Hoi! Bekend verhaal over paniek! Ik heb zelf last van emetofobie. Braak fobie..Heel handig met die ochtend misselijkheid. Maar heel eerlijk gezegd heb ik er de eerste 3 maanden niet zo heel vel last van gehad. Normaal gesproken zou ik zodra ik raars in mn maag voelde of ook maar dacht dat ik misselijk was helemaal door flippen.Dat is tot nu toe nog steeds niet echt gebeurd ( in mn zwangerschap). Tot eigenlijk de laatste paar weken ik aan mezelf merk dat ik me weer druk begin te maken. Door het vele plassen , ga ik op mijn werk vaker naar de wc, normaal gesproken ga ik boven de wc hangen( stel je voor dat ik erop moet gaan zitten! in mn hoofd heb ik dan al buikgriep opgelopen) en dat lukt nu niet meer. Dus maak ik elke keer de wc met bleek schoon...Pure bleek op de bril en poetsen maar... mijn verloskundige heb ik hiervan op de hoogte gesteld. Zodra ik aan mezelf merk dat er iets aan zit te komen van paniek probeer ik zoveel mogenlijk aan mn kleine in mn buik te denken en me rustig te houden.Soms erg moeilijk maar hoop dat ik het zo rustig kan houden... X
heej cindy wat fijnd at alles goed was bij de vk. je ademhaling.. ja probeer je zoveel mogelijk te ontspannen.. hopelijk gaat t dan beter... hier 2 dagen veel paniek gehad.. vandaag gelukkig weer een wat betere dag.. hoop dat ik mijzelf bij positieve gedachtes kan houden.. t is echt een heel gevecht de hele dag.. vechten tegen de paniek wel klote.. maar wil dit gevecht echt winnen! ben nu zooow moe brian komt echt elk 1,5 uur.. dag en nacht.. en dat ging prima.. maar nu ineens is t me echt evne te veel.. ga zo lekker naar bed.. en kom er ook niet meer uit vandaag. Kussie!
he meis je kunt het gevecht winnen echt waar maae het is nu dubbel zo zwaar elke keer je bed uit veel wakker weinig slapen en dan die kutpaniek! dus das dubbel op he meis! hoelang wil je bv geven? xx
Heej cindy! ik ga heel erg mijn best doen! lijkt me echt geweldig om echt van die paniekstoornis af te komen! ben vanmiddag voor t eerst weer naar de supermarkt gegaan.. niet allene natuurlijk. maar dat ging wel erg goed! voel hte nogwel vaak opkomen.. maar probeer echt tegen mijzelf te zeggen dat t allemaal onzin is en ik daar echt niet in moet geloven. ben nu alleen thuis,.. vriend komt hopelijk snel thuis want ik voel t nu wle weer een beteje opkomen.. zolang mijn vriend bij me is gaat t wel.. maar zodra die weg is... krijg ik rare gedachtes.. zoow stom.... ik ga proberen zo lang mogelijk bv te geven! als ik t red wil ik t 6 maandne gaan volhouden... daarna vind ik de kinderen echt te groot voor bv... soms zie ikw el is een kind van 4 ofzo aan de tiet hangen.. nou dat vind ik geen gezicht haha. kussie!
heey! whahha n kind van 4 haha nee das echt erg whahahhahahah ik hoop echt voor je dat het lukt met de paniek! wanneer kreeg je bij arjen na de bevalling last van de paniek meteen of de dag erna of hoe ging dat? hoe is het met brian? xx
heej Cin. Volgens mij begon het met arjen de 2e dag na de bevalling. t was savonds ik lag in bed.. en ineens dacht ik dat ik dood ging.. dat er toch iets mis was gegaan bij de bevalling en ik ineens dood zou gaan.. was echt heel erg eng. dat gevoel heb ik nu ook af en toe weer.. maar ik weet nu 1 ding zeker en dat is dat t in mijn kop zit.. en dat maakt t wel iets makkelijker. met brian gaat alles heel goed! hij wil elk 1,5 uur eten dag en nacht.. dus slopend is t wel.. maar nu de kraamhulp weg is kan ik sochtends lekker lang blijven liggen.. kan ik mijn slaap een beetje gaan inhalen. de 5e dag na de bevalling mochten we al naar buiten.. dus nu gaan we er al lekker elke dag op uit.. wel heel erg leuk! denk dat ik maandag cntact op ga nemen met de psych.. hopelijk is hij er dan wel.. en dan even bespreken wat ik t beste kan doen.. want ik voel zeker dat t terug komt.. en wil er liever op tijd bij zijn.. voor ik weer helemaal doordraai straks. en hoe is t met jou en de beeb? geniet je al lekker van het getrappel? ik begin t nu al te missen haha! ben blij dat ik die dikke buik kwijt ben.. maar dat getrappel is toch ook wel iets heel speciaals! kussie
he meis met mij gaat het wel we zijn aan het schilderen etc voor het beebje ikke niet hoor haha wel vandaag naar leen bakker geweest en toen na huis toen weer na de winkel hier in het dorp toen weer na de gamma verf halen en toen weer hier na de winkel toen n andere en daarna weer na huis is wel vermoeiend dan als je paniek hebt en dan tog na de winkels en zow gaan dus ben nu moe haha en het huis staat op zen kop bah daar kan ik helemaal niet tegen haha zal blij zijn als het kamertje helemaal klaar is eigenlijk moest de kleine bij ons op de kmaer omdat we maar een 1 kamer apartement hebben maar nu hebben we n grote tuinhuis gekregen en we hadden nog een hal/kamertje waar alle zooi in stond nu hebben we al die zooi in het tuinhuis gedaan en nu kunnen we tog een eigen kamertje maken! vink echt super! is tog beter he voo9r ons en voor de kleine! het is niet zo heel groot maar het kan wel! maja is zow duur allemaal beedje verf 50 euro gordijntjes lampje etc 110 euro hoppakee maja is wle kei leuk k wou vragen waar jij de schilderijtjes van winny de pooh hebt ghaald? keb n hele mooie lamp van winny the pooh gekocht ma k wil ook 2 of 3 schilderijtjes net als jou vink zo leuk ik geniet echt van het beebje in men buik! dat getrappel maar k moet zeggen de ene dag is ie kei druk en dan weer n paar dagen rustig! is dat altijd? pff en k moetb alweer zwangerschapskleren kopen had n tijd terug ghaald maar men benen en men kont zijn ook dikker geworden dat ik ze al niet meer pas :S zit kei strak echt zon stikkend gevoel! het is wel goed als je even contact opneemt met de psychiater! maar ondaks alles vind ik dat je het nog steeds echt knap doet hoor! je moet je stamboom nog veranderen op je site xxxxxxxxxx
hey hey... leuk is dat he allemaal spulletjes kopen voor de baby kamer.. was ik ook helemaal aan verslaafd haha! kost indd heel veel geld.. als je het naar je zin wil maken... maarja.. zovaak is er dan ook niet een baby op komst.. dus mag ook best wel wat kosten die schilderijtjes heb ik gekregen.. maar ze kwamen bij de praxis vandaan.. dat hadden ze ook maar tijdelijk.. maar misschien bij andre bouwmarkten.. daar verkopen ze wel vaker van dat soort dingen.. t getrappel is indd. de ene ag heel erg druk en dan weer een paar dagen wat rustiger.. alleen op letten dat je hem nog wle elke dag voelt.. anders moet je wel ff contact opnemen met de vk... maar als je denkt dat je hem nog net gevoeld hebt kun je altijd een beetje proberen hem wakker te schudden dan reageert die waarschijnlijk wel! iritat he dat gezijk met kleren de hele tijd.. ik had er ook altijd prblemen mee.. je groeit overal zo snel uit he! goed dat je t zegt van mijn stamboom haha zal t zo gelijk ff veranderen! vandaag met mijn ouders naar zwolle geweest lekker gewinkelt en t ging heel erg goed! paniekvrij! dus ik hou de goede moed erin Kussie!
heey ow super goed joh dat je weg bent geweest! dat kan ik ech niet pff k krijg werl koppijn van die klote verf haha ben via mp allemala leuke dingen aan het kijken voor het kamertje zooooo leuk! ik voel hem wel elke dag! alleen de ene dag voel ik hem ook veel sterker zeg maar dan trapt ie harder of zow haha en vooral als ik de angelsound gebruik dan lijkt het net of ie die wegwil drukken haha dan schopt ie altijd ertegen aan haha alleen wakker schudden lukt me niet zo gooed! hoe deed jij dat? k zal idd eens kijken bij de bouwmarkten en zow ja! xxxxx
heej ja gaat opzich wel erg goed nu! maar lkan ineens were terug vallen dat hou ik wel goed in mijn hoofd. ben vandaag met mijn vriend en kids naar de kermis geweest.. was echt superdruk daar! en heb geen paniek gehad! sta er echt van te kijekn dat wakker schudden is een beetje moeilijk uit te leggen.. deed mijn handen ong. ter hoogte van mijn liezen.. en duwde dan iets zodat ik alsware mijn buik echt in mijn handen had.. en dan zachtjes een beetje heen en weer wiegen.. meestal reageerde hij daar wel snel op. op mp heb ik ook veel dingetjes gekocht voor de baby kamer.. is indd. wel erg leuk lekker thuis winkelen haha. niet te veel in de verflucht zitten he! is niet goed... goed luchten! zo kindjes zijn net in bad geweest en liggen nu lekker in bed! eindelijk rust ga lekker langtui op mde bank filmpje kijken! Kussie!
hey meis sorry voor de late reactie beedje heel erg druk ghad pff! maandag bij de vk geweest alles was goed alleen bloeddruk weer iets te hoog nu weer over 3 weken terug we hebben het kamertje een heel eind af zal binnekort wel wat fotows op de site zetten! super dat je op de kermis geweest bent en het goed ging! waar haalde jij je zw kleding? hoe gaat het met je 2 kleintjes? xxxx
heeej... maakt niet uit! iedreeen heeft t wel eens druk wat fijn dat je kamertje zo goed opschiet.. ben erg benieuwd hoe het eruit komt te zien! klote dat je bloeddruk nog steeds te hoog is.. misschien nog iets rustiger aan gaan doen? zwangerschaps kleding haalde ik op marktplaats, of in de stad had je een winkeltje great miricle heette die.. amar dat is zo'n eenmans zaakje volgens mij.. maar die verkoopt wel hele leuke kleren! met de kids gaat t heel erg goed! al hoor ik brian nou al weer huilen wel vermoeiend hoor zo moet ik toegeven! vooral die gebroken nachten enzo.. maarja.. dat zal ook wel minder worden dadelijk! kussie!
hey meis dat zal echt wel hele erg wennen zijn 2kids! en vooral vermoeiend! hoe gaat het met de paniek? hier gaat wel. en had je de spychiater nog gesproken? xx fijn weekend!
heej... gisteravond naar de kermis geweest werd ik weer overvallen door zo'n klote paniekaanval! t was ook zooow druk daar! was echt geen pretje.. heb donderdag de psych nog maar een keer gebelt.. maar nu was hij ziek dus dat schiet ook niet erg op! 2 kids is indd. wel vermoeiend maar ook reuze gezellig en hoe is het met t kamertje? Kussie
hey meis me kamertje is een heel eind af! gelukkig haha we gaan vandeweek nog wat kleine dingetjes kopen! leuk! haha wat klote dat de psych er NIET is! en die rotpaniek weer pfffff je word er gek van he! je wilt zo graag maar het lukt niet! bij mijn begint morge avond die zwangerschapsgym :S:S maar ik heb er echt geeeen zin in k ben ook eigenlijk helemaal niet zon mens om in zon groep te zitten maja en er zijn geen parkeerplaatsen daarbij! dus ik moet denk ik n stuk lopen en als dat zo is ga ik al niet dus ik zie het alweer helemaal zitten kutzooi allemaal! deze gym was gratis! maar als je wat anders doet of zow iets van joga of zow gewoon waar je wel alleen bent of in n groepje van 3 of 4 kun je zoiets ook vergoed krijgen? of weet je dat ook niet? grtjes meis en doe rustig aan! van de ene kant is het wel goed dat je het druk hebt nu! kun je minder nadenken meis xxxxxx
heej! vind t echt knap als je morgen naar die gym gaat! ik ben ook echt niet iemand die van dat groeps gebeuren houd! ik ga voor je duimen dat t allemaal goed gaat! en anders moet je maar zo denken zonder gym komt die kleine er ook wel ik weet niet wat je wel en niet vergoed kunt krijgen van t ziekenfonds.. moet je vene bellen naar je ziekenfonds. is ook per verzekring verschillend.. je hebt indd. gelijk als ik druk ben heb ik minder tijd na te denken! maar de kids kletsen nog niet echt met me dus heb alsnog tijd te veel om na te dneken indd. klote paniek! wil er zooow graag vanaf zijn! en net zo kunnen leven als ieder ander.. voel me soms zo beperkt in alles maarja hopelijk heeft de psych goede raad voor mij als hij weer betre is. he heel veel succes morgen! en ik hoor wel hoe het gegaan is he Kussie
hey meis ja ik ken het je wilt zo graag mee en het lukt niet das zow kut! de gym is opzich goed gegaan! en best wle intressant er waren in totaal 5 stellen met ons erbij alleen ik voelde me wel heel anders hun warebn echt van die hele nette mensen en dat zijn wij helemaal niet haha en wij waren de jongste haha de vrouw die de les gaf was wel heel aardig! volgesmij ga ik er wel veel aan hebben! ik heb wle meteen gezegt toen ik binnen kwam dat ik pa aan vallen heb en zow dus dat het kan zijn dat ik ineens wegloop of zow maar dat vond ze helemaal niet erg! we konden de auto net om het hoekje zetten gelukkig! de weg erheen had ik wel heel erge paniek maar ik d8 ik moet door en gaat het niet dan kunen we nog weg! en tis gelukt haha we zijn daarna nog ff naar de mac gegaan normaal wil ik meteen na huis haha vanaaf pret echo 3 en 4 d heb er zin in! pff t word weer zo warm buiten vandaag das wel klote! fijne dag meis! dikke kus aan de kids! xx
Heeej wat fijn dat t zo goed is gegaan! zijn al die lessen met partner? dat is wel fijn dan hoef je niet alleen... Wat leuk vanavond weer een echo! ben benieuwd naar de foto ooh brian huilt weer.... ja warm is t zeker maar laatste dag! morgen krijgen we t een stuk minder warm! haha en niks aan trekken van die nette mensen haha! daar hoor ik ook niet tussen hoor Veel pelzier vanavond! en ik hoor wel van je hoe het was Kussie!
hey meis ja menno klan gelukkig mee is met partner ja dat had ik ook bewust gekozen ik vin da niks alleen bah haha pff net even naar de winkels geweest maar die hitte is zow klote in de winkels dan krijg ik eerst las van die hitte dan begin ik slecht te ademen en dan krijg ik ineens n kei harde buik pfff en zo gaat da elke keer dan zit ik weer in de autow en dna is het ff over en de volgende winkel weer pff heb jij ook pretechos laten maken? heb jij btw zwangerschapsvitamines geslikt? ik heb ze ghaald vorgeweek ma durf ze niet te pakken haha heb ik altij ben zo bang dat het die paniek aantast of zow iets pff net ruzie met n meid hier in de straat :S:S:S:S ga zow lekker bbqen! ik probeer zo snel mogelijk de fotows erop te zetten ben zelf ook zo benieuwd! xxxxxxxxxxxx