denkt. Maar het is ongevraagd. Ik zou zelf liever ook een huis met een tuin hebben waarin hij lekker kan ravotten. Helaas heb ik die luxe op het moment niet. Dat ze het vinden; prima. Maar ik vraag niet aan ze; goh wat vind jij er nou van zo'n grote hond op het appartement. Ik stel het hondje alleen maar voor. Zoals al eerder gesteld; ik weet het dondersgoed