Hallo meiden .. Even een vraagje praten jullie ook met een psycholoog? Ik moet dit namelijk gaan doen maar ik durf niet.. gelukkig werk ik halve dagen nu na 9 weken thuis gezeten te hebben in de ziekte wet. Ik heb ook last van paniek aanvallen, het voelt bij mij als een soort van hele erge heimwee. Heel vreemd en idd het gevoel dat je gek word en jezelf je gedachtes niet meer onder controle hebt. Pfff vooral nu ik ook misselijk ben van de zwangerschap maakt het het nog erger, want misselijkheid gaat bij mij ook gepaard met nare gevoelens die op komen spelen. Ik weet niet waar het vandaag komt maar ik weet wel dat ik niet meer kan! Op me werk presteer ik ook super slecht.. ik kan gewoon niks meer! Ik heb 9 weken thuis gezeten omdat ik zelf niet eens meer de was kon doen dan was ik al helemaal van slag. Boodschappen had ik geen zin in en vooral omdat ik niet meer aardig kon doen tegen mensen, ik kijk boos. Echt gefrustreerd voel ik me, en die hormonen die nu opspelen maken het er niet makkelijker op. Groetjesss marit
hoi meid proficiat met je zwangerschap! ik praat niet met een psycholoog ik heb er wel jaren gezeten en wil er niet meer heen! en wat je zegt dat je geen controle meer hebt dat ken ik heel goed hoor! das die rot paniek heb jij medicijnen? en heb je al lange vast van paniek aanvallen? grtjes
heej Marit gefeliciteerd met je zwangerschap! ik heb wel een psycholoog maar hoef er niet vaak heen... alleen als ik medicatie wil e.d. momenteel slik ik die ook niet! werken met paniekaanvallen is ook echteen ramp.. ik zit dan ook al ruim 2 jaar in de ziektewet! als ik zo jou verhaal lees lijkt t er ook wel op dat je een depressie hebt ... kan dat? en die hormonen krijg je rond de 20e week van je zwangerschap minder last van! dan ga je je waarschijnlijk wel wat beter voelen! in het begin van de zwangerschap had ik ook t meeste last! sterkte!
Heeej cindy! Wat naar dat je je steeds zo klote voelt! en dan ook nog zonder je auto alleen naar buiten blijft hier ook een probleem! opsich alleen naar buiten lukt wel.. maar niet ergens heen waar veel mensen zijn zoals de stad en de supermarkt... dan moet er echt iemand met mij mee! wel goed van je dat je ondanks je paniek toch gaat! succes op je werk vandaag! je kan het he! Rare dromen hoort echt bij de zwangerschap haha! ik droom ook de meest vreede dingen.. en soms gooi ik ook de werkelijkheid en de dromen door elkaar! heel vaag! de dromen zijn zo echt! maar dat is gelukkig echt een zwangerschapskwaal.. kortademigheid is indd. best eng... dat gaat over als de keine goed ligt ingedaalt.. en mijn mannetje is nogal eigenwijs.. die wil niet indalen haha! e dat hoeft ook niet bij het 2e kindje.. maar prettig is het niet.. kindje is dan zo groot en ligt zo hoog dat ie alles in de verdrukking legt waardoor je dus echt naar lucht gaat happen.. dat zorgt bij mij indd. voor paniek.. want heb er alleen savonds last van en dus savonds ook regelmatig een paniekaanval! gelukkig kan ik mijzelf redelijk rustig krijgen emt de gedachte dat dit bij de zwangerschap hoort.. en er dus gewoon bij hoort! ik ben ook heeel benieuwd naar mijn kleine mannetje kan ook niet meer wachten haha! hoewel t nog best wel eens 5 weken kan duren! dan lijkt t toch wel weer erg lang.. want t kan ook elk moment gebeuren! maar heb bij arjen 1 week overtijd gelopen en ze zeggen dat de 2e dan nog later komt.. dus dat belooft wat! he meid werkse vandaag! en probeer positief te blijven denken! t is heerlijk weer! probeer anders als je niet alleen naar buiten durft ergens heen te wandelen wara t heel rustig is.. park ofzo.. en dan lekker in t zonnetje wandelen.. misschien dat dat helpt? kussie! en sterkte he!
Hee.. Bedankt voor jullie reacties... ik heb vanmorgen een afspraak gemaakt met een spycholoog ik moet ook van de arbo arts. En ik vind het dood eng moest al janken toen ik ophing van de afspraak maken. Maar ik denk dat het wel belangrijk is.. want ik zit soms zo vol van de zenuwen en trillen en angst, dan kan ik gewoon niet meer stil zitten en begrijp ik mezelf ook niet meer... vanmorgen heb ik me weer ziek gemeld op me werk, en daar voel ik me dan ook weer schuldig over maar ik trek het gewoon niet. En dan staan ze gelijk weer op je voicemail en dan krijg ik weer een paniek. Maarja ik moet voor mezelf opkomen en niet over me heen laten lopen. Ik laat jullie wel weten hoe het gegaan is bij de psycholoog. Rustig aan allemaal ... Groetjess
Ohja en cindy, ik heb wel medicijnen gehad van de arts maar die slik ik niet dat vind ik een beetje eng. Gr marit
hoi hoi cindy wat erg voor je ik weet wel een beetje hoe jij je voelt hoor ben net terug van de vk moet naar een gynecoloog omdat mijn bloedruk tehoog was ik weet wel hoe dat komt ben zo zenuwachtig als ik daar heen ga dat vertelde ik ook tegen de vk maar moet nu toch naar het ziekenhuis baalde echt enorm toen ik thuis kwam heb ik gemeten en was hij 70/120 en daar 90/140 en deentje ik heb geen speciaal dieet voor mijn suiker ik moet gewoon om de anderhalf uur eten en doe ik dt niet dan ga ik trillen en voel ik me heel naar iedereen heel veel sterkte groetjes mariekje
ik moet ook om de 2 uur eten anders voel ik me ook echt naar en trillen etc maar ze hebben bij mijn met de 10 weken gekeken en toen had ik geen zwangerschapssuiker kan het dan zijn dat ik dat nu wel heb? xxx
hey deen ja ik baal echt van die kut dromen baba je zou haast wakker willen blijven keb vanmiddag n uur ligge huile omdat ik bang was dat men vriend weg gaat bij me ook weer zoiets raars terwijl er niks aan de hand is :s zullen wel hormomen zijn jah! je kleine moet maar snel gaan indalen hihi ben je van het luchthappen af he meis wanneer begint dat dan dat je dat lucht happen krijgt? men auto gaat niet door dus nu gaat ie maandag weg haha en maandag ben ik niet alleen xxxxxxxxxxxxxxx
Marit ik ben benieuwd hoe het gaat bij de psychocloog! probeer je er niet druk om te maken... hij weet heel goed hoe jij je voelt... Mariekje weet je vk dat je paniekaanvallen hebt? is misschien wel makkelijker te verklaren dan waar die hoge bloeddruk vandaan komt! Cindy dat luchthappen begint ong. bij 34 weken... maar kan ook eerder of later.. in ieder geval pas als je kindje zo groot is dat ie ook echt tot je ribben komt. dan begint ie echt dingen af te knellen enzo... beter dat je je auto nog ff lekker bij je kan houden! en dat je maandag niet alleen bent! dat scheelt weer Pff ik maak me erg druk om aan komend weekend... mijn vriend gaat van zaterdag ochtend tot zondag middag weg en mijn ouders gaan ook zaterdag op vakantie.. dus voel me dan wel erg alleen.. hoop maar dat ik t trek zonder al te veel paniek! ben best zenuwachtig! Kussie!
hey deen dat zou ik ook hebben jah! heb je geen vriendin of goede kennissen etc waar je eventueel terecht kan? wat gaat je vriend doen (nieuwschierig hihi ) en gaan je ouders ook al sochtends want als ze smiddags of zow gaan dan is het weer iets minder dat je alleen bent! ik ben de 22ste uitgerekend en de 26 gaan men ouders op vakantie dat vind ik een hel joh pffff want men moeder moet van mijn bij de bevalling zijn! ze konder den vakantie niet meer afzeggen doe rustig meid! xxxxx
hoi hoi cindy k wist ook niet dat ik steeds zo laag suikergehalte had k voelde me steeds niet goed en vooral op mijn werk en dan ook vaak in de ochtend en aan het eind van de dag dan trok ik wit weg en trillen als ik dan geen suiker eet val ik flauw toen zei mijn colega die el suiker heeft ik neem mijn prikapperaat wel eens mee dat deed ze dus toen ik weer zo aanval had snel geprikt en ja hoor onder 3 toen veel suikers gegeten toen was hij na een half uur 10 dus tehoog toen zei mijn collega eet maar even niks doen we het na anderhalf uur nog een keer prikken toen werd ik na een uur weer niet goed nou zijn mijn collega dat kan niet dus zei weer geprikt en ja hoor weer onder de 3 dus nu weet ik dat ik zeker om de anderhalf uur moet eten dus als jij je ook zo voelt eet dan maar is echt waarschijnlijk je suiker de vk zei dat het geen kwaad kon maar ik zelf vind het erg vreemd ik was voordat ik zwanger was wel 24 kilo afgevallen het schijnt dat je bloedsuikers daardoor ook laag worden.ik hoop dat het na mijn zwangerschap wel weer over is anders ga ik het wel veder uit laten zoeken en deentje ik heb gister wel vermeld aan d vk dat ik me zo druk maak voor die metingen maar moet toch naar het ziekehuis nou ik denk dat ze me dan meteen houden want als ik het ziekenhuis in loop krijg ik al paniek dus hoop dat ze daar wel rekening mee houden en ik hoop dat jij het een beetje trekt van het weekend sterkte groetjes mariekje
Heej Cin ja erg he! om de stomste dingen maken we ons superdruk haha! mijn vriend gaat naar een Lanparty.. gamen op mijn computer dus... die ben ik dan ook nog kwijt. bij vriendinnen voel ik me niet erg op mijn gemak.. heb ze dan ook al een tijdje niet meer gezien en heb er ook helemaal geen zin in... mijn ouders gaan tegen t begin van de middag weg.. en ze rijden er 7 uur over met de auto als mijn weeen beginnen moet ik bellen dan komen ze naar huis haha. is het al zeker dat je ouders dan weggaan? wil je niet bang maken maar de kans is erg groot dat je kindje overtijd blijft zitten.. dat gebeurd bij de meeste namelijk... kun je je ouders niet thuis houden? is voor hun toch ook niet leuk als ze net opa en oma zijn geworden of nog moeten wordne... en dan gaan ze weg! lijkt me wel erg vervelend ! mariekje soow 24 kilo afgevallen... dat is nogal niet wat! wat iritant zeg dat je suikerspiegel zo erg schommelt... hier komt de paniek ook opzetten als ik t ziekenhuis in loop hoor.. ik sta dan echt te zweten en te draaien als ik die dokter een hand moet geven.. zeg dan maar gelijk ja heb paniekaanvallen.. dan weten ze ervan.. en houden ze daar rekeing mee.. dat lucht bij mij altijd erg op als de mensen er van af weten dat ik het heb... dat ze niet ineens raar staan te kijekn as ik begin te hyperventileren of begin te janken
hey deen nee ze kunnen het niet meer afzeggen. want ze gaan na het buiteland griekeland of zow k weet het eerlijk gezegt niet! nee ze hadden al geboekt vandaar ja we zien wel! en heb je ook geen familie waar je je goed bij voelt? of de ouders van je vriend ? xxxx
schoonouders heb ik niet... en tates en ooms a ik ook nooit heen... achja ik zie wel! ga me wel helemaal overgeven aan mijn nesteldrang ofzo haha... en heb de laptop nog dus an ik nog wel op t forum enzo en savonds leker rustig op de bank hangen met een film die ik leuk vind haha lekkere romantische film ofzo waar vriend niet van houd en ga denk ik wat leuks doen met arjen als het mooi weer is ff lekker naar de speeltuin ofzo.. achja ik ga me wel redden! positief denken ! wel echt balen dat je ouders dan op vakantie gaan zeg!
hey meis jah ga maar lekker mooie films kijken etc en lekker genieten want soms vind ik dan is het wel eens fijn om alleen te zijn pff ik word echt vort een dikkertje zelfs men benen zijn dikker :S maar volgensmij komt da van het stoppen met roken.... en keb overal puisten op men schouders en men nek en men borst en hals en me gezicht gadverdamme zeg baba hoest me jou? xxxxxx
haha ja toen ik zwanger was van arjen ben ik gestopt met roken en dan word je indd. heel snel dikker! ze zeggen ook dat stoppen met roken 15 kilo voor staat.. en dan nog een zwangerschap waar je gemiddelt 12 kilo aankomt.. ja reken maar uit! heb je wat te doen na de bevalling ik ben ook veelste dik nu! wil ook echt gaan fitnessen als ik bevallen ben! en op dieet! is wel heel hard nodig! ja indd. alleen zijn is ook best lekker af en toe! ga t ook wel redden! al zie ik er best tegen op... en best vermoeiend want heb wel arjen de hele dag nog om me heen! en die vraagt veeel aandacht! momenteel gaat t ff ietsje minder.. veel ruzie met vriend.. grrr zullen de hormonen wel zijn denk ik! en word er gewoon kwaad om dat ie mijn pc mee moet nemen! aangezien ik nogal gehecht ben aan dat ding....en iriteer me echt aan alles wat ie doet... nahja zal wel weer over waaien! vanmiddag in de supermarkt werd ik ook echt kwaad op al die mensne die voor mijn poten liepen.. haha terwijl ik daar normaal amper op let... maar hoe is het nu met jou? alweer wat beter? ooh die puisten komen van de hormonen! hoort er allemaal bij ja zwanger zijn... je word er niet echt mooier op helaas
he lieve schat hoe ius het met je? kunn je het allemaal een beedje redden zo met zen 2tjes? je vriend komt vandaga weer thuis toch? hier ook veel ruzie hoor ma ben ook zo veel grijnzig en boos en die klote paniek en van alles en nog wat! veel stemmingswisselingen! ik ken het van de winkel baaah rotmensen staan ze te lullen en te klote bij 1 ding baba wor je nie goed van he! haha gister avond weer hyperventilatie ghad k had zon hoofdpijn en zag steeds vlekken in men oog nu nog steeds! en toen kwam men vriend thuis en kregen we weer een meningsverschil en toen begon ik voor de verandering maar weer eens een keer te hyperventileren heb jij dat ook wel eens (ghad?) vandaag lekker weertje he! xxxxx
heej meid! Hier gaat t redelijk.. we hebben ons prima gered met zijn 2tjes gelukkig! geen paniekaanvallen gehad Heb alleen heel erg last van die stomme hormonen nu... pfff kan overal wel om janken! bah word niet goed van mijzelf! hyperventileren heb ik al lang niet meer gahd.. wel dat mijn ademhaling een stuk sneller gaat en dat ik er echt benauwd van word.. pff stemmingswisselingen hier ook heel erg! kan zo ineens echt superkwaad worden haha! ben ook echt niet te genieten de laatste tijd! heb soms wel medelijen met mijn vriend.. dat ie zo met mij moet leven! maarja.. ik zie het mar als een zwangerschaps kwaal verder t stoppen emt de medicijnen gata me nog steeds heel erg goed af! voel me wel vaak erg klote.. maar dat is nog beter dan een paniekaanval.. en een echte paniekaanval heb ik gelukkig al een tijdje niet meer gehad! ff afkloppen ik snap je helemaal! als je je al niet lekker voelt en je krijgt ook nog is een meningsverschil met je vrien dan is dat echt te veel! hopelijk begrijpt hij dat zelf ook zodat ie een beetje rekeing met je kan houden! ik verwacht ook altijd van mijn vriend dat ie rekeing met mij moet houden.. maar soms is ie mijn gepiep en geklaag toch ook wel eens goed zat.. en is ook wel te begrijpen.. want hij voelt zich prima.. en snapt dan echt niet hoe klote ik me voel! t was indd. heerlijk weer! heb lekker bij mijn ouders in de tuin gezeten! helaas is t vanaf vandaag weer klote de rest van de week! zometee weer naar de vk.. ben benieuwd hoe mijn kleine mannetje ligt en of ie al ingedaalt is.. hele fijne dag! kussie!