Wie ervaring met webinars geven?

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder84, Dec 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Nou ja, de titel zegt alles al :D Wie geeft hier webinars? En welk programma gebruik je? Ik ben van plan via mijn fb pagina te adverteren en dan daar mensen via mijn site in te laten schrijven. Zelf kijk ik graag webinars en vaak zijn er wat puntjes die mij storen, niet alleen dat sommige mensen serieus 2,5 uur aan het kletsen zijn (schiet op, ik moet nog boodschappen doen!) maar vooral dat de verbinding weg kan vallen en ik dus delen niet kan volgen. Dus vereisten:

- Goede verbinding, zowel beeld als geluid (deels video en deels presentatie)
    - Service bij problemen (mijn man is programmeur dus hij zal het meeste kunnen oplossen, maar ik ben een digi noob en wil het ook alleen kunnen :))
    - zeker 500 plaatsen voor volgers van het webinar

Er is veel aanbod, variërende prijzen en allerlei extra's of juist beperkingen. Wat vinden jullie echte do's en don'ts?

2. PenK

PenK VIP lid

Jan 20, 2006
    6,275
    521
    113
    Sorry aan mij heb je niks
    (had er nog nooit van gehoord )

3. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Vaak via Adobe gedaan, maar geen idee hoe duur dat is. Wel stabiel en goede service en heel veel mogelijkheden qua beeld en geluid. Je kan ook makkelijk het scherm van een gebruiker overnemen om een bepaald probleem te delen oid.

Je kan ook makkelijk webinars opnemen!

En do en don't bij webinar, zorg dat je regelmatig de vragen/opmerkingen leest van volgers. Lees ze ook hardop voor , want niet alle volgers kunnen het zien (ligt aan je instellingen).

Maak ze ook niet te lang en te saai (alleen gesproken tekst). Zorg voor interactiviteit.

Succes :D

4. Yan

Yan Bekend lid

Dec 10, 2012
    886
    0
    16
    Ik volg vaak webinars van iemand die Go to Webinar gebruikt. Eigenlijk nooit problemen! Maar het kan ook aan de computer van de kijker liggen, haperend beeld ofzo.
    Het aantal plaatsen weet ik zo niet, maar ik denk wel 500 hoor! :)

5. Vlinder84

Adobe had ik nog niet aan gedacht! Hoe zit het eigenlijk met camera's? Is het heel suf als ik gewoon met mijn webcam begin? Ik zal maar kort met mijn hoofd in beeld zijn ;) verder gewoon de presentatie. Die idd niet te lang, saai en zeker interactief zal zijn :)

6. Vlinder84

Klopt kan ook heel goed aan mijn apparatuur liggen wanneer het hapert. Go to webinar ken ik en staat op de lijst.

7. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Oh zou zeker met je webcam beginnen, wel zou ik even kijken naar je microfoon. Het verstaan van de spreker is vaak wel een uitdaging als iemand veel beweegt. Maar als je inderdaad een presentatie hebt, kan je ook gewoon keurig voor de microfoon zitten.

8. Vlinder84

Goede tip! Daar had ik nog niet eens aan gedacht :) ik hou van presenteren (heb communicatie gestudeerd) maar dat was altijd gewoon face to face. Dit is echt nieuw voor mij maar heb er zin in :)

9. pandavliegen

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Ik vind webinars wel moeilijker dan presenteren omdat je niet echt contact kan maken met je publiek.

Ik zou ook gewoon een paar keer droog oefenen en opnemen en familie het fimpje laten kijken ofzo.

Enneh, bereid je ruim op tijd voor ;) niks zo vervelend als de techniek ff niet mee werkt 5 minuten voor je moet beginnen :D

10. Vlinder84

Ja dat is zeker het plan! Bedankt :)

Share This Page