mensen met paniekaanvallen die zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cindy21, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nou das wel fijn dat je daar terecht kan dan!
    het is ook heeeeel slecht als je ineens stopt met pillen jah!
    ow ik had het gister weer ik moest wat positiekleding want ik pas echt geen 1 broek meer alleen joggingbroeken....
    ik en me moeder daar heen en ikke weer paniek heel erg werd er gek van mama heeft op gegeven moment wat stelletjes gepakt in mijn maat en laten zien bij de ingang....
    toen heb ik daar maar een beedje gepast russen de rekken door iedereen keek me aan ik denk schijt k ken jullie tog niet!
    en savonds ging ik met men moeder mee naar de aldi en de emtee boodschappen halen doen we elke vrijdag avond
    ik was al moe en loom van smiddags
    het ging heel goed bij de aldi alle gangen en hyelemaal achter ingeweest en de emtee ook!
    toen kwamen we thuis en had ik ineens in 1 oog helemaal flitsen en zag ik een hele band met sterretjes en toen kreeg ik heel erge paniek want het ging niet weg ik zag gewoon bijna niks meet in dat oog
    ik werd zoooo bang
    kutzooitje weer allemaal
    maja

xxxx

2. wat vervelnd cindy! hopelijk gaat het nu weer beter met je!

die stomme hormonen maken het momenteel erg moeilijk voor je! maar blijf positief denken! elke paniekaanval stopt weer!

ik ben nu niet thuis want mijn internet is al verhuisd naar het nieuwe adres.. ik ben er van de week zowieso weer.. maar weet niet precies wanneer!

kussie!

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    oke dan hoor ik het wle als je er weer bent jij ook rustig aan he!

xxxx

4. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Heb niet alle pagina's gelezen.
    Weet dus nioet of het al ghenomed is.
    Ik gebruikte tijdnes de zwangerschap Rescue Remedy.
    Werkt fantastisch, kalmeert je en haalt het paniekerige weer weg.

Veel succes meisjes

5. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    en wat is dat precies?
    klinkt niet als iets van de dokter haha

grtjes

6. suzan 21

suzan 21 Nieuw lid

31 mrt 2008
    3
    0
    0
    hoi ik heb last van angst en paniekstoornis ik had het bij mn eerste kindje na de geboorte en bij de 2e tijdens de zwangerschap maar ook heel heftig..ik heb er medicijnen voor gekregen en die slik ik nu nog steeds en de oudste word nu 6 jaar..maar tijdens de zwangerschap heb ik ook gewoon medicijnen gebruikt het kan dus wel ,maar wel met heel veel overleg met de huisarts en hulpverlener..ik kreeg eerst seroxat maar daar kon ik niet tegen en nu gebruik ik een paar jaar sertraline en werkt prima ook al heb ik soms rond mn menstruatie toch een beetje last

7. suzan 21

suzan 21 Nieuw lid

31 mrt 2008
    3
    0
    0
    oja rescue remedy is homeopatisch van bach..zijn druppels die je in kan nemen daar word je rustig van maar helpt niet bij paniekaanvallen en denk eraan het zit allemaal tussen je oren(bij mij tenminste)

8. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    jah het zit idd tussen je oren!
    bij vrijwel iedereen!

heb jij de druppels ook gebruikt?

grtjes

9. suzan 21

suzan 21 Nieuw lid

31 mrt 2008
    3
    0
    0
    ja ik heb die druppels weleens gebruikt maar dat was tijdens een examen daar word je rustig van..dus niet voor paniekaanvallen.. :confused:

10. hoi hoi...

ben ik weer.. ben nog erg druk.. moet nog superveel gebeuren hier.. maarja alles op zijn tijd.

gister bj de psychiater geweest en mag gewoon in 1x stoppen met de antidepresiva. de oxazepam slik ik nu al een week niet meer.. en moet zeggen dat gaat eigenlijk erg goed.
    in de antidepresiva zit een afbouw systeem in van zichzelf.. dus als het goed is krijg ik niet die hele nare afkickverschijnselen die ik bij de paroxetine had.

cindy hoe is het nu met jou?

heb nog wel gevraagt of er ook dingen zijn die kalmerend werken die ik wel gewoon mag hebben.. en t enige wat er dan nog is is valeriaan. dus haal daar maar voor de zekerheid wat van in huis.

zoow ik ga weer ff verder! arjen is wakker en die moet aangekleed worden!

11. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meid
    gelukkig dat het ineens kan!
    wat is dat valeriaan?
    ik ben net bij de vk geweest en alles was goed!
    moet nu een afspraak maken voor de 20 weken echo
    moek weer na het ziekehuis :confused:
    zie ik nu alweer tegen op!
    hoe gaat dat precies en hoelang duurd zoiets ongeveer?
    en krijg je dan ook wat echos mee na huis?

doe rustig aan he meid!

met mij gaat het redelijk....
    heel veel moe en heeel erge hoofdpijn lijkt net of ik een band om me kop heb bah
    maja

xxxxx

12. hey he...

valeriaan is homepatisch en kan je gwoon in de winkel of drogist kopen. werkt eigenlijk voor geen meter...maar heb je toch t gevoel dat je nog iets kunt proberen.

20 weken echo duurt ong. een half uur. ze gaan alle organen van je kindje 1 voor 1 bekijken en opmeten of alles klopt. best een belangrijke echo..
    je krijgt wel foto's mee naar huis! en je kunt nog even lekker naar je kindje kijken
    misschien helpt t als je tegen die kerel zegt die die echo doet bij je doet dat je last hebt van paniekaanvallen. kan hij je ook een beetje gerust stelen.

wanneer heb je je 20 weken echo?

in ieder geval fijn dat alles in orde was bij de vk.

hopelijk voel je je snel wat beter! hoe gaat t met de paniek? nog veel last van? die hoofdpijn gaat snel over hopelijk! beetje rustig aan doen! en lekker vroeg naar bed ;)

13. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    heeey
    ik moet nog bellen voor de 20 weken echo
    vond jij het ook eng de 20 w echo?
    nou men hoofdpijn is een heel eind weg ben gister om half 10 na bed gegaan en kon pas om 11 slapen haha en vaal wakker geweest maar pas net opgestaan.
    en wat denk je dat er net weer op tv was: de bevalling hahahaha
    toen kreeg ik weer paniek maja.

en woon je al in het nieuwe huis?
    slaap je eral?
    en moet er nog heel veel gebeuren?

xxxx

14. McNugget

McNugget Niet meer actief

Hallo iedereen... gelukkig is dit onderwerp er want ik zit nu ook in een situatie waar ik niet uit kom.

8 weken geleden kwam ik in de ziektewet omdag ik ook paniekaanvallen heb, en geen overzicht meer over alles. Kon geen boodschappen meer doen en van alles raakte ik van slag.

Nu na 8 weken dus gaat het wel beter, ik sta op de wachtlijst om met iemand te praten. Ik ben nu zwanger en weet dat sinds vorige week. Maar ik zit nu te denken zal ik weer terug gaan naar me werk? En met halve dagen gaan beginnen met werken, omdat ik niet terug durf als ik al een buik heb. Ik voel me al zo schuldig dat ik thuis zit. Terwijl ik die rust wel nodig heb. Nu ik zwanger ben maak ik me idd ook druk om alles, of ik wel gevoelens voor me baby zal hebben, of me eetprobleem heel erg gaat worden, hoe me werk reageerd als ik het vertel dat ik zwanger ben! Wanneer ik weer terug moet gaan om te werken.

Wat zouden jullie doen?

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    heey
    heb net ff gebeld heb 6mei de 20w echo....
    dus da is over n maand
    dan ben ik precies 20w en 1d

xxxx

16. voor de 20 weken echo was ik niet zo heel erg bang.. de eerste echo wel.. toen zat ik echt helemaal te zweten en te doen in de wachtkamer.. de 20 weken echo ging eigenlijk heel goed.. had toen meer zoiets van jaa ik wil weten wat het word.. daar was ik heel erg nieuwschierig naar.
    ondanks ik toen het slechte bericht kreeg dat ik misschien een kindje met een waterhoofd zou krijgen.. hij stuurde mij door naar de gyn.. daar moest ik toen direct heen en toen brak de paniek mij wel uit hoor! heb daar echt liggen zweten en snel ademen enzo.... dat was midner prettig!

ja ik woon al in mijn nieuwe huis.. moet nog veeel gebeuren! is ook meer kamperen wat we hier doen.. we slapen met zijn 3tjes op de grond haha... wel gezellig hoor ;)

heb vandaag mijn kraam intake gehad! pff toen kreeg ik ook paniek hoor! bah waarom houd t nou nooit eens op! toen ze begon over de bevalling... ze begon te vertellen hoe het zou gaan als ik ineens een bloeding zou krijgen ofzo.. nou ik raakte gelijk in paniek alleen de gedachte al! bah! nu durf ik helemaal neit meer te bevallen! want als ik ineens naar het ziekenhuis moet moet ik alleen in de ambulance.. nou joeppie!
    word ik niet vrolijk van van dat soort gesprekken!

ook nu ik gestopt be met de mediactie ga ik overal heel erg op letten.. waardoor de klachten dus nu al erger worden.. terwijl dat eigenlijk nog helemaal niet kan :( dus dat belooft wat!

wil jij weten wat het word?

Marit je moet doen waar jij jezelf t beste bij voelt.. ik zit bijv. al 2 jaar in de ziektewet.. ik kan ook echt niet werken.. kan ook niet alleen naar de supermarkt e.d. mijn vriend moet altijd met mij mee.... vrienden en vriendinnen die vermijd ik t liefst helemaal! heb elke keer wle een ander excuus om geen visite te hoven ontvangen e.d. ik weet niet in hoeverre jij last hebt van paniekaanvallen.. maar als jij nog het idee hebt dat je kunt werken zou ik het zeker doen.. want hoe verder jij je afzondert van de buitenwereld hoe erger t word.. die les heb ik er wel uit gehaald!
    sterkte! en gefeliciteerd met je zwangerschap!

zoow weer een heel verhaal! vind het toch wel erg fijn om zo ff mijn ei kwijt te kunnen aan mensen die mij wel snappen ;)

17. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Zei ik laatst niet dat het wonderwel goed gaat de laatste tijd, krijg ik nu toch meer last. Het lijkt erop dat er "een hormoon" was die de werking van m'n medicatie overnam en dat dat hormoon nu aan het afnemen is naar mate het einde van de zw vordert.

Had laatst 2x in de supermarkt een wegtrekker en nu merk ik dat dingen doen toch weer moeilijk wordt. Baal er behoorlijk van... raak dan ook gelijk zo in de stress, terwijl ik het echt jaaaaaaaaaren gered heb zonder medicijnen, had ze eigenlijk pas een paar maanden toen ik zwanger raakte.

Nou ja, in elk geval nog maar even 2 maandjes uitzitten en het liefst 5, want ik wil minimaal 3 maanden borstvoeding geven (het liefst een half jaar, maar we zien wel hoe het gaat), daarna kan ik gewoon weer aan de medicijnen.

Wellicht is het ook een tijdelijke dip hoor... je weet het niet, alleen ik schiet altijd gelijk weer zo in de stress.

18. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    hallo onsukkie,

slik je tijdens je zwangerschap wel of geen medicijnen. en kun je dat verhaal over dat hormoon even uitleggen hoe dat werkt.
    alvast bedankt

19. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Ik slik tijdens de zwangerschap geen medicijnen.

Het is soms zo als je depressieve of paniek klachten hebt, dat je een bepaald stofje in je lichaam mist of tekort hebt. Dan is het dus eigenlijk niet psychisch maar een soort van lichamelijk. Als dit het geval is dan komt het wel eens voor dat er bij de zwangerschap een hormoon wordt aangemaakt wat dat stofje wat je mist vervangt of versterkt, waardoor je dus tijdens de zwangerschap helemaal geen last hebt!

20. ja je hoort het indd. vaker dat mensen tijdens de zwangerschap geen last van paniek hebben.
    ik hoop voor je dat t dadelijk weer wat beter gaat onsukkie en dat je 6 maanden bv kan geven! ik ga daar ook voor.. vraag me wel ernstig af of het lukt.. maarja de eerste 3 maanden zijn het belangrijkste en daar wil ik zowieso voor gaan.
    elke keer als het bij mij wat beter gaat en ik krijg een keer zo'n terug val schiet ik ook gelijk weer in de stress. van ohjee daar gaan we weer... bah! probeer elke keer weer een andere manier te verzinnen om weer positief te gaan denken.. al gaat dat niet altijd even makkelijk!

Deel Deze Pagina