mensen met beperking en kinderen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door popje, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    #1 popje, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Gister was er op tv en dat ging over mensen met kinderen die eigenlijk niet voor een kindje kan zorgen. het kwam erg laat 22.50 tot 23.50 uur.

Het zijn/waren allemaal mensen met een laag niveau en die hulp moeten krijgen hoe je voor een kindje moet zorgen.

Wie heeft dit ook gezien? Weet niet hoe het programma heet anders had ik dat als onderwerp gezet.

Er was een meisje/jonge vrouw zwanger van haar 5de kindje en ook dit kindje zou bij haar weg gehaalt worden.

( ps: heb de onderwerp aangepast)

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Niet gezien. Welke zender was het? Dan kun je het misschien terugzoeken

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zit het toevallig nu terug te kijken want was gister al naar bed gegaan.

Player omroep.nl

4. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    op net 3 was het volgens mij

5. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Gevonden: Uitzendinggemist.nl

NCRV Dokument: werken met ouders met een verstandelijke beperking.

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ik zit het nu te kijken

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

ik heb het gezien. :( vooral dat meisje die zwanger was van de 5e vond ik erg. gewoon door blowen terwijl ze zwanger is. haar andere 4 kindjes zitten ook al bij pleegouders. ik vind dat ze verplicht iets van een spiraal moeten plaatsten bij dat soort mensen.

en wat die andere gezinnen betreft, ik ben benieuwd hoe dat dan gaat als die kindjes een jaar of 12 zijn, want dan zijn ze toch qua niveau boven hun ouders uit gestegen lijkt mij.

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    ik ga het nu ook kijken............

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik heb het ook gekeken. Ik heb wel medelijden met die gezinscoache van Patricia ( zwanger van 5e kindje ).

10. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    probleem is dat de overheid vindt dat iedereen "zelfbeschikkingsrecht" heeft. Voor veel mensen en situaties geweldig, echter sommige situaties zouden er keuzes voor bepaalde doelgroepen gemaakt moeten/ mogen kunnen worden.

Wij mogen bijv ook niet zomaar besluiten om de pil aan een client te geven. ALs t niveau het toelaat moeten ze hier zelf toestemming voor geven. Dan ze dit niet hebben we pech en kan dat alle concequenties hebben.

De meeste mensen met een beperking, vooral de vrouwen zijn gek op baby's. Alles wat daarna volgt weten/ kennen ze niet. Dat is ook niet uit te leggen aan ze. Kun je nog zo goed je best doen om uit te leggen, maar ook daar moet je mee oppassen. Als je ze "dwingt" tot een keuze ben je ook fout bezig.

Mensen die van wat hoger niveau zijn, volledig zelfstandig wonen en verder geen "controle" nodig hebben. Daar gebeuren dit soort dingen "gewoon" en kom je er pas achter als t kindje er is, dan pas kan er ingegrepen worden.

Dan zegt de overheid wel ingrijpen want dit kan niet! Helaas werkt t bij deze mensen vaak zo dat er dan gewoon een volgend kindje komt en dan gaan we zo door.
    Als de overheid wat meer aan de wortels zou staan, zou een heleboel leed voorkomen kunnen worden.

Overigens is dit niet alleen zo in nederland en ook is het heel moeilijk. Je kunt ook niet iedereen over 1 kam scheren, dus t blijft lastig.
    Op mn werk al heel vaak over gepraat we komen er gewoon niet uit wat t beste zou zijn en wat een passende oplossing maar ben bang dat dit altijd voor zal blijven komen.
    Soms erg vervelend voor de kindjes

11. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Phoe, 'k heb 't net zitten kijken maar mijn hemel, wát een baan... Wat lijkt me dát moeilijk zeg!

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ook net gekeken en wat moeilijk voor die begeleidster zeg. Jeumig. Vond het wel goed dat ze aan het eind zei "k*tbaan!" dan laat je ook zien hoe het voor een hulpverlener kan zijn. Petje af voor deze dame.

13. beertje87

beertje87 Actief lid

16 sep 2008
    339
    0
    0
    ben benieuwd hoe het afloopt met dat jonge stelletje 22 en 24 geloof ik.
    omdat dat kindje allemaal krassen en blauwe plekken heeft,
    en het is echt een rotzooi daar in huis bahbah dat mensen in zo´n zooi kennen leven snap dat echt niet!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik heb het gister ook gezien.

Het lastige is dat de ene persoon met een beperking de ander niet is. Ik ken namelijk wel iemand met een lichte verstandelijke beperking die juist een hele erge goede moeder is.

Maar die mensen van gister dus echt niet.

Ik zou het werk ook niet kunnen doen. Maar dan niet omdat ik teveel medelijden zou hebben maar juist omdat ik te hard zou zijn.

Ik zou daar niet mee om kunnen gaan.

Dus petje af voor de coaches.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb het niet 100% gevolgd, maar vond dat stel met dat kleine meisje toch niet superslecht (die met de wat vollere moeder zeg maar). Natuurlijk kan het beter en het was ook geen topsituatie en een vies huishouden, maar goed, ik denk wel dat ze vollop van hun dochter hielden. Had ook het idee dat die begeleidsters een beetje op eind, toen ze samen aan tafel zaten ook nogal doorgingen over die blauwe plekken of krassen en schrammen. Mijn dochter zit ook altijd onder de blauwe plekken overal en nergens, omdat ze net een aapje is. Maar ik heb nou eenmaal geen begeleiding nodig, dus niemand ziet dat en denkt daar iets over.. maar bij zulke situaties word daar direct de aandacht op gevestigd en weet niet of dat altijd even eerlijk is.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja vond ik ook umm85. Beetje overdreven om daar gelijk iets van te denken.
    Maar goed dat is dus het vervelende van op de voet gevolgd te worden. Dan kunnen ze op elke slak zout leggen.

Maar als ze wel te hardhandig zijn kunnen ze daar wel direct hulp voor krijgen.

17. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik denk niet dat de begeleidsters/voogd zomaar een stel gaat verdenken van mishandeling.
    Er zijn natuurlijk een heleboel andere factoren aanwezig die er misschien wel toe zouden kunnen leiden. Het is dan heel gewoon dat je als begeleidsters/voogd op je hoede bent.
    Ik denk niet dat wij kunnen oordelen of dat overdreven is nadat wij maar een aantal minuten beelden hebben gezien van het functioneren van dit gezinnetje.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    #18 Umm85, 23 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
    Daarom vond ik ook eigenlijk dat zo´n gesprek niet uitgezonden hoefde te worden. Vind het ook naar de ouders toe niet echt fijn, ook al hebben ze toegezegd mee te willen doen aan dit programma.

19. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Daar ben ik het ook mee eens hoor. Dat hadden ze er wat mij betreft wel uit kunnen knippen.
    Helaas is het vaak wel de werkelijkheid (spreek uit ervaring door mijn werk)
    Het is alleen niet bestemd voor heel Nederland om dat te zien.

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vond het erg om naar te kijken. Blowen, roken waar kinderen bij zijn, een meisje dat aandacht wil van mama en moeder heeft alleen maar aandacht voor de tv, een smeer boel ( bij dat ene stel) in huis. Nee, geen gezonde leefsituatie voor kinderen.
    Gelukkig krijgen ze goede begeleiding en kunnen we zien hoe zwaar die coaches het hebben.
    Goed dat er nu meer aandacht voor is.

Deel Deze Pagina