die van jou heeft ook geen gelijke zijden. Kun je de latjes niet aan de zijkanten maken en hem er dan van bovenaf inschuiven? Of lukt dat niet met het dak? Heb je niet je balkon stofvrij, maar de rest volgens mij wel.
Nee het dak steekt wat over. Maar voor de onderste 4 kamers zou ook al fijn zijn, dat lukt misschien wel.
Leuke hobby! mijn ouders hebben kennissen, en die vrouw heeft ook zo'n poppenhuis. Toen we daar een keer waren(ik was nog heel jong), heb ik er uren naar zitten kijken! Mijnvader heeft vlak daarna ook een poppenhuis gemaakt, heb er heel wat mee gespeeld, helaas is het een "casco-model" er zitten zelfs nog geen trappen in haha!, maar dat mocht de pret niet drukken. Maakte van lapjes gordijnen, van doosje bedden en tafels en de bewoners waren mijn playmobil-popjes. Had wel een paar poppenhuis-items, zoals een badkamer, keuken, kinderkamer en ouder-slaapkamer. Inmiddels heb ik een dochtertje van 1 jaar, ik wil eigenlijk het poppenhuis wel afmaken voor haar, trappen er in, gordijntjes, tapijt. Meubeltjes en popjes zijn leuk om tzt voor sinterklaas of verjaardag te geven. Ben benieuwd wie er tegen die tijd meer met het poppenhuis speelt, hahaha!
Ja ik was (ben..) ook een playmobilfan, zo is het bij mij geboren ;( Toen ik die miniaturen ontdekte was ik verkocht Leuk zeg, ook leuk/goed voor de kids, dat creatieve gedoe. Enne.. ik heb serieus laatst een hele zondagmiddag met mn dochter gespeeld met de playmobil, hele tafel vol, heerlijk
Ik ben ook playmobilfan, mijn man lego hahaha, zal wel met elkaar te maken hebben of zo. ga jij ook naar poppenhuisbeurzen dan? Doen wij nu niet meer, eerder wel, ik spreek altijd een bedrag af, maar ga er vaak toch overheen. Het is allemaal zo mooi! Maar ook duur Man zijn lievelingsobjecten zijn zijn geblazen kandelaars/vazenset. Daar mag ik bij wijze van nog niet eens naar kijken hahaha De mijne is mijn servies uit Zweden.
Jaa duur he, ik ben net naar zon beurs geweest.. Maar ik ga haast nooit want het is altijd ver van hier. (Soms jammer en soms gelukkig ) Maar goed, voor een mooi huis moet ik nog heel wat hebben dus ik ga vast nog weleens ergens heen.
Ik moet nog lampen hebben, de allermooiste is dus die van swarovski, maar dat is me echt te gek: 119 euro pst. Dat gaat het echt niet worden
Pff meen je niet!! Ik heb de adapterset gekregen van mn schoonzus, kost ook wel iets van 100 euro.. Een paar lampen heb ik al, staande schemerlamp, kleine buitenlamp, zon windlicht model met oranje glaasjes, enne.. ik dacht nog 1 maar kan het ff niet bedenken. Ik hoop dat mn man gauw aan de slag gaat Maar niet met mooi weer iig.. Hoe heb jij dat met behang?
Ik heb er geen, nooit gehad ook. Maar ik heb er altijd al een willen hebben. Ik vind het zoooo leuk! Mijn overburen hadden toen ik klein was een gigantisch poppenhuis in hun woonkamer, ik was er niet bij weg te slaan! Als ik ooit een groter huis krijg, en een kamer waar er eentje in kan... absoluut!
Je kunt speciale vellen behang kopen op de beurs. Wat ik in mijn vorige poppenhuis had gedaan was naar een winkel stappen (vloerbedekking en een behangzaak) voor stalen en uitgelegd waar het voor is. Zo kun je het gratis inrichten Met behang moet je wel goed naar het patroon kijken, dat is al gauw te groot Keukenvloer heb ik gelegd met minimozaieksteentjes.
Die vellen heb ik ooit gehad, in een eerder huis waar de playmobil instond Maar hoe plakte jij dat, met behangplaksel? Bij mij liet het los. Oh ook een goed idee, ik vond echt behang zo dik! Leuk die steentjes, goeie tip!
Ik heb die vellen nooit gehad, alleen normaal behang, wat ik inderdaad met behangplaksel plakte. Ja, die steentjes, al weet ik niet eens meer hoe ik daar nu aan kwam hahaha. Mijn man heeft een echte parketvloer, dunne stroken hout, die gelakt zijn.
Hahaha, het is eigenlijk de bedoeling dat je het zelf doet he? (doe ik ook niet hoor ) Ja, echt behang kan prima, alleen goed opletten met het patroon, dat het klein is, of smalle streepjes.
Het ligt ook aan de stijl van het poppenhuis natuurlijk, maar je kunt ook tegels zelf aan stukjes slaan met een hamer en dat mozaïeken op de vloer. Bij mij is dat minder mooi, omdat ik altijd een victoriaanse stijl heb gehad. Maar als je een modern ingericht poppenhuis wil, kan dat prima. Je hebt overigens ook sites waar je bijv miniatuurkranten/tijdschriften en ander klein spul kan uitprinten met een kleurenprinter. Ik weet alleen niet meer waar, omdat ik er al een paar jaar niets meer aan doe. Moet je even googelen.
At cool! Had het er gister over dat ik heeel graag het poppenhuis wil dat mijn opa voor mijn zus heeft gemaakt toen ze klein was. Dan wil ik hem helemaal op gaan knappen en verfen zodat Hannah er later mee kan spelen. Dat is dus wel een speelpoppenhuis, geen showpoppenhuis, maar die vind ik ook gaaf! In Deventer zit en museum, vroeger wel eens geweest, zo leuk!
Lijkt me ook erg mooi als nagedachtenis aan je zus, dat hij bij jou staat. Wist niet dat in Deventer een poppenhuis museum zit?? Woon er niet zo gek ver vandaan, leuk idee