mensen met paniekaanvallen die zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cindy21, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. he wat vervelend allemaal! en dat komt ook zo ineens vlakvoor de bevalling nog even op je dak! als je dat nou al de tijd al wist had je je er een beetje op kunnen voorbereiden!

moeilijke keus dan hoor.. of je kindje achterlaten in t ziekenhuis of in je eentje op de kraamafdeling.. pff lastig zeg! ik vind dat ze ook echt rekening met je moeten houden met je paniekaanvallen.. wat is dat dan voor stom gedoe zeg..

over de bevalling zelf hoe je je echt geen zorgen te maken! dan komt er echt geen stress.. en misschien red je het wel prima zonder pijnstilling! misschien krijg je wel ene hele fijne vlotte bevalling.. je weet toch niet van te voren hoe het gaat lopen.. en als jije cht pijnstilling wil. dan maakt t je op dat moment zelf echt niet uit als je er een beetje suf van word...
    het klinkt allemaal heel eng enzo.. een bevalling.. veel pijn... maar op t moment zelf is t niet eng.. en ben je er gewoon heel relaxt onder!
    t doet alleen heel erg veel pijn... ;) dat kan ik niet ontkennen ;)

maar t gaat echt helemaal goed komen! kijk na de bevalling gewoon hoe je je voelt.. en als jij liever naar huis gaat moet je dat gewoon doen.. en als je bij je kindje wil blijven ook.. ik zou als ik jou was gewoon kijken wat je op t moment zelf wil.. ipv je er nu druk over te maken!

Kop op meid!

2. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey deen
    ja echt stom he
    dat ze er nu ineens mee komen!
    zo op het laatst:S
    k ben men buik echt zo beu!
    k denk dat ik dat getrappel wel ga missen maar die dikte echt niet!
    haha

keb zoooon leuk burberry pakje gekocht via mp!
    echt zooo mooi!
    26 euro broekje shirtje en vestje creme kleurig
    maatje 80 maar hij valt eerder als 74....

hoeveel hydrofieldoeken heb jij?
    en hoeveel kleertjes maat 50-56?
    en rompertjes?
    k heb 1pakje maat 50 en dan 2 maat 56 is dat genoeg?
    is zo moeilijk haha

men suiker was goed:D nuchter was ie 4.6
    dus gelukkig goed!

zijn je ouders weer terug?
    is de paniek weer wat rustiger nu?
    k weet nie of je pampers merk gebruikt maar nu bij kruidvat 2+1gratis scheeld 10 euro!

xxxxxies!

3. Heej cindy

Ik denk dat je in maatje 56 niet genoeg gaat hebben aan 2 pakjes. ik had dan een extreem grote baby waardoor brian maar ong. 4 weken in maatje 56 kon. maar opzich past een baby vaak wel 2 maanden in maatje 56. in maatje 50 had ik 3 pakjes ongeveer. 1tje daarvan heeft hij eventjes aangehad.. dus dat had ik eigenlijk niet moeten doen. in maatje 50 heb je indd. wel genoeg aan 1 pakje.. voor net na de geboorte..
    en dan maatje 56 had ik toch wel een stuk of 5 pakjes.

hydrofiel doeken heb ik er een stuk of 20 van.. maar zoveel is niet nodig hoor.. heb toen een hele doos met van die doeken van mijn tante gekrgeen.
    ze zijn wel erg makkelijk.. en denk dat je er toch zeker wel 10 nodig hebt.. want je droogt je kindje er mee af na het badje.. t ligt onder zijn hoofdje in bed.. en in de wandelwagen.. en leke keer als hij spuugt moet je er weer een schone onder leggen ;)

fijn dat verder alles goed was!

met mijn paniek gaat t eigenlijk heel erg goed.. gister ben ik met groot lef alleen.. met brian dan ;) naar de supermarkt geweest! en kreeg wel een paniekaanval binnen maar heb mezelf rustig kunnen houden! en vandaga ben ik met arjen naar de supermarkt geweest! whahah ben zowaar trost op mijzelf :):)

mijn ouders zijn alweer een tijdje terug.. alweer een week vandaag :):) ben er wel blij van!

Kussie!

4. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    heeey deen

wat super goed joh dat je het alleen hebt gedaan naar de winkel echt super!
    hier staat het even stil met de paniek in winkels en zow t gaat nie zow goed normaal dan wel en dan niet maar nu meestal niet!
    maja k denk ook doordat ik gevoeliger ben nu ivm bevalling!

ik heb vandaag nog 3 hydrofiel doeken bijgehaald heb er nu 11.... dus das wel genoeg dan!

en kleertjes voor het zh heb ik 1x maatje 50
    en 2xmaatje 56 en daarna zie ik wel bijhalen is dna nog zow gedaan
    laat ik menno wel halen haha komt ie me zon debiel pakje thuis hahahhahahahah
    die mannen!
    keb steeds meer harde buiken!
    met ademen gaat nu wle redelijk beter
    (ff afkloppen!)

xxxxxxxxxies

5. heej Cindy.

fijn dat t met admeen beter gaat! dan zal de kliene nu wel ingedaalt zijn.

in de zwangerschap was ik verder ook niet met de paniek bezig.. en dus ook zeker niet aan t oefennen om alleen naar buiten te gaan.. deed toen ook alleen de dingen die ik zag zitten en waar ik zin in had. en zo moet t ook ;)

haha ja mannen en kleren halen das echt niet verstandig.. soms zeg ik wel is tegen chris van aah kleed jij brian of arjen even aan.. nou dat doe ik ook maar niet weer.. die krijgen me dan een combinaties aan ;) een gestreepte bloed en daaroverheen een gestreepte tuinbroek bijv. wat echt totaaal niet bij elkaar past.. dan denk ik wel is van zie je dat nou zelf niet ;)

harde buiken die horen erbij.. worden er steeds meer.. en gaat dan over in weeen als de bevalling gaat beginnen! ik kreeg op een gegeven moment echt regelmaat in de harde buiken.. die kwamen echt om t kwartier ong.. een dag lang.. en de volgende dag had ik weeen.

11 hydrofielleluiers heb je zeker wel genoeg aan!

kussie!

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meis

keb echt een kutdag vandaag of ja gister avond begon het al zteeds zo duizelig heb ook de hele middag gister op de bank gelegen had steeds ongiepijn ook in men rug.
    savonds kei duizelig!
    vanmorgen werd ik wakker om half 9 k kon nie wakker worden zat helemaal vast in zon enge droom! was echt eng k kon nie wakker worden bah en toen waren men ogen nog zoooo zwaar en raar dat ik weer ben gaan slapen tot half 11 toen had ik nog steeds die ogen die zoooo moe waren en daarna weer van 12 tot kwart voor 2 geslapen :S:S:S:S
    en nu benk eventjes wakker maar voel me ech nie goed als ik iets doe zoals de4 was of zow meteen zo duizelig gadverdamme en daar krijg ik dan weer paniek van bah
    bleeeh en dan die rotvent hier pffffff
    ken je ook da gevoel dat alles raar om je heen is?
    heeft denk ik met de paniek te maken!
    sorry maar moest het ff kwijt

xxxxxies

7. hoi hoi!

Ja dat gevoel dat alles raar om je heen is ken ik erg goed! dat heeft indd. met de paniek te maken! ik word daar ook helemaal naar van. dan is alles zo onwerelijk en raar om je heen!

nu je hoogzwanger bent heb je ook heel veel rust en slaap nodig! dus als jij de hele dag lekker in je bed wil liggen om te slapen moet je dat lekker doen! echt gewoon doen waar jij je prettig bij voelt! wel klote als je dan een anchtmerrie hebt :( en niet uit je droom kunt komen! t is wel zo dat als je zwnager bent je erg veel rare dromen hebt.. dat hoort echt bij t zwanger zijn.

en die duizelighied is ook erg vervelend.. eet je wel genoeg? bij mij hielp t altijd als ik zo draaierig en alles raar om me heen was om bijv. een hele reep chocola op te eten ;) t klinkt raar.. maar een half uurtje daarna voelde ik me vaak wel ene stuk beter ;)

sterkte meid! laatste loodjes zijn zwaar!

8. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meis

ik eet wel genoeg eerder te veel haha
    k lus geen reep choco :(
    whahha is ook nie erg ben dik genoeg haha

keb constant harde buiken en dan die ongiepijn!
    had jij dat ook rond de 35 weken?

xxxx

9. konijn999

konijn999 Lid

16 jul 2008
    69
    0
    0
    Bediende
    Verrebroek, 0ost-Vlaanderen
    Woehoe!

Ik gisteren naar de zee gereden (toch een uur en half), daar een nachtje op hotel, lekker veel gewandeld, lekker gegeten op het strand, natuurlijk daarnet nog heel dat stuk teruggereden en van niets last gehad!

Geen enkele *aanval.

Ik ga dit overwinnen!
    En dit bewijst dat jullie dit ook kunnen.

Geef niet op!

10. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    hier nog eentje met paniekaavallen,maar ik volg nu een cursus ik heb straatvrees en sociale fobie maar ik kom nu wekelijks in een cursus en dan ga ik dagelijks thuis oefenen dus elke dag 10 minuten de supermarkt in,of een wandeling maken door de straat of een praatje maken zo leer ik stapsgewijs weer ''wennen'' aan de angstige situaties,ik slik geen pillen 8) en hoop dat ik het ook niet nodig heb,iedereen veel sterkte ik leef met jullie mee ;)
    grtjes shiva

11. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey konijn!

echt super knap van jou!
    wou dat ik het ook kon!
    lijkt me ook zow fijn lekker uitwaaien op het strand etc!
    je zal je nu wel super voelen :D

grtjes!

hoi supershiva

knap dat je veel oefend!
    ik heb daar ecxht geen kracht meer voor nu!
    ik doe echt niks meer met oefenen etc
    k ben op
    wil het wel zodra de kleine eris!
    meteen mee beginnen!
    succes!

grtjes

12. Heej cindy!

Die ongi krampen kreeg ik eigenlijk pas later en die harde buiken ook.. harde buiken had ik wel af en toe is.. misschien heb je voorweeen...? die kun je al vanaf de 30ste week krijgen.. ik heb daar nooit veel last van gehad.. maar dat verschilt per persoon. nog maar 29 dagen! echt aftellen nu! over 2 weekjes kan die al komen! hoop voor je dat je niet net als ik overtijd ga lopen.. want dan duurt t nog zo lang :( en dan ga je er echt op zitten wachten en gaan de dagen zoow langzaam! maar beebje moet nog wel 2 weekjes blijven zitten hoor!

Konijn

wat goed zeg! en wat toevallig ik ben gister met mijn ouders mee naar scheveningen gegaan! haha ff lekker uitgewaaid op t strand. wel ver rijden :( 200 km.. had t echt helemaal eghad op t einde.. en heb op de terug weg en de heen weg wel even een paiekaanval gehad.. maar had hem gelukkig vrij snel weer onder controle.

Supersilva

Ik hoop dat de therapie je goed doet end at je er van af gata komen zonder medicatie.. ik ben t nu ook zonder medicatie aan t proberen.. en heb ook therapie.. stapje voor stapje alles weer opbouwen! ga sinds kort weer alleen naar de supermarkt.. hoop dat ik dat ook vol kan blijven houden ;)

Cindy

Jij moet nu ook echt niet gaan oefennnen! die stress kun je er nu echt niet bij hebben! neem lekker de tijd.. ook als de kleine er is.. alles lekker doen op je eigen tijd!

Kussie!

13. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey deen!

vandaag weer al bijna de hele dag harde buiken joh pfff is nie fijn
    nou k moet morgen nog 4weken dus van mijn mag ie de week erop komen met de 37 weken k moet tog in het zh blijven dus dan ook!
    vandaag veel paniek
    we gaan vanaaf uiteten maar k weet nog nie alsk mee ga met die kutpaniek weer bah
    ik doe mooi rustig aan!
    keb weer kleertjes erbij gekocht :D:D
    echt erg! haha
    hoeveel pakjes heb jij ongeveer maatje 62 en 68?
    welke maat heeft brian nu?

hoe gaat het met jou paniek?
    geef je nog steeds fles voeding erbij en hoeveel?

dikke kus my!

14. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Hallo,

Ik ben niet zwanger meer maar had voor de zwangerschap al hyperventilatie en paniekaanvallen.
    Het is een paar jaar rustig geweest (slik alwel jaren seroxat), nouja rustig, de zwaarste aanvallen bleven uit.
    Tijdens de wangerschap is dat zo gebleven tot op het laatst, de laatste 2 weken ongeveer (wk 35-36) werd het weer erger en na de bevalling is het echt weer heel erg geworden met weer pittige aanvallen.
    Ik ga ook niet meer alleen de deur uit, alleen een klein rondje met de honden. Eten gaat heel slecht (slikfobie) maar hulp is alweer ingeschakeld hoor, sta op de wachtlijst.
    Ze denken dat ik zo'n forse terugval heb gekregen door de bevalling enzo.
    Ik zelf was verder helemaal niet zo bang voor de bevalling oid.

Sterkte meide ;)

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo chelleke

lekker positief verhaal voor mijn zo net voor de bevalling ;)
    had jij tijdens de bevalling last ervan?
    en ben je ook in het zh bevallen?
    en je slikte ook medicatie dus moest je kleintje ook blijven? en jij?

ik ben wel heel bang door die klote paniek
    voor de bevalling

grtjes

p.s wat een super mooi kereltje heb je!

16. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Tijdens de bevalling hoef je echt niet bang te zijn.
    Je bent veel ste druk. Daar was ik wel heel bang voor om tijdens de bevalling zwaar in paniek te raken, maar is niet gebeurt.
    Ook niet bij mijn moeder, schoonmoeder en schoonzus bij de bevalling en die hebben allemaal een hyperventilatie verleden (lekker familie :) ).

Ik ben inderdaad in het ziekenhuis bevallen wegens medice indicatie maar als dat niet was geweest wou ik alsnog in het ziekenhuis bevallen

Ik slikte/slik inderdaad medicatie, zowel voor de reuma, de schildklier als de angsten.
    Ik moest een week met Damian blijven ivm de medicatie seroxat en prednison.
    Damian heeft een matige start gehad, zuurstof en couveuse.
    Hij had zware tremoren (trillingen en verstijvingen) maar of dat van de medicatie komt weten ze niet zeker.
    Ik mocht trouwens wel eerder naar huis hoor, maar vanwege bv en voldoende bedden mocht ik gewoon blijven.

Owja dank je voor je compl.

Maar meis wees niet bang voor de bevalling en een aanval,
    daarvoor ben je veel ste druk ;)
    Gaat helemaal goed komen :D

17. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    dankjewel voor je lieve berichtje!

ik slik oxazepam (kalmeringsmiddel) en effexor(antidepressie)
    ik ben wel heel bang dat er iets is met de kleine als ie er uit is!
    door die medicatie!

was jij wel bang in het zh omdat je moest blijven of dat juist niet?
    mijn lijkt het helemaal niks om zowiso nog 3dagen te blijven daar ik denk dat ik daar ook weer paniek krijg!

alles word nu zo spannend!

xxxxies

18. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja dat geloof ik helemaal, het is ook spannend en best eng.
    Ik voelde me inderdaad niet prettig daar vanwege mijn eet probleem en dan bij anderen op de kamer. Ik schaamde me natuurlijk dood tegenover de anderen en was behoorlijk bang voor een zware aanval. Dat is gelukkig meegevallen, ik heb het wel steeds benauwd gehad, maar je bent daar in goede handen ;)

19. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    en heb jij iets van pijnstilling ghad ruggprik of zow?

grtjes

20. Chelleke

Chelleke Fanatiek lid

27 apr 2006
    3.565
    0
    0
    Mama
    Uden
    Ja zo'n prikje in mijn been, die de top van de pijn een beetje weghaalt.
    Nadat ze mijn vliezen hadden gebroken werden de weeen ontzettend heftig en begon ik te spugen en kon ik ze niet meer goed opvangen.
    Dus had ik om dat prikje gevraagt.
    Ze hadden om 6u de vliezen gebroken, ik had toen 5 cm en om 7.48 was mijn mannetje er en in die tussen tijd heb ik dat prikje gehad.

Deel Deze Pagina