mensen met paniekaanvallen die zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cindy21, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hahaha
    ik ken het hier ook niet!
    die van mij is 1keer meegeweest en verder nie meer
    dus ben ik ook nie meer geweest

2. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Verrebroek, 0ost-Vlaanderen
    Hey meiden,

Misschien nog een goede tip. Ik heb vooral last van men paniekaanvallen als ik in de auto zit.
    Als ik het voel opkomen doe ik het volgende.
    Voor een normale mens klinkt dit wss volledig krankzinnig :) , maar het helpt wel.
    Ik begin dus te tellen...
    2+2 = 4, 4+4 = 8, 8+8= 16, enz
    Op den duur moet je echt beginnen nadenken, en dan wordt je aandacht afgeleid van de paniekaanval.
    En zo verzin ik allerlei trukjes.
    Thuis heb ik er gelukkig heel weinig last van. Komt het wel op, begin ik bv te tellen hoeveel tegels er op de vloer liggen.
    Gewoon iets zoeken dat je aandacht afleidt.

En bij het bevallen valt het allemaal reuze mee. Ik heb al 2 kinderen gehad en had ook reuze schrik dat ik een aanval zou krijgen. Maar op dat moment ben je zo bezig met jezelf, de pijn die je voelt, of die je niet voelt met een epidurale, het kindje, echt zoveel.
    Dan denk je echt niet aan een paniekaanval.

Ik hoop dat jullie een voorspoedige bevalling hebben.
    En nog iets, als je bevalt, ben je wss in het ziekenhuis. Wat zou er kunnen mislopen? Er zijn daar 100-en opgeleide mensen.

Geen paniek. Jullie kunnen het, net als ik.

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    wat is epidurale?

4. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhh ruggenprik dacht ik

5. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Een ruggeprik.

Je krijgt een spuitje in je rug, waar ze dan een miniscuul dun draadje insteken. Daarlangs wordt dan een pijnstillend middel gegeven. Zodat je nog wel voelt dat je een wee hebt, maar geen pijn meer.

Groetjes

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ow zow okey!
    en heb jij dat ook ghad?
    en als je dat krijgt ben je dan nog wel gewoon helemaal goed bij?

grtjes

7. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Bij men dochter heb ik een epidurale genomen omdat het in gang werd gestoken. Ik was al een week overtijd en de moederkoek was aan het verkalken zodat zij niet genoeg voedsel meer kreeg.
    En als ze het dan in gang steken, in mijn geval per baxter, is de pijn er echt direct en zeer hard. Ik verkrampte helemaal en de opening ging niet meer vooruit. Daarom vond ook de kraamhulp het beter een epidurale te nemen.
    Bij men zoon was het een keizersnede, dus dat is dan nogal logisch he :D

En ik was er nog heel goed bij hoor. Enkel vanaf men middel tot aan men voeten ben je gevoelloos. Je kan nog wel alles bewegen, dus geen paniek dat je verlamd bent !
    Je voelt niets in je hoofd, je bent niet 'woozy' ofzo. Gewoon geen pijn.
    En iets voor je moet bevallen, stoppen ze al met bij te geven. Dus vanaf je bevallen bent, heb je direct terug gevoel.

Grtjs

8. bah hier weer heel veel last van paniek :( de hele dag is t nare gevoel weer aanwezig.. heb vandaag al 2 echte paniekaanvallen gehad.. en gister avond ook een :( echt klote zo:( ga waarschijnlijk toch de borstvoeding afbouwen en weer aan de meds.. terwijl ik dat eigenlijk niet wil.. ik baal er zo van.. en vind die keus ook zo moeilijk :(

cindy niet druk maken om de bevalling ;) ik weet dat t makkelijker gezegt is dan gedaan.. ik scheet hem ook vlak voor de bevalling.. maar toen de eerste weeen kwamen was ik gewoon relaxt.. en was ik er klaar voor! die zenuwen en die spanning voor de bevalling horen er ook wel een beetje bij.. je weet immers nog niet wat je te wachten staat.
    maar geloof mij! t komt allemaal goed en je gaat niet hyperventileren!

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik heb het toevallig vanmorgen eens in de groep gegooid bij dr rossi .....zij zei dat hyperventileren tijdens een bavlling onmogelijk is ....want volgens haar ben je meer de bevalling bezig en let je er niet op en op dat je sneller ademhaalt dan normaal krijg meer zuuustof binnen ....

ik wil het eerst nog wel s effe zien ....geloof er eigenlijk niet zo in

10. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende

Ik snap wat je bedoelt hoor, maar dokter Rossi heeft echt wel gelijk.
    Ben al 2 keer bevallen. En niets last van hyperventilatie.

Grjs

11. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nee geen hypers en de paniek dan?
    dalijk krijg ik hele erge paniek pffffffff dan wor ik gek daar!

12. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey deen wat naar van die klote paniek weer
    maak je je zorgen om iets?
    omdat het nu erger is?
    ik had het gister echtend voelde me weer echt depressief wat ik al even niet heb ghad echt deprie!
    voelde me ook echt vd wereld af en zow voelde me zow naar en boos en verdrietig en kut!
    ik d8 nee he niet nouw weer die rotdepressie!
    maar dat was gelukkig niet denk ik want voel me nu weer wat beter ben gister ook niet wezen werken!
    ow ik krijg steeds vaker weer honger ma k denk omdat de kleine op men maag drukt!

ma de echo ma k ben nu weer bang dat de kleine dalijk te klein is of zow:s pffffffff tis ook altijd iets he haha!

mooie bewerkte fotows joh op je site!
    hoe heb je dat gedaan?
    ik vind dat zo mooi maar weet nooit hoe dat moet!

meis doe rustig!
    geniet van je kleintjes!
    en als het echt niet meer gaat begin dat met de medicatie!
    flesvoeding is tegenwoordig ook even goed!

xxxxies

13. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Nee, eerlijk waar, geen hypers en geen paniek. Ik heb toen zelfs tot weken erna geen last gehad. Je bent met zoveel andere dingen bezig.
    En je bent toch in een ziekenhuis. Vol met mensen die een opleiding hebben gehad. Wie kan je beter in je buurt hebben?

Groetjes

14. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja dat wel maar ik ben thuis meer op men gemak als 3hoog in een ziekehuis!

15. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Ja, dat kan ik me voorstellen, maar op die dag ben je met heel andere dingen bezig hoor. Maak je daar echt niet druk over.
    En je wilt toch het beste voor je kindje. Is het dan niet beter dat je in het ziekenhuis bent?

Groetjes

16. Heej Cindy!

Nee niet dat ik me echt specefiek ergens druk om maak.. baal er wel van dat mijn ouders op vakantie zijn.. nu zit ik helemaal aan huis gekluistert..
    misschien dat het daar mee te maken heeft...
    Heb vanmiddag flesvoeding gekocht en brian heeft vanmiddag zijn eerste flesje gehad.. hij lijkt er totaal geen moiete mee te hebben.. nu ff afwachten of hij er verder goed op reageert.. zonder krampjes e.d. dan ga ik nu 1 week lang 1 fles per dag doen.. en daarna 2 flessen.. zodat ik dadelijk nog maar op 1 borstvoeding zit.. die kan ik dan blijven houden tot ik beslis om weer ana de medicijnen te gaan.. zo kan ik toch nog een tijdje bv blijven geven :)

wat naar dat je je zo deprie voelt.. ik ken t.. ik heb gister wel 5 jankbuien gehad ofzo.. bah.. dan heb ik echt t idee dat ik helemaal door ga draaien.. ik ken dat gevoel van van de wereld zijn maar al te goed.. dat vind ik zo'n eng gevoel.

je moet ook veel eten nu he! maar je hoeft niet bang te zijn dat je kleintje niet goed genoeg groet.. want die pakt echt wle wat hij nodig heeft.. je moet eerder om jezelf denken in dat geval dat je zelf wel genoeg binnen krijgt!

Die foto's maak ik met Paint shop pro.. is heel verslavend haha! en ook heel leuk om mee bezig te zijn.. als je dat ook wil doen moet je paint shop pro 10 of x2 downloaden en dan heb je verschillende sites waar je lesjes kan volgen om het te leren.. t is wel erg moeilijk moet ik zeggen ;)
    maar op www.digiscrap.nl kun je 3 lesjes doen.. en als je die 3 gemaakt hebt heb je al heel wat geleerd ;)

Kussie!

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmh hier werd vanmorgen het kraampakket bezorgd ....en dat leverde de nodige paniek op :oops: bevalling vloog ineens op mij af , heb de hele ochtend zitten trillen als een blad en kreeg de nodige spanningen er bij

18. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    konijn:

dat wil ik zeker soms heb ik het gevoel laat maar komen en soms denk ik ie dalijk dit en dat maar het moet tog haha

19. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss

die kreeg ik pas ook thuis en toen ik die dingen zag werd ik ook wel bang maar iedereen krijgt ermee te maken

grt

20. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Hey Cindy,

idd, wat er in zit, moet er ook terug uit he :)
    Komaan kop op, ik ben zeker dat je het prima gaat doen.
    Ik heb zelfs vandaag meer dan 3 uur in de wagen gezeten.
    Niet makkelijk, maar ik heb het wel gedaan.
    Nu ben ik wel goed moe, maar toch ook ontzettend trots op mezelf.

Ik twijfel er niet aan dat jij het net zo goed gaat doen de dag dat je moet bevallen en dat je zelfs nog trotser op jezelf gaat zijn!

groetjes

Deel Deze Pagina