Hoi allemaal, Om verschillende redenen willen we het eten van varkensvlees gaan verminderen en het liefst vermijden. Nu dachten we dat dat makkelijk was: geen speklappen meer op de barbecue en geen spekjes in de stamp. Maar nu zijn er toch wel wat dingen die ik ga missen, waar jullie misschien lekkere Alternatieven voor hebben. Een tosti, wat doe je er naast kaas op? Wat doe je ipv spekjes door de stamp? Een gebakken ei: geen bacon of ham meer, wat dan wel? En hetzelfde voor een lekkere pannenkoek. Nu zonder spek, wat is dan lekker en hartig? En salami.. Ik ben gèk op salami etc, is dat er met rund ofzo? En verdere tips zijn ook welkom! Alvast bedankt!
Tosti met kip en kaas Salami kan je bii.de.turkse supermarkt kopen is geen varken Wij eten thuis geen varkensvlees nmaar je heb zoveel verschillende producten. Bijvoorbeeld kipfrikandellen of kip/rundknakworsten etc Zelfs kipsmeerworst. Ik eet buiten wel eens varkensvlees maar heb er nooit zo van gehouden,te vet vaak.
Veel vleessoorten zijn er ook in rundervarianten maar dan moet je goed zoeken en kom je meestal toch wel bij een (turkse) slager terecht. Buiten de gewone biefstuk enzo bedoel ik dan. Voorverpakt vlees in de supermarkt is meestal altijd met varkensvlees erin. Rookvlees op een tosti bijvoorbeeld is lekker. Of gebraden gehakt. Maar dan moet je voor de rundervariant ook niet in de supermarkt zijn. Spek zal je nooit in rund kunnen eten dat bestaat niet
Door de stamp: Of niets (wij doen er nooit iets doorheen eigenlijk) of als alternatief : Rundergehakt hartige pannenkoek: Kaas, kip (eventueel wat gekruid), champignons omelet: champignons, tomaatjes (en lekker peper)
Ik vermijd al 34 jaar varkensvlees. Ik doe Turkse pastrami op m'n tosti Turkse pastrami op m'n gebakken eitje Rudersalami van de AH op m'n brood (verse vleeswaren) Ik doe nooit spekjes in m'n stamppot. Je kan trouwens wel vegetarische spekjes kopen
Pannenkoek met gehakt! Of kaas, champignons, uit, paprika. Of pannenkoek met spinazie met roomkaas erdoor. Door de stamppotten doen wij regelmatig gehakt of kaas/brie in plaats van spek. Tosti met kaas en runderrookvlees?
Bij de AH en jumbo verkopen ze halal pakjes worst, ze hebben verschillende dingen zoals boterhamworst, salami, cervelaat, kalkoenham etc. Is geen varken en toch gewone worst.
Bedankt dames!!! De turk... Wat dom dat ik daar niet aan dacht. We hebben 2 turkse winkels vlakbij. Rookvlees op een tosti... Kan het eens proberen.. En inderdaad flink gekruid gehakt door de stamp. Uitdaging. Maar voel me nu al flink gezonder, haha
Wij (althans ik..) eten minimaal varkensvlees. Al doe ik nog wel gewoon spekjes door de stamppot en eet ik heus nog wel een speklapje, maar het zijn uitzonderingen. Hier voornamelijk een tosti met kaas. Of met brie, honing en noten. Of alleen kaas en rucola etc. Kip kun je ook gebruiken, maar dat eten wij ook erg weinig. Van veel vleeswaren bestaat er inderdaad een variant in rundvlees of een vegetarisch alternatief. Ik eet meestal alleen 's avonds een stukje vlees. Op brood of op tosti eet ik zelden vlees. Ik mis het ook niet.
Er is runderham. Smaakt ook lekker bij ei, pannenkoek en tosti. Door de stamp geen spekjes, maar een lekkere gehaktbal van rundgehakt met jus.
Ik vind runderrookvlees altijd een lekker alternatief als je iets zoutigs zoekt. En als je m De zoutigheid en volle smaak van spekjes zoekt kun je ook wat ansjovis uitbakken. Echt waar, is een heerlijke vervanger.
Ik eet ook geen varkensvlees. Gaat me perfect af. Ben sowieso niet zo'n vleeseter.. Ik eet dan gewoon runderknakworstjes, runderrookworst.. En vooral veel vis/kip. Op een pannenkoek doe ik altijd kaas/uitje/paprika/champignon. Heerlijk! En op een tosti doe ik vaak kaas en tonijn.
Wegens mijn geloof gebruiken we geen varken.. Dus ik weet niet beter.. Bij een islamitische supermarkt vind je genoeg alternatieven.. Just give it a try
hmmm ik eet gewoon varkensvlees maar hoor wel regelmatig dat het niet gezond is. Dus respect voor de keuze, kan alleen maar een goede keuze zijn....
Ik gebruik inderdaad pastrami ipv spek. Te koop bij halal slagers ed. Op tosti vaak Turkse worst of halal salami. Wat ook lekker door de stamppot is,is gerookte kalkoenreepjes.
Super de tips!! Ja, ineens hadden we zoiets: getver varkensvlees. MAar er zijn dus de geijkte dingen waar we graag ham of spek bij eten. Maar hier dus genoeg alternatieven. Dankjewel