Gisteren bij de controle weer een onderdruk van 105 ondanks de medicijnen, ik zit helemaal vol met vocht (en dan viel het gisteren nog mee in mijn ogen) en lopen gaat verre van prettig. Volgende week vrijdag word ik dus ingeleid. Nu zie ik er helemaal niet tegenop, alleen wat moet ik nou echt nog af hebben en wat is echt handig om te regelen voordat het gaat beginnen zeg maar, ben niet binnen twee dagen weer thuis, mijn vriend heeft wel vanaf vrijdag vrij, dus hij kan tussendoor de hond doen en nog veranderingen aanbrengen in wat dan ook. Woensdag komt mijn moeder hier nog even alles lekker fris maken, de trapleuning hebben we van de week erop gezet (leek ons wel handig met een kleine ) etc. etc. Maar ik hoop hier enkele ervaringsdeskundige te treffen met tips en adviezen van wat er nou echt handig is om voor elkaar te hebben, waarvan dacht je achteraf dat had ik beter zo en zo kunnen regelen en doen?
Wat het aller belangrijkste is om klaar te hebben: - de baby kamer! Waar ik zelf wel tegen aan liep is dat ik maar 2 pakjes voor de kleine bij had, ik moest uiteindelijk langer blijven (het was een KS geworden) en vond het erg jammer dat ik toen niet zelf de kleding heb uit kunnen zoeken maar dat mijn moeder dat samen met mijn vriend heeft gedaan... Dus ik zou zeggen: Neem genoeg setjes voor je baby mee! Oh en ook voor jezelf trouwens voldoende pyama's etc (die mistte ik namelijk ) Waar je ook rekening mee houden is dat het niet altijd binnen een dag geboren wordt het kan best lang duren... Ik dacht nou na 1 dag hooguit 2 moet er wel wat gebeuren... Nou op maandag ochtend om 8.00 zijn ze begonnen met inleiden op dinsdag avond was er nog niks... Uiteindelijk braken s'nachts van dinsdag op woensdag mijn vliezen en zijn de weeën rond 9.00 op de woensdag begonnen (nou ja toen ging ik aan een infuus) en uiteindelijk om 16.09 bevallen door middel van een KS (kleine wilde niet indalen) Dus daar moet je ook een beetje rekening mee houden dat het mogelijk wel wat langer kan duren! Verder tja weet ik eigenlijk niet wat je allemaal nog meer klaar zou moeten hebben..... Als alles voor de kleine thuis maar klaar staat oh en je ziekenhuis tas etc!
Dank je wel voor je reactie, en zie je wel! Had ik helemaal niet bij stil gestaan, wel bij extra kleding voor mij enzo maar moet natuurlijk voor de kleine ook extra kleertjes mee nemen. Ben inderdaad gewaarschuwd dat het 2 tot 3 dagen kan duren en ook nog uit kan draaien op een ks, we shall see, maar wil inderdaad de kleine wel in onze speciaal uitgezochte pakjes hebben want die hebben we gekregen van mijn opa en oma en ouders, dus tsja...is wel byzonderder dan dat er zomaar wat uit de kast getrokken wordt. Ik schrijf het gelijk op. MEERRRRRRRRR
Ik word morgen onverwachts ingeleid.. Ik heb: 3 pakjes voor de kleine 1 in maatje 50 en 2 in 56 (ze is groot) en dan nog sokjes en rompertje enzo Voor mezelf een joging broek en twee lange shirts en dan nog normale kleding voor als ik naar huis ga.. Erkenningspapieren of trouwboekje Verzekeringspapieren Fototoestel met voldoende opgeladen batterijen Toillettas met tandenborstel, tandpasta, borstel, haar elastiekjes en lenzen spullen
Ik had gewoon een huispak aan, dan hoef je niet zoveel kleren voor jezelf mee te nemen! Is een tip! SUCCES MEIDEN!!!
ik word volgende week ook doorgestuurd naar de gyn met 38 weken omdat ik er gewoon doorheen zit ivm situatie thuis. nu vraag ik me af wanneer zo'n gyn besluit tot inleiden als ze beslissen om te wachten tot 40 weken heeft inleiden ook geen zin lijkt me dan????? wat is de gebruikelijke termijn voor inleiden
Ik heb geen idee Rania, bij mij lieten ze me per week terug komen en elke week was de kans aanwezig dat ze zouden zeggen dit laten we niet door lopen en we gaan inleiden. Dus dat weet ik niet
@ rania: Als de baby buiten de buik beter af in dan in de buik gaan ze het halen, niet eerder... @ TS: houd er rekening mee dat t wel fe kan duren hier vanaf woensdag ochtend vroeg ingeleid en pas zondag avond bevallen, ook ivm zwangerschaps vergifteging/hoge bloeddruk en veel vocht vasthouden...
Ik ben bijna 3wkn terug bevallen ook ingeleid en uiteindelijk ks.Ik weet niet hoe ze gaan inleiden maar bij mij hebben ze vanalles en nog wat geprobeerd en ben uiteindelijk 6dgn bezig geweest en uiteindelijk nog een keizersnede.Ik zou zeggen houd heel goed in je hoofd dat het wel wat langer kan duren en dat het een ks kan worden want dat viel mij zoooo tegen!En bespreek de eventuele pijnbestrijding van te voren goed wat je wel/niet wil ook als het een ks word.Hopelijk mag het allemaal vlotten en heb je snel je kleintje!
Ik ben ook ingeleid en hier is het wel snel gegaan. Vrijdagnacht braken mijn vliezen spontaan, zaterdag gebeurde er niks en zondagochtend zijn ze ivm infectiegevaar begonnen met inleiden. Een paar uur later begon de bevalling en nog een paar uur later lag er een meisje op mijn buik. Wat nog wel een tip is om iets mee te nemen om je te vermaken. Wij verveelde ons rot die zaterdag in het ziekenhuis en uiteindelijk heeft treesman allerlei tijdschriften en spelletjes thuis opgehaald. Mocht het bij jou wel erg lang gaan duren, heb je in ieder geval iets te doen. Alvast heel veel succes gewenst!
Tx Trees, we hebben de lap klaar staan om mee te gaan, en natuurlijk boeken en puzzelboekjes en tsja als het eff kan tv aansluiting maar krijg dinsdag te horen hoe het allemaal gaat verlopen dus dan weet ik ook of tv aansluiting mogelijk is. Dinsdag bespreken we ook de pijnbestrijding, ze hadden al verteld dat de mogelijkheid op een ks altijd aanwezig is, en dat het inderdaad wel wat dagen kan duren en dan alsnog kan eindigen in ks. Sowieso las ik net dat we vantevoren moeten vragen wie er aanwezig zijn bij de bevalling en alle inwendige voorbereidingen, dus daar gaan we dinsdag ook nog even op in, want er was mij verteld dat er door hun gevraagd werd van mag die en die erbij/meekijken/meevoelen, dus toch nog even vragen hoe dat nou echt zit, heb weinig zin in verrassingen (ok...beetje raar woord bij iets wat toch wel 1 grote verrassing gaat worden) Gijsje als het goed is gaan ze eerst gel inbrengen om te verweken? en dan een infuus om de weeen op te wekken? pfoe...dinsdag dus ook maar weer extra navragen want weet niet eens meer waar de gel voor dient en waar het infuus voor dient haha. Hoe hebben ze het bij jou gedaan? Ze had al wel verteld dat het makkelijk drie dagen kon duren voor de gel aanslaat, dus dat is afwachten, ik heb er nog steeds een positief voorgevoel bij maar ja, dat kan ook ijdele hoop zijn. Zo....mijn lijst groeit, maar er mag nog meer bij hoor meiden.
Ik moet zeggen dat ik ook gewoon pech heb gehad omdat niks wilde aanslaan,ik ga er maar vanuit dat het bij de meeste vrouwen wel makkelijker gaat.Korte versie,eerst hebben ze bij mij geprobeerd met hormoonveter,toen met een aantal keer inbrengen van hormoontabletten,toen met een ballonetje,dit deed allemaal zo goed als niks (wel krampen ).Toen zijn toch de vliezen gebroken en aan de weeenopwekkers maar ontsluiting schoot gewoon niet op dus na ruim 10 uur aan de weeenopwekkers besloten tot een keizersnede. Het heeft wat moeite en pijn gekost maar nu wel een prachtige zoon Suc6 ik hoop dat het allemaal vlot verloopt!!
pfoe jij hebt echt alle middelen gehad! Ze had het over het inbrengen van de gel met de vingers, als dat niet werkt zullen ze wel wat anders gaan proberen, maar in eerste instantie dus in ieder geval vingers (dinsdag voor de zekerheid dus nog even navragen haha)
Ik ben ingeleid met 41+5 weken. Om 9:00 brachten ze een hormoonveter in bij me. De gyn zei dat alles nog dicht zat en en nog geen teken dat het al aan het verweken was ofzo, dus ze zei dat ik die dag echt niet meer ging bevallen, volgens haar op z'n vroegst de volgende dag. Maar om 13:00 kwam ik in een weeenstorm terecht en om 17:18 is onze dochter geboren! Het kan dus heel snel gaan...
bij mij zeiden ze ook dat ik rekening moest houden dat het lang ging duren (ben ingeleid met 37+3) 1 april ingeleid 1april ben ik bevallen
Vanwege meconiumhoudend vruchtwater ben ik ingeleid met 39+6. Via een infuus met weeen opwekkers, ik ben met 40wk bevallen. Misschien is het handig om na te denken of je pijnmedicatie wilt bij een weeenstorm en welke. Ik had binnen 20min na het aansluiten een rugweeenstorm en ik was blij dat ik 1 1/2 uur later een ruggenprik kon krijgen. Heel veel sterkte
Als het goed is word je dus morgen ingeleid.Heel veel sterkte en suc6 hopelijk gaat het allemaal vlotjes!!!
Dank je wel Gijsje, maar door wat verhoogde waardes ben ik dinsdag opgenomen en zijn ze vandaag begonnen met inleiden.... Had er nog een topic over geopend, eff zoeken waar die staat..en dan vul ik de details in.
Sylvia, heel veel succes meid! Ik denk aan je hoor Nog even en je hebt je kleine in je armen, zet em op!!!