heeej meis! rustig aan! geloof mij t komt allemaal goed! Je voelt je echt niet anders dan anders tijdens de bevalling.. echt niet vaag ofzo.. of alsof je wat gehad hebt.. Je bent gewoon jezelf alleen lekker relaxed dan.. t valt niet eens op... t enige wat er anders is is dat je niet meer bang bent voor de bevalling.. en dat je echt zoietes hebt van KOM MAAR OP! en na de bevalling moet je maar zo denken.. alles zit erop.. nu kan je lekker genieten van je kleintje.. en ja je hormoonhuishouden staat flink op zijn kop... en daardoor kun je je indd. klote voelen.. maar je raakt er echt niet van in een psychose! t stomme is met paniek dat je overal bang voor bent.. maar als je echt in een psychose zou raken zou je dat zelf niet eens in de gate hebben.. net zoals ik altijd bang ben dat ik gek word.. ik word niet gek.. want als ik gek zou worden zou ik dat zelf niet in de gaten hebben. en je kunt zelf aangeven in t ziekenhuis wat je wel en niet wilt.. jij bent de baas over je eigen bevalling! en als jij geen spuit wil dan krijg je die ook niet! maar van een ruggeprik word je niet raar van in je hoofd... dan vraag je die toch als de pijn je teveel word... Kop op meid! je kunt t echt wel! Kussie!
heeey meis maar als je hormonen op zen kop staan die staan ook op zen kop als je net zwanger bent tog? en toen ging het ook goed met mijn! dus meschien valt het allemaal wel mee? tog? ik ben ook zo bang dat er dalijk iets ergs is met de kleine als die geboren is etc.... en dan krijg ik dat te horen en word ik gek en lig ik daar etc etc k ben me helemaal aan het gek denken he! =============================== pfff wat een weertje he gister de hele dag binnen gebleven baba word er naar van! hoe is het met jou? en de kids? xxxx
ow en k wor trouwens al 2dagen wakker met kei erge kramp in men been pffffffff da doet echt pijn baba k schrik me eigen rot dan haha xx
ja ik denk dat dat indd. wel t zelfde is met als je net zwanger bent en net bevallen.. ik had in t begin van de zwangerschap er wel heel veel last van.. maar kwam ook omdat ik toen moest overstappen op andere medicatie.. en dus eerst een tijd moest afkicken.. dat was echt geen pretje. ze zeggen met hormonen is t 9 maanden op.. en na de bevalling 9 maanden af.. dus t duurt een beste tijd voor je hormonen weer normaal zijn. die gedachte over dat je bang bent dat er iets met je kindje is is een gezonde gedachtte hoor.. denk dat elke aanstaande moeder daar bang voor is.. maar geen reden tot zorgen hoor! als ze op de echo's niks raars ontdekken krijg je vast wel een gezond kindje! kramp ken ik ja! das heel iritant! weet ook niet hoe dat komt.. ik had daar ook veel last van.. vooral in de kuiten. met de kids hier gaat t goed! arjen word echt snel zindelijk ineens.. hij loopt de hele dag in zijn blote kont rond.. en heeft gister zelfs 2x op zijn potje gepoept hasha! zoow goed! brian heeft best last van de warmte dat is wel zielig.. maar hij slaapt veel... en met mij nog steeds erg wisselvallig.. gister avond toevallig weer een nare paniekaanval gehad.. en daarvoor ging t best een tijd heel goed. kussie!
hey meis k word gek van het weer pffff en men kuiten doen zo pijn met lopen etc k lijk net als ik loop zon dik kreupel oud wijf haha ow en als ik ff lig en opsta is het zo zwaar om te lopen met men buik en zow dan voel ik de druk op men blaas heel erg en steken en dan die kuiten baba keb zon anita babybelt buikband besteld meschien helpt dat iets om me buik in op te vangen. wat leuk joh dat brian op de pot poept haha is ie zeker helemaal trots haha pff rotweek me werken joh k zit nu op het eind moek ineens meer werken omdat ze vakantie hebben en ik nooit! gister gewerkt was zo zwaar poetswerk is niet te doen meer dan morge en overmorge en dan zo en maandag pffff maja nog eventjes! heb mezelf wle voorgenomen als het ech niet meer gaat om het wel aan te geven en dan met die hitte is het nog zwaarder baba k ben ook de hele dag sjagrijnig meschien hormonen? voeol me ook zo lamlendig k verveel me maar zoek ook niks te doen bah! wat klote weer zon paniek aanval! had ik gister avond! k was even naar men petekindje gereden en die hebben zon heel groot en diep zwembad dus ikke ook ff erin ma in het water ben je heel licht en dan kom je eruit en dan ben je heel zwaar ineens en dat voelde zow gek dat ik er bang van werd er hopla daar kwam ie weer :S en hoest met jou? trek je het een bee4dje met dit weer en dan 2 kids en een man haha xxxx
Heeej! Ja ik trek t nog wel al is t niet zo makkelijk.. brian zit echt in een sprongetje ofzo.. hij huilt de hele dag en wil de hele dag aan de tiet hangen.. en dan een arjen die druk om me heen loopt te springen.. en dan nog een vriend die ook veeeel aandacht vraagt.. soms word ike r echt knettergek van. heb vandaag uitleg gekregen bij een nieuw werkhuisje.. nu heb ik er 3 ben ik wel blij mee weer extra centjes ben benieuwd of die buikband helpt.. zat er eerst zelf ook aan te dneken om zo'n eentje te kopen.. maar vond hem toch wel erg duur. Als je t werk niet trekt ook niet meer doen hoor.. je moet jezelf niet overbelasten met je dikke buik! Neem toch aan dat je collega's wel een beetje rekeing met je houden dat je zwanger bent.. ja paniekaanvallen bah! vandaga gelukkig een goede dag gehad! gister echt een kut dat! kon de hele dag wel janken bah! haha chagerijnig zal indd. komen door de hormonen! daar heb ik ook nog steeds last van ik ga ff lekker op balkon zitten een biertje drinken! had net alweer ruzie met mijn vriend.. pfff die looopt nog wel is bij vrienden te klagen dat ie zo vaak bij me moet zijn enzo.. hoor ik net dat ze me allemaal een zijkwijf vinden.. nou dankjewel! kan ik toch niks aan doen dat ik met die klote paniekaanvallen zit en me dan soms niet zo prettig voel alleen thuis.. grrrr kan ik zow kwaad om worden Kussie!
hey meis! hoe gaat het nu met jou en je vriend? wat een klote streek van die vrienden baba! en ook gemeen dat je vriend bij hun gaat klagen ik ken het niet biuj deze vriend maar n andere is echt zo gemeen vind ik! hier gisteravond ook ruzie baba lekker joh dat je weer n huisje erbij hebt! heb je mooi wat extra's doe je die 3, 1x per week? k had de buikband ook maar via marktplaats haha 12 euro inclusief verzending.... nieuw waren zw 37,99 dat vond ik ook echt te duur! k heb m nouw om maar hij geeft echt wel steun de pijn is echt niet weg en zow maar wel n stuk minder! keb heel erge last van men rug nu weer haha tis ook altijd wat! denk doordat ik zon pijn heb bij die bekken en men lies dat ik verkeerd beweeg en daardoor men rug belast of zow k was bij de vk geweest woensdag en die zei dat ik niks meer mog tillen.... zwaar dan.... en dan ik elke middag ander half uur tot 2 uur op bged moet gaan rusten met die klachten. en ze kon niet goed voelen of de baby met zen hoofdje omblaag lag ze d8 van wle ma wist niet zeker en nu moek 11aug even een acho laten maken voor de ligging bij ons zitten 4 verloskundigen en k heb pas 2 anderen ghad die zeiden dat ie omlaag lag en zei kon het niet goedvoelen maarb was ook echt een raar mens! een oudere en echt zon zekere! men bloeddruk deed ze kei lang over en met da staafje in men pies voor eiwitten te controleren zat ze ook al kei lang te kijken ik zeg is het nied goed ik denk wa kijkt ze tog lang en die bloeddruk hetzelfde ma het was wel gewoon goed! k werd zenuw8tig van haar haha maja weeeer na het ziekehuis voor een echo maja zien we de kleine weer is ook wel weer leuk! xxxxxxxxxxx
heej.. met mij en mijn vriend gaat t wel weer.. kan hem ook wel begrijpen.. ik klaag ook over hem tegen andere.. waarom zou hij dat dan niet mogen.. mp is indd erg makkelijk met dat sooert dingen! hb je mooi geluk mee! fijn dat ie ook werkt! die werkhuisjes doe ik indd allemaal 1x per week 2 uur. jij moet indd rustig aan doen.. lekker van profiteren nu je zwanger bent en je lekker laten verwennen indd iritant van die vk sdie je zo in de zenuwen laten.. was er hier ook zoeen.. was al bang dat die de bevalling zou doen maar viel gelukkig mee fijn dat alles goed is.. maar draait jou kleine zich niet meer vanzelf dan? bij arjen d8 ze eerst ook dat ie in een stuit lag maar toen kreeg ik pas bij 37 weken een echo.. ik ga brian in bed leggen die heeft zijn buikje weer rond en hopelijk gaat ie lekker lang doorslapen vanmorgen kwam die ook alweer om 5 uur kussie!
hey meis pff 5uur das betijds pff dan draai ik me nog n keertje om! nog wel haha! nou de vorgekeren zeiden ze dat ie omblaag lag en nu wist ze het niet zeker dus moek met de 34 weke een echo en ik zeg ook ja maar dan kan ie goed weer draaien! en toen zei ze dat die kans heel klein was dan.... dus dan zal het wel en ze zegt en als we dat denken ga je gewoon weer voor een echo ik denk ja of het niks is kutziekehuizen altijd! fijn weekend he! tis gelukkig weer wat minder warm! xxxxxxies
Ook ik heb veel last van angstaanvallen. Bij mij was het zelfs zo erg dat ik een paar weken geleden niet meer durfde buitenkomen. Agorafobie dus Maar, ik wou echt men leven niet laten leiden door zoiets. Dus ben hulp gaan zoeken. Eerst heb ik medicijnen genimen op basis van sint-janskruid. Maar daar werd ik echt misselijk van. Nu ben ik in behandeling bij een ademtherapeut. Die "leert" je terug goed ademen. En hoewel ik er ook twijfelachtig tegenover stond, helpt het echt. Ik weet nu wat ik moet doen als ik een aanval voel opkomen. En iedere dag is natuurlijk anders. Ik heb dagen dat ik nergens last van heb, en ook dagen dat het weer minder gaat. Ik heb het vooral in de wagen. Maar ik had er ook al jaren last van voor men zwangerschap. Als je een aanval voelt opkomen, probeer dan het volgende. Adem heel zacht 3 tellen in. Wel met je buik ademen, niet met je borst! En dan 5 tellen uit. Iedere tel duurt minstens een seconde. Het voordeel van deze truc is: 1. het helpt, en 2. je ademhaling heb je altijd bij Sterkte voor iedereen. Groetjes
hallo! ik heb die ademhalingsoefeningen ook al meerdere malen ghad en het helpt idd soms maar tegen een echte paniekaanval kan ik hem niet gebruiken! dan adem ik goed maar tog is hij er! het enigste waar ik dan rustig van word is een pilletje dat maakt het in mijn hoofd rustig! tog bedankt! en succes met je zwangerschap
haha ik schrok net even van de banner ik praat eigenlijk alleen met deentje hier en ik denk das deentje maar het was iemand anders ik denk huh is ze weer zwanger hahaha xxxies!
Nee, het was dus niet Deentje Een stukje fietsen wil ook wel helpen. Dan komt je adrenaline weer op peil. In ieder geval succes nog. xx
hoi hoi... als de kleine net geboren is moet je elke 3 uur voeden dus geniet nog maar even van je lekkere lange nachten slapen de meeste vinden t leuk om echo's te krijgen maarja met paniek is dat indd. niet erg fijn... weer is indd. gelukkig wat minder warm.. maar de paniek word weer een stuk erger bah! gister de hele dag paneik gehad.. heb zo pijn in me buik elke keer.. en dan ga ik weer de raarste dingen denken! je kent t. bah vannact ook niet erg lekker geslapen.. en mijn vriend gaat straks ookw eg dus ben ik weer alleen met de kids.. en als ik paneik heb kan ik daar zo slecht tegen Kussie!
Heej konijn.. Hier ga ik ook altijd op mijn ademhaling letten en moet zeggen t helpt indd. wel iets... maar meestal winnen de rare gedachtes het toch en raak ik toch helemaal in paniek maar t is indd. t enige wat nog wel is wil helpen! fijn dat jij er zoveel baat bij hebt! kussie
haha cindy nee gelukig niet weer zwanger moet er niet aan denken.... Ik heb de wii fit van mijn ouders geleend en ga elke dag een paar yoga oefeningetjes doen en een beetje earobics enzo.. en moet zeggen dat ik me daar ook best wel wat beter van voel! ff lekker zweten Kussie!
ik breek hier even in , ik volg nu ook ademhalingsoefeningen bij een psycholoog en ik moet zeggen datik er wel redelijk baat bij heb , maar waar ik me ontzettend druk om maak is de bevalling straks , ik ben bang dat ik door het puffen ga hyperventileren en dan ? hebben jullie dit ook ?
hey deentje! dus je bent gezond bezig zou voor mijn ook nie verkeerd zijn! kutpaniek weer he! khad het gister ook ik werd weer bang omdat het weer ineens heel anders keek en da vin ik dan weer eng :S schijtkutten zijn we he! das niks dat je weer alleen bent! maar wat je ook kan denken dat doe ik ook wel eens dan.... je weet dat als je vriend er is de paniek niet snel komt maar als ie weg is wel dan weet je tenminste wel dat je niks ergs hebt en het tussen je oren zit! dat maakt mijn soms gerust! vanmorge weer gewerkt t lijkt wel of men lichaam niet meer wil en stopt zegt k ben zoooo bekaf als ik klaar bene n zo duizelig! en zooooo sjagrijnig t lijkt wel of ik op ben en men hormonen pfff ben bijna de hele dag aan het grijnzen! en alles is te veel! had jij dat ook? xxxxxxxxxxx
heeey! hier ook hoor! ben zooooooooooo bang voor de bevalling! dat ik verkeerd ga ademen en het me niet lukt om goed te ademen en idd zou gaan hyperventileren of ga flauwvallen of paniek krijg etc etc! ben mezelf al helemaal gek aan het denken jah! grtjes
mmh ik denk dat ik het maar eens in de groep ga gooien bij de gyn de eerst komende afspraak ........lijkt me niet echt handig om te gaan hyperen .....en manlief wou ook nog geen eens een pufcursus doen dus ik tast helemaal in het duister