heej cindy! ik word soms ook echt boos op mijzelf hoor denk ik echt van gvd mens doe is ff normaal.... maarja t heeft zo weinig zin he spannend donderdag de geslachtsbepaling! probeer je niet te druk erom te maken.. want als je er hee gaat zul je zien dat het allemaal reuze meevalt en je je veel te druk hebt lopen maken. fijn dat je moeder mee gaat.. zie je er dan ook minder tegen op als je weet dat zei mee gaat? ja probeer ook zo min mogelijk over de bevalling na te denken en het maar gewoon op mij af te laten komen. ik heb pas na de bevalling paiekaanvallen gekregen.. in mijn kraambed is het begonnen tijdens de bevalling geen last van paniek gehad.. want dan ben je ook echt wel met wat anders bezig.. weet helaas wel dat het mij vies tegenviel de bevalling.. en daarom zit ik er nu ook behoorlijk tegen op. ik ben gewoon thuis bevallen.. maar als je naar t ziekenhuis zou moeten moet je daar heen met ong. 5 cm ontsluitng. en dan rij je er gewoon heen met de auto.. of de vk brengt je dat gebeurd ook nog wel is. dat zal je dan nog wel te horen krijgen! ben benieuwd nu ik gestopt ben met de mediactie of ik thuis mag bevallen.. hoop t eigenlijk wel.. thuis voelt toch lekker vertrouwt. heb mijn vorige bevalling grotendeels onder de douche doorgebracht. heb vandaag trouwens ook weer nare paniekaanvallen gehad.. had gelijk spijt dat ik gestopt was met de medicatie.. maarja ga het gewoon volhouden.. en maar zien hoe het gaat! Kussie!
meid je kunt het echt wel! je bent sterk probeer vol te houden! nog even meis! moet je kleine wel naar het ziekehuis ook als je geen medicatie slikt? ik denk dat jij ook gewoon thuis mag bevallen mag ik ook maara moet wel naar het ziekehuis daarna met de kleine.... ik zit heel erg te duppen wat ik doe zh of thuis maar ik denk dat het zh gewoon beter is daar heb ik alles bij de hand en thuis kun je helemaal geen pijnbestrijding krijge,,,, bababababaaaaaaaaaaaaaa ik denk er nu al veel te veel aan een kleine is zow leuk maar die kutbevalling waarom kunnen de mannen dat niet even overnemen dan haha wij dragen etc en hun bevallen haha! ja ik vind het fijn als men moeder meegaat! dat is eigenlijk echt de enigste die mijn rustig krijgt! me vriend echt niet haha soms wel maar meestal niet en als het erg is helemaal niet! wel lullig gezegt maar hij kan er ook niks aan doen hij is ook zo nuchter! ben wel jaloers op soms mja,.... pff ben zo duizelig steeds bah en dan krijg ik daar weer paniek van :S wat zijn mensen tog rare wezens he! wet je ik vind het wel heel fijn dat ik er zo met jou over kan praten..... omdat we allebei elkaar snappen en we kunnen elkaar oppeppen en zow dat vind ik echt fijn! oww ik zit hier met men teen in de soda heb een ingegroeide nagel en dat doet zo pijn word met de dag erger bah dus daar zit ik ook alweer over te denken dat ik ma of zow maar naar de ha ga maja die zal hem er wel uitsnijden of zow bah haha da lijkt me echt niks! maja de pijn word echt erg dat ik nie eens meer sokken aankan..... xxxxxxx fijne avond!
ja ik vind het ook fijn om er met jou over te praten! doet me zeker goed! eindelijk iemand die ij begrijpt... mijn vriend is het soms ook zo zat die paniek van mij.. dat ie echt denk van nou kom op zeg.. zet is even door.. kan ik zo kwaad worden... hij moest is weten hoe klote het voelt... maarja kan hem ook niks kwalijk nemen.. want als je het niet kent is het ook niet te begrijpen. ik denk niet dat mijn kindje naar het ziekenhuis hoeft.. want als ik geen medicatie meer slik hoeft de kleine niet af te kicken.. dus ik ben benieuwd. ik moet de 15e weer naar de vk dan zal ik wel even vragen hoe of wat.. ben zelf ook wel erg benieuwd hoe ze gaat reageren. als je duizelig bent moet je is proberen wat meer ijzer tot je te nemen! wil vaak wel helpen! in de zwangerschap komt t vaak voor dat je ijzer tekort hebt! mijn ijzer is ook erg laag heb dan ook staaltabletten van de vk gekregen! en voel me een stuk beter wat dat betreft! dat klinkt indd. wel eng een ingegroeide teennagel! heb ik zelf nog nooit gehad.. maar als ze dat gaan snijden zullen ze dat toch wel verdoven? wel fijn dat je je bij je moeder zo fijn voelt.. mijn moeder lukt t niet altijd.. opzich lukt mijn vriend t beter! teminste als hij zijn best doet.. soms reageert ie zo lomp dat ik echt superkwaad word en helemaal over de rooie ga. maar mijn moeder reageert vaak te erg.. alsof t heel erg is wat ik dan krijg.. en dan voel ik me nog zieliger.. en heb ik helemaal t idee dat ik de weg kwijt raak. ja wat de ideale hulp is weet ik nog steeds niet.. moet iemand mij troosten en meelevend reagern of moet iemand zeggen van nah.. kom op... gewoon doorzetten! en mij niet zielig vinden haha... wat denk jij dat t beste werkt bij jou?
mijn mening verschilt ook steeds als ik denk over thuis of in het zh bevallen.. thuis voel ik me gewoon prettiger en mocht er wat fout gaan ebn ik ook zo in t ziekenhuis.. maar aan de andree kant.. als ik echt in paniek raak denk ik dat de mensen in t ziekenhuis er meer vestand van hebben wat die moeten doen dan alleen een vk bij mij thuis... maar ik denk dat als de vk zegt dat ik thuis mag bevallen ik dat dan ook wel doe! ik ben benieuwd!
hey meid het zou wel heel fijn voor je zijn als je thuis mag bevallen en je kleine NIET naar het ziekehuis hoeft nee! bij mijn begint het vaak savonds dat ik duizelig ben overdag niet zow erg! pff ben gister om 10 uur in slaap gevallen vanmorgen 2 uurtjes wakker en daarna weer tot 3 uur net geslapen haha echt erg he! en me teen verdoven ze wle maar da doet volgensmij heel erg pijn! mijn moeder helpt mijn altijd te ontspannen en gaat dat niet gaat ze over dingen die ik leuk vind bv men hondjes of zow praten en mijn steeds vragen stellen dat ik maar antwoiord moet geven en daar over moet nadenken dat ik maar afleiding heb.... en ook van kom op cin je weet dat alles weer overgaat er is niks aan de hand dat helpt mijn het beste als ik er aan toe geef en iemand vind me echt een zielige dan voel je je echt raar en denk je dat je gek bent etc terwijl dat NIET zo is! geowon ertegen vechten maja dat lukt gewoon vaak niet! pffff heb hoofdpijn van het lange slapen haha xxxxx
ja ertegen vechten probeer ik ook vaak.. maar heb op veel sites en in boeken gelezen dat je er juist niet tegen moet vechten.. maar het gewoon over je heen moet laten komen.. en denkne van kom maar op.. het gaat toch wel weer weg! fijn dat je moeder je zo rustig krijgt! is indd. erg goed om afleiding te zoeken dan trekt t wel snel weer weg! ik ga ff met arjen naar de speeltuin.. zie er eigenlijk tegen op om alleen weg te gaan.. maar daaromga ik het juist doen! anders vermijd ik alles dadelijk weer en word t nog veel erger.. vermijd jij veel plekken? en ga je alleen naar buiten? en alleen thuis zijn hoe gaat dat? dat vele slapen is alleen maar goed voor jou en je kindje! word later in de zwangerschap wel wat minder.. al blijf je veel sneller moe worden dan wanneer je niet zwanger bent! kan je meoder iet met je mee naar de dokter ivm je teen? misschien kan ze je daar ook doorheen slepen! succes
Hallo meiden, ik ben hier nieuw. Weet pas sinds dit weekend dat ik zwanger ben... Ik heb lang niet alle reacties al gelezen. Ook ik heb last van paniek en angsten (en in lichte mate depressies). Ik ben behandeld voor mijn paniekstoornis en op dit moment gaat het eigenlijk heel goed. Ik merk dat het zwanger proberen te worden en het nu zwanger zijn een goede afleiding waren/zijn. Toen ik stopte met de pil was ik erg bang dat ik meer last zou krijgen, omdat het bij mij ook erg afhankelijk is van m'n hormonen. Gelukkig bleek het mee te vallen. Nu ben ik zwanger en merk ik wel dat ik wat onrustiger word. Toch kan ik het gelukkig heel goed relativeren. Dingen waar ik echt angst voor heb, zoals auto rijden, doe ik daarom niet. Tijdens de therapie leer je dingen op te zoeken en je gedachten uit te dagen. Nu doe ik dat minder, zoek ik de dingen niet op, om veel stress te voorkomen. Woensdag ga ik voor het eerst naar de HA, dan ga ik het ook maar even aan de orde stellen. Zijn jullie ook niet bang voor ná de zwangerschap? Zouden wij bijvoorbeeld een verhoogde kans hebben op een prenatale depressie? Daar maak ik me best een beetje zorgen over...
hey deentje is de speeltuin dicht in de buurd? ben je eigenlijk wel in dezelefde woonplaats gaan wonen? en woon je dicht bij je ouders? ik vermijd opzich wel veel jah! ik heb nu alleen geen paniek als ik in men eigen woonplaats ben met de auto dan! ik durf nergens te fietsen of te lopen das echt een ellende alleen als de auto voor de deur staat! maar ik moe4t er niet te ver vanaf gaan k ben vandaag met men vriend naar die pretecho..gereden waar dat is is ongeveer n kwartier ik wilde het even zien de heenweg ging opzich wel maar de terugweg weeeer paniek! kutlijf altijd! en alleen thuis dat gaat meestal wel als ik maar niet in men 1tje ga zitten denken over mezelf! en de auto voor de deur staat dat ik weet dat ik weg kan naar men moeder en jij? en men teen doet nu minder pijn dus ik w8 het even af haha zie het nie zow zitten bij de dokter haha vanaaf voetbalvrouwen! kijk je dat ook? xxxxxx
hallo proficiat met je zwangerschap ik denk er niet aan naar de bevalling ik leef nu en denk echt van dag naar dag en ben elke maandag weer blij dat er weer een weekje bij is dat ik zwanger ben en dan voel ik me best trots dat ik het weer heb (overleeft) ik ben van binnen wel bang hoor van hoe zou het na de bevalling zijn maar dat heb je je kleine en dan ben je denk ik zo vrolijk en heb je het daar druk mee dat het wel mee zal vallen denk ik en zo niet dan maar naar de ha om te overleggen er zijn gelukkig goede medicijnen! en mensen die je kunnen helpen! succes!
Ik lees hier steeds heel veel over het (blijven) gebruiken van medicijnen tijdens de zwangerschap. Nu wil ik daar niets over zeggen: als je jezelf er goed (beter) bij voelt, moet je dat ook vooral blijven doen. Maar... ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die er juist bewust voor kiezen om géén medicijnen te gebruiken: nu tijdens de zwangerschap, of sowieso niet. Hoe ervaren jullie je 'problemen' in combinatie met de zwangerschap en hoe ga je die te lijf? Ik hoop dat dit in hetzelfde topic kan. Als iemand het vervelend vindt dan open ik gewoon een nieuwe hoor! Groetjes, Esther
heej heej! cindy de speeltuin is hier heel vlakbij.. achterin de straat mijn moeder woont nu ook zowat bij me in de straat dus daar ben ik wel blij mee... ben wel in dezelfde woonplaats blijven wonen! ik heb geen auto maar kan me goed voorstellen dat je je daarin wel prettig voelt.. is toch iets van je eige.. net zoiets als thuis... ik heb thuis ook t minste last... voetbalvrouwen heb ik wel eens gezien.. maar echt voge doe ik het niet! vind het wel leuk! vooral die bas muis lach me dood om die kerel haha... Jipper van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! hopelijk krijg je een goede zwangerschap zonder te veel paniek. ook ik ben zeker bang voor na de zwangerschap. mijn paniekstoornis is begonnen toen ik net bevallen was van arjen.. en ben nu dus ook bang dat t na de bevalling veel erger gaat worden.. maar probeer er zo min mogelijk aan te dneken! eerst de bevalling zelf maar ff doen Konijn ik heb mijn hele zwagerschap medicijnen gebruikt.. maar kreeg 2 weken geledne ineens een schuldgevoel na de baby toe.. ik vind zelf bv geven heel erg belangrijk.. en t liefst beval ik ook thuis... ook dat de kleine moet afkicken van mijn medicijnen zat mij best dwars. daarom ben ik nu ruim een week helemaal gestopt met de medicatie.. en moet zeggen tot nu toe gaat t goed.. al ben ik wel als de dood dat alles heel snel weer terug gaat komen en ik heel erg last ga krijgen.. maarja.. probeer maar zoveel mogelijk aan mijn kleintje te dneken.. dan weet ik waarvoor ik het doe!
hey deentje das wel fijn dat je moeder ook bij je in de buurd woont! ow ik heb steeds zo paniek! vandaag ik denk omdat we vanaaf de geslachtsbepaling krijgen kan dat ? dat ik daar zo zenuw8tig voor ben dat ik daar paniek door krijg herken jij zo iets? heb er ook steeds dromen van ghad deze week! pff zo naar de ha voor men teen haha das ook al niks! hoe gaat het met jou meis? xxxx
hoi hoi heel logisch dat je daardoor paniek krijgt! het is toch ook heel spannend om te weten wat t word.. en ja daar had ik ook last van! wat vermoed je zelf wat t word? ben benieuwd of je het goed gegokt hebt en verte je wat het word of hou je dat liever geheim? en dan ook nog naar de huisarts vandaag! ja dat is ook echt een dag om vee; paniek te hebben! dat zou ik ook hebben! als ik naar de vk moet ofzo heb ik een dag van te voren al paniek. hier vandaag weer een wat mindere dag.. weer'erg last van een onwerkelijk gevoel als ik buiten loop... heel iritant. ook veel last van duizeligheid.. en trillerig! bah... zal nu toch wel een beetje last van afkickverschijnselen hebben. hopelijk is alles goed gegaan! ben erg benieuwd naar je echo
rare dromen horen ook echt bij de zwnagerschap.. ik droom ook de raarste dingen de hele zwangerschap.. soms ook zo echt.. heel raar! probeer je er maar zo min mogelijk vana an te trekken!
hey deentje ben ik weer was even druk haha het gaat opzicht wel redelijk met me nu wel paniek en zow maar heb het goed zat onder controle! we hebben vandaag een mooie maxi cosi gekocht! we hadden de wandelwagen van de papillon en nu ook de maxi cosi ervan.... en de voetenzak! ben zo veel moe en vooral savonds rond half 8 word ik zuizelig en dan ga ik liggen en van ik in slaap tot de dag erna ik merk gelukkig wel dat men misselijkheid heel wat minder is! en slapen veel beter gaat nu word nog steeds elke nacht wakker maar val vrijwel meteen weer in slaap en niet meer n dikke uur erna haha en heel veel dorst heb jij dat ook? hoe gaat het met jou? xxxxxxxxx
leuk he dat shoppen van baby spullen kan er geen genoeg van krijgen had je kinderwagen al gezien op je beebiesite! is een mooie wagen! lekker toch zolang slapen! je hebt t nodig hoor! t vraagt veel van je lichaam zo'n babytje bouwen veel dorst weet ik niet.. is me niet opgevallen! wel vaak plassen.. heeel vaak! vooral de laatste tijd.. moet er soms wel 5x per nacht uit.. en met zo'n grote buik is dat ook niet erg makkelijk! we gaan waarsachijnlijk morgen t bed omhoog zetten zodat ik er wat makkelijekr uit kan komen! verder gaat t met mij wel redelijk! de klachten komen wel weer langzaam aan terug dat merk ik wel goed... maar moet gewoon doorzetten.. en vooral niet alles gaan vermijden! al is dat heel moeilijk.. vandaag was mijn vader jarig.. wou eerst niet gaan.. maar heb mijzelf er toch maar naartoe gesleept! bang voor mijn eigen ouders pff fijn dat je misselijkheid minder is geworden! waarschijnlijk krijg je binnenkort ook wel meer energie! en goed te horen dat je de paniek onder controle hebt! ga zo dooor! kussie!
hey meis jah ik zag op je site dat je een behoorlijke buik hebt nu jah! nog heeel evennnn en ook al ben je bang voor de bevalling dat hij snel komt 'dan heb je het tenminste ghad' en hoef je je daar niet meer druk om te maken! en heb je je kleintje in je armen! wanneer moet je naar de vk? PROBEER VOL TE HOUDEN HE MET DE MEDICATIE! en waarom ben je bang voor je eigen ouders? voel je je niet fijn daar?of niet op je gemak? nou ik ga maar es werken haha heb er geen zin in wil weer slapen haha en heb zon last van men nek waardoor ik hoofdpijn krijg bah! xxxxxxxxxxxxxxies en een hele fijne dag!
als ik paniekerig ben ben ik overal bangvoor.. dan wil ik echt nergens heen! soms vind ik het dan nog wel is eng om vboor arjen te zorgen! ik hoop ook niet dat t weer zo erg gaat worden! de eerste mei mama is vandaag bevallen dus dat schiet wel op... ben benieuwd wanneer ik mag! indd. de bevalling zie ik tegen op maar een kindje in mijn armen houden kijk ik dan toch wel weer heel erg naar uit! hoeft van mij ook iondd. niet zo lang meer te duren! maar ze zeggen dat een 2e kindje langer blijft zitten.. en Arjen kwam een week te laat.. dus dan duurt t nog wel ff. morgen moet ik weer naar de vk. dan zal ze mij wel gaan vertellen of ik thuis mag bevallen en bv mag geven! ga van t positiefe uit! ik ga vandaga de babykamer klaar maken! moet nog 1,5 muur worden behangen! en dan kan ik gaan inrichten! daar heb ik wel zin in! kussie!