Onze toiletpotten boven en beneden moeten vervangen worden. Wij hebben zelf de nieuwe toiletpotten al gekocht. Nu hebben we een offerte van 415 euro voor het verwijderen en afstorten van de oude potten, klein materiaal, het aansluiten en plaatsen van de nieuwe potten. Is deze prijs reeel? oja, is incl. btw. Met google wordt ik echt niet wijzer, maar heb zelf het idee dat het een goede prijs is, maar dacht vraag het hier ook even.
Geen idee van de prijs. Het lijkt me wel duur. Mijn tip: plaats de job op werkspot.nl, binnen een paar uur heb je verschillende offertes binnen. Je kan alles aangeven en inclusief prijs vragen. Is bij mij altijd goed gegaan (3x) snel en voordelig. Succes.
Wij hebben 5 jaar geleden ons toilet beneden laten vervangen (wij hadden het nieuwe toilet al in eigen bezit) en dat koste ons toen 125,00 incl afvoer oude toilet.
Wij hebben via werkspot iemand gevonden, hebben aangegeven dat hij ook voor de pot moest zorgen (als jezelf een goedkoop adresje weet kan dit ook natuurlijk) en waren 200 euro all in kwijt.
Wc potten heb je zo vervangen als het staande zijn. 4 schroeven los maken, vloer poetsen, nieuwe pot erop, aansluiten en afkitten. Man was er binnen een kwartier mee klaar. 400 euro vind ik heel veel.
Mijn man heeft het ook zelf gedaan, was zo gebeurd! Probeer het eerst zelf, lukt het niet, kun je altijd nog iemand inschakelen.
Ik vind het nogal wat. Je hebt vast wel een handig persoon in je vrienden- en kennissenkring. Dan trakteer je die op een lekker etentje of je betaalt hem uit en dan ben je er ook.
Zelf doen! 400 euro vind ik in dit geval veel geld. (Als het alleen om de pot gaat he) als er ook een compleet nieuw inbouwreservoir achter moet vind ik het weer een ander verhaal.
Dat dacht ik inderdaad ook. Van een staand toilet naar een hangtoilet heeft meer voeten in de aarde, maar als het hierom gaat vind ik het echt veel te duur.
Beetje werkman huur je in voor 35 euro per uur, hij zal er misschien 3 uurtjes uiterlijk mee bezig zijn. Kijk even wat het kost bij de gemeente een wcpot storten en je hebt je eigen antwoord!
Vind het erg veel geld. Zeker als het een zelfde soort pot betreft (dus niet van staand naar hangend.
bedankt voor de reacties. er komt nog leidingwerk bij en een wand afbreken en opnieuw een wandje ervoor terug zetten. was ik vergeten erbij te zetten. verder heeft mijn man 2 linker handen helaas... en 1 wc loopt continue door dus moet het z.s.m. dit was de enige die op korte termijn nog kon komen voor de kerst........ Had al een andere loodgieter eerder, maar die is niet komen opdagen en allerlei rare excuses, die rekende 330.....voor beide en het wandje.