@konijn : oke dan weet ik helaas genoeg .... voorheen had ik regelmatig last van aanvallen met hyperventileren maar gisteren dus niet wat jij omschrijft ging allemaal door mij heen . moet zeggen dat ik er wel van schrik .... heb hier nooit last van gehad tot mijn zwangerschap ...
Het is inderdaad heel angstaanjagend. Moet je mij niet vertellen Maar ik heb voor mezelf besloten dat het genoeg geweest is. Ik wil niet dat dit men leven overheerst. Een paar weken geleden durfde ik zelfs niet meer buiten komen. En dit gaat beetje bij beetje beter. Zelfs met de wagen rijden. Het is je manier van denken dat je moet veranderen. En de ademlessen die ik heb gehad voor men hyperventilatie, helpen hier ook goed bij. Het is niet elke dag makkelijk, maar ik zie dat ik toch vooruitgang maak. Traag, maar ik ga vooruit, en dat is het voornaamste. Groetjes
Heej Konijn! Wat fijn zeg dat alles goed was op de echo! en wat leuk dat je er een dvd van krijgt! mooi is dat he om voor t eerst t hartje te zien kloppen... en wat goed dat je de paniekaanval onder controle had!
Heej cindy! Fijn dat alles goed was in t ziekenhuis! en al lekker groot ook! kan je je haast niet voorstellen dat er gewoon een mensje in je buik zit pff hoop echt dat je nu van dat gezijk met die tanden af bent! wat iritant zeg steeds pijn en naar de tandarts moeten! zo kom je wel van je tandarts fobie af ik had ook kratten onder t bed.. heb hele brede bedpoten en daar passen geen klossen onder. maar op bierkratten kan t ook prima! Naar t consultatiebureau gaan is echt geen pretje.. wat een rare lui daar... denken dat ze alles beter weten.. word je echt onzeker van van dat stelletje idioten daar sorry maar hebe r echt een hekel aan.. toen dat mens hier was liep ze overal over te zijken.. eerst begon ze te zijken dat we geen eettafel in huis hebben.. en dat dat neit goed is voor de ontwikkeling van arjen.. want hij hoort aan tafel te leren eten.. bla bla bla... hadden we de tv aan staan.. mocht niet want dat was niet goed voor de prikkels enzzzzzz werd helemaal naar van dat stomme mens.. en omdat wij vrij jonge ouders zijn houden ze ons extra goed in de gaten nou dankjewel maargoed ze gaan daar dus heel erg lopen zijken.. kijken de kleine even na.. ff wegen en meten.. hij weegt nu 7092gram en is 63,7 cm lekkere grote knul is het.. en dan krijgt hij de prikjes en dan kunnen we weer weg en dan ben ik heel blij hahaha
is in belgie dan indd. anders.. hier krijg je maar 2 echo's een termijn echo met 11 weken en dan de 20 weken echo... maar t voordeel is wel dat je dan niet 2 uur in de wachtkamer hoef te zitten
Hehe, dat is waar Maar dat gebeurt natuurlijk ook niet altijd. De gyn kan moeilijk iemand die moet bevallen even laten wachten he. Denk niet dat dat makkelijk op te houden is En volgende keer moet ik 's morgens terug, dus zal het ook wel kalmer zijn. Groetjes
haha ja dan zou t lullig zijn van ooh hou maar even op maar wel leuk elke keer een echo. ik heb ook wel wat meer echo's gehad.. maar dat was omdat ze dachten dat er iets niet goed was met t kindje.. heb toen behoorlijk in de zenuwen gezeten.. gelukkig was er helemaal niks aan de hand.. en de halve zwangerschap voor niks in de stress gezeten..
Goh nee, dat is natuurlijk niet fijn. En als je dan nog wat last hebt van paniekaanvallen, is het helemaal om verloren te lopen. Ik word natuurlijk ook wel wat beter opgevolgd omdat ik vorige keer een miskraam heb gehad. Maar ik begin positiever en positiever tegen deze zwangerschap te staan. Hoewel de angst dat het weer misloopt nog wel even zal blijven hangen. Waarschijnlijk net zolang tot ons babietje geboren is....
ja een zwangerschap is niet echt goed voor de paniekaanvallen.. tijdens de zwangerschap zijn er ook zoveel dingen om je zorgen over te maken! maar elke week die je verder komt word de kans op een miskraam kleiner! en de meeste miskramen komen toch wel bij 5 weken! en daar zit je toch al mooi overheen! maar kan me goed voorstellen dat je erg bang bent voor nog een miskraam! gelukkig houden ze je dan goed in de gaten.. bij mij zagen ze met de 20 weken echo ineens dat een ventrikel in t hoofdje te groot was.. dat zou kunnne wijzen op downsyndroom of een waterhoofd.. dus moest gelijk door naar t ziekenhuis... daar 3x over een echo gehad.. en t enige wat ze zeiden dat ze t niet wisten.. en dat ik maar moest wachten na de bevalling of alles goed zou zijn.. dus heb me er toch geestelijk wel goed op voorbereid dat er wat mis kon zijn.. maar gelukkig is alles helemaal goed! maar al die bezoekjes ana de gyn zorgt toch wel voor een hoop sterss.. en dus paniekaanvallen ;(
Ja, dat kan ik zeker geloven. Maar doen ze bij jullie dan geen tripple test ofzo? Dat wordt bij mij de volgende keer gedaan als ik terugga.
ja ze hebben toen nog 3 afspraken gemaakt voor echo's.. maar ze konden er weinig over zeggen.. t kon goed groeien zeiden ze en dan is er niks aan de hand maar t kan ook niet goed zijn.. en t veranderde verdre ook niet.. de verntikels bleven vrij groot.. en toen hoefde ik niet meer terug te komen... en zei hij dat t wel goed zat.. al was er niks veranderd... t was dus heel vreemd en verwarrend.. was ook een hele rare gyn. dat vertelde de vk ook al.. hij was wel een goede gyn.. maar comunicatief heel slecht.. maargoed t is allemaal goed gekomen heb nu 2 gezonde kereltjes
Dus heb je zo lang lopen stressen voor niks. Zonde van je energie. Maar ben wel heel blij voor je dat alles goed is gekomen.
ja indd. een hele tijd in de stress gezeten voor niks.. en dan helemaal als je al last hebt van paniekaanvallen komen die nog ff extra hard gelukkig nu helemaal blij!
hey deen! ik had geen mail ghad van zwpagina dus wist niet dat je gereageerd had haha k was vandeweek bij de vk en nu was ze men urine aan het controleren en bleek dat er suiker in zat dus k moest weeeer bloedprikken in het zh maar de ha doet da ook gewoon dus benk naar de ha geweest gister de uitslag de dokters assistenten zeiden 6.6 dat het goed was dus k bel de vk op zegt ze das normaal ook goed maar in de zwangerschap te hoog :S maar iets te hoog zei ze dus moest ik vanmorgen weeeeeer bloedprikken nuchter en krijg ik ma de uitslag baba tis ook altijd iets voel me echt niet goed al de hele week! geen tandpijn meer gelukkig vanacht was erg k moest nuchter prikken dus niks eten vanaf 12 u snachts tot vanmorgen 8 uur maar keb sinds ik zw ben zo veel honger moet er elke nacht uit om wat te eten of drinken en mog nu niks! k was echt ziek vanmorgen kei misselijk en buisteken k voelde me slap joh echt of ik aan het lijnen was baba keb er zelfs over gedroomd haha echt erg! k ben zoooo veel misselijk en dol en hoofdpijn! voel me echt beroerd dan baba en dan nog die kut paniek! bah word er gek van hoop dat het snel weer weggaat! hoe gaat het met jou? kussie
@cindy : hey dat gedoe had ik van de week ook ....had vorige week een dagcurver gedaan in het zh ( 3 keer bloed prikken op 1 dag ) en voila woensdag bleek dus zwangerschapsdiabetes .......maar goed gisteren dus zelf geprikt op mijn werk en toen was het de ene keer 6.2 en de andere keer 5.5 ....dus ik denk 6.2 is netjes ...maar dus toch nog te hoog als ik jou vk zo hoor ...... maar ik had wel gelijk zoiets van misschien zijn het dan toch geen paniek aanvallen maar gewoon flauwtes van de suiker ...maar goed daar ga je niet van hyperventileren ...... ik moet nu over 2 weken naar de internist ? hoe gaan ze het bij jou doen dan ? eerst weer bloedprikken ?
ik moet nu weer w8ten op de uitslag maandag krijg ik diej ja ze zei dat 6.6 net te hoog was maar je kan wel gaan hyperventileren van het drukmaken en zow van wat zou ik hebben etc.... keb met de 22 weken ook naar het zh gemoeten ze d8ten zw vergiftiging bloeddruk te hoog en eiwitten in de urine en de klachten maar bleek tog niks te zijn wel hele middag in die klote ziekehuis geweest bah tis allemaal niks maja k hoef gelukkig nog ma 5 en halve week grtjessss
Heej cindy! Wat naar voor je dat je steeds die klote onderzoeken krijgt kan me goed voorstellen dat je dara van in paniek raakt.. ik was ook altijd bang voor zwangerschapsvergiftiging als ik me een keer niet lekker voelde ofzo.. maar gelukkig bij de vk nooit een aanwijzing ofzo dat ik t zou hebben.. dat flauwe gevoel ken ik heel goed.. daar had ik in de zwangerschap ook heel erg last van.. en dan moest ik gewoon wat eten.. een stuk chocola ofzo.. en dan ging t na een half uur wel weer prima. had ook echt suiker nodig om me wat beter te voelen.. 5,5 week nog maar dat gaat echt hard zeg! nog ffies.. die tijd vliegt zo voorbij! bij 37 weken mag je al bevallen! ga voor je duimen dat de bloedtest gewoon goed is! en dat je niet suikervrij hoeft ofzo.. want dat lijkt me zeker geen pretje als je zwanger bent! Kussie!
hey lievert lief dat je voor me duimt! van mijn mag die komen hoor ben het zoo zat bah heb het echt gehad! en men buik pfff ik draag echt naar voren haha ow en nog iets leuks:S k zou na de bevalling 24 uur in het zh moeten blijven of jah de kleine maar das veranderd! moet nu 72 uur! das 3 kutdagen baba kan er ook nog wel bij! xxxies
heej meis! 72 uur? waarom zo lang? dat is echt balen! maar misschien als jij en je kindje het goed maken dat jullie dan wel eerder naar huis mogen toch? mag je vriend wel bij je blijven slapen dan? ik was zo bang dat ik op de kraamafdeling zou belanden.. en dat mijn vriend dan niet bij me mocht blijven.. maar toen ik dat duidelijk aangaf kon dat wel geregeld worden volgens mij... dan kon je naar een kraamsuite... dat was dan een huiselijke ziekenhuiskamer.. en je vriend mag blijven slapen! dan is t nog wel te doen toch? haha kan me goed voorstellen dat je het helemala gehad hebt met je buik! op t einde is t ook zow zwaar allemaal! dat is dan echt niet leuk meer.. alles doet zeer! maar moet zeggen begin nu mijn buik alweer te missen haha soms denk ik wel is terug aan dat getrappel in mijn buik.. en dat heeft toch ook echt wel wat leuks! maar moet eerst nog mijn buik kwijt zien te raken ben niet zo fanatiek meer in trainen enzo Kussie!
heeey jah echt lang he nee je mag niet eerder na huis of jah de kleine en hij moet ook meteen naar de kinderafdeling in couveuse of zon gewoon bedje zon glazen ding dat licht eraan na de bavalling moet ie daar meteen heen! lekker of niej:S:S:S:S en dan mag ik na de kleine als ik klaar ben:S:S en als het niet te druk is mag ik blijven in het zh die 3dagen en anders moek na huis en kan ik 3x per dag komen! gezellig of niej k zie da allemaal ech niet zitten! en de vader mag niet blijven slapen! bij ons hebben ze niet zon kraamsuite.... dus ik kom daarna bij allemaal andere vrouwe op de kamer bah! me vriend mag dan in de bezoekerstijden komen wel iets vaker als normaal ma wa heb ik daaraan! k vond 24uur al lang maar daar had ik me bij neergelegd ma nu is het 3dagen! ow k kan er wle boos om worden en ik begon over ruggeprik en zegt ze ja dan krijg je wel zon prikje in je been maar dna voel je je suf een beedje van de wereld af of ja gedronken hebt! ik zeg neeeeeeeeeeeeee echt niet he! ik zeg geowon zon ding in men rug! ja maar dit en dat begon ze ik denk pfff da gaat nog leuk worden ik wil rustig bevallen en niet stresserig en dat ik em zit druk te maken om van alles tijdens de bevalling echt niet leuk zo! xxxx