pfff daar gaan we weer

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie1982, 23 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik moet even mijn angst kwijt. misschien ben ik een zeur maar voor mij als angst patiënt is dit zo zwaar.

Heb vannacht maar 3 uurtjes geslapen. kon gewoon niet in slaap komen, weet ook niet waarom. Word ik wakker, heb ik een koortslip.
    natuurlijk kus ik mijn meisjes nu even niet, maar waar ik zo ziek van ben is dat ik wakker word met de blaasjes al op mn lippen. ik voel weer niks aankomen. en de huisarts heeft me de vorige keer verteld dat de virusdeeltjes ook al voor besmetting kunnen zorgen als er nog geen blaasjes zijn. Dus als het eraan komt. il heb niet mega vaak een koortslip, een paar keer per jaar. ik ben aan t afvallen dus ik eet super gezond. veel vitamine.

waar ik met naleven van baal is dat ik mijn meisje gisteravond gewoon op haar mondje heb gekust. nu ben ik bang dat ik haar ongemerkt toch besmet heb.
    Voel me nu weer zo rot en angstig. bah wat haat ik dit. weer 2weken in spanning.

sorry moest het even kwijt

2. mroos

mroos Niet meer actief

In het allerergste geval heeft je dochter krijgt je dochter ook een koortslip en blijft deze de rest van haar leven houden. Dat is superrot, maar niet levensbedreigend oid, jij hebt er ook mee leren leven toch?

De kans is nog veel groter dat ze er helemaal niets aan over houdt, dat ene kusje, en dan maak jij je onnodig druk!

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Je kindjes even wat extra vitamines geven?
    Heb je ze al eerder besmet? Zo niet dan is hun weerstand toch goed genoeg?

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vaak is je weerstand juist slechter als je afvalt en streng lijnt
    Je kindje is al over de 1 zie ik. Als je kindje pasgeboren was kon ik je angst wel begrijpen, maar ik zou niet panieken meid.

5. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    2 weken geleden heeft mijn dochter van 1,5 koortslip gehad, niets aan overgehouen.
    Maar van wie se het heeft gekregen weet ik niet.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm... vreemd want ik heb altijd begrepen dat een koortslip pas besmettelijk is wanneer de blaasjes open zijn en nog vochtig zijn. maar zoals gezegd, je kindje is al boven de 1 jaar... dus is het risico niet supergroot meer.

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb ook altijd begrepen dat een koortslip pas besmettelijk is als er vocht uit de blaasjes komt en het open is. Daarvoor en daarna niet. Maar stel je voor dat het wel zo zou zijn, dan kun je daar nu toch niks meer aan veranderen. 2 weken in de stress gaan zitten helpt het niet voorkomen, dus kun je dat net zo goed niet doen. Gewoon lekker genieten van het mooie weer en lekker spelen en nu de koortslip zichtbaar is even geen kusjes meer geven.

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Niet panikeren meid,

meeste kindjes van die leeftijd hebben dat virus toch al in hun lijf (bijna 100% van de westerse bevolking heeft het koortsblaasjesvirus of herpes: is verwant met de waterpokken, zona ed).
    En als je ze toch ongemerkt besmet hebt, kun je er nu toch niets meer aandoen.

9. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lees je toch veel over angststoornissen tegenwoordig, lijkt me echt heel naar als je vaak zo bang bent.

In het allerergste geval krijgt ze ook af en toe last van een koortslip, niet leuk maar ook niet heel erg toch? Daarbij als je kind verder gezond is zal het maar zelden voorkomen dat het virus echt uitbreekt en ze een koortslip krijgt, soms hebben mensen er maar 1 per jaar of zo.

Komt echt wel goed!

Deel Deze Pagina