mensen met paniekaanvallen die zwanger zijn

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door cindy21, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilly ik heb deze oeffeningen ook geleerd.. en indd. je word er wel even wat rustiger van. maar tegen mijn straatvrees helpt het niet. en een echte paniekaanval kan ik er niet mee stoppen.

cindy. ik kan me voorstellen dat je dat iet durft. ik vond het ook heel erg vervelend. en van de psychiater mocht ik toen ook wel veel oxazepam slikken! tot de bijwerkingen minder worden dan heb je ook die oxazepam weer minder nodig. maar ik zou zeggen vertel ze duidelijk dat je niet KAN stoppen met die mediactie en ze echt nodig hebt. waarschijnlijk mag je ze dan je hele zwangerschap wel blijven slikken. en krijg je gewoon wat extra controle's en een ziekenhuis bevalling.

2. en ik kan ook echt niet zonder.. alleen aan de gedachte al word ik al gek ;)

3. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Het is natuurlijk geen oplossing voor fobieën, daar kan geen oefening tegenop. Maar het kan wel de scherpste randjes eraf halen.

Ik heb een periode gehad dat ik meer wél in paniek was dan niet en dan helpt het ook niet meer, maar wel om de heftigheid van een aanval te stoppen. Maarja, het hangt ook af van hoe hard je dat nog door kunt zetten en hoe sterk je nog kunt zijn..helaas gaat het niet vanzelf, anders had niemand er nog last van :(

4. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    heel erg bedankt je stelt me wel wat gerust!
    ik bhen wel zelf een beedje aan het proberen te minderen met de oxazepam... maar lukt niet elke dag maar elk halfje of wat dan ook wat ik minder pak is beter als mijn gewone dosering...

ben jij bang voor eenz iekehuis bevalling?
    en heb jij ook dat als de auto in de buurt staat of in het zicht je minder bang bent?

grtjesss

5. ja ik wou echt dat er iets was wat echt goed werkte.! en we van alle paniekaanvallen af kunnen zijn.
    hoop echt dat het geen 20 jaar gaat duren wat je sommige mensen horot zeggen:( moet er niet aan denken! gelukkig gaat t met medicijnen toch een stuk beter! helaas niet zoals van ouds... maarja.. niks aan te doen!

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hoelang heb jij het al?

7. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    hey hoi hoi
    paniekaanvallen (hyperventilatie)
    ik heb er sinds 2000 last van was heel erg had soms de gedachten dat ik dood ging tis gwoon een klote iets je raar voelen warm krijgen trillen je hart die 180 gaat en dat komt allemaal omdat je je te druk maakt maar nu ik weet hoe ik er mee om moet gaan heb ik het steeds minder gelukkig
    je moet je niet te druk maken en denk om je ademen heel belangrijk!

mvg monique

8. ik heb het niet dat de auto bij mij in de buurt moet staan.. ik heb zelf ook geen auto..maar kan me er wel wat bij indenken. ik ga eigenlijka lleen de deur uit als mijn vriend of mijn moeder mee gaat. alleen durf ik geen deur uit. en mijn vriend en moeder weten dat ik het heb en kunnen mij ook vaak geruststellen als het fout gaat.
    i
    k ben opzich best bang voor een ziekenhuis bevalling.. ik probeer er maar niet te veel aan te denken! en laat het maar gewoon op mij afkomen. als ik me er heel erg naar om ga maken word het zeker geen pretje. en zeg nu de hele tijd tegen mijzelf van ach... dat duurt nog zo lang... en ik zie wel hoe het gaat.. misschien valt het reuze mee..

ik heb er nu 2 jaar last van. tijdens de zwangerschap van mijn zoontje is het langzaam opgekomen en na de bevalling was het helemaal Klote! dacht echt dat de bevalling niet goed was gegaan en ik alsnog dood zou gaan.. en toen de kraamverpleegster ook nog is tegen mij zei dat mijn hartslag zo snel ging had ik het helemaal niet meer...

hoe lang heb jij dit al? en ben jij bang voor een ziekenhuisbevalling?

9. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ga je wel gewoon met de fiets en zow weg?
    ik niet ook niet lopens alleen bij de auto in de buurt die tik heb ik ervan opgelopen :S zo stom maja

ik heb het sinds mijn 16e k werd n maand later 17...

dus al best lang maar ik heb er toen ik 17 was mezelf overheen geholpen ik kon weer naar de stad etc... ben zelfs naar turkije geweest dat jaar!
    maar daarna toen ik 18 was kwam het weer terug en heb nu gewoon ups en downs vorrig jaar ging het maar als een half jaar zo goed dat ik heb besloten af te bouwen met de medicatie ivm kinderwens
    ik zat toen op de 8 effexor per dag en 3 oxza en ben naar de 1 effexor gegaan en dan wel de 3 oxza en soms 2 oxa maar na n half jaartje kwam alles weer dik en dubbel terug!

ben wel bang ja voopr een ziekehuis bevalling ik weet ook helemaal niet hoe het gaan wanneer ik na het ziekehuis moet als ik al ontsluiting heb of ja ik weet het niet
    het liefst wil ik voor mijn gevoel als ik ontsluiting heb en dan naar het ziekehuis en ik denk dat je bij de bevalling zo bezig bent dat het in het ziekehuis wel gaat maar ze zeiden hier dat ik wel 24 uur moest blijven of ja ons kindje dan ter observatie
    ik zie erg op na de bevalling dat we dan moeten blijven....

jij moest ook naar de gyn denk ik in het ebgin van je zwangerschap denk ik?

hoe ging jou eerste afspraak en kreeg je ook een echo etc?

k ben cackjes aan het bakken ben morgen jarig haha

grtjesss

10. Heej gefeliciteerd! heb je daar ook moeite mee.. met visite enzo? ik kan daar echt iet tegen.. vorig jaar met mijn verjaardag ook niks gedaan :(

Af en toe ga ik alleen op de fiets weg.. maar nooit ver en blijf dan ook nooit lang weg. meestal moet mijn vriend mee.. en alleen naar de stad of supermarkt dat doe ik al helemaal niet!

maar is toch een hele vooruitgang van 8 naar 1 effexor.

ik heb ook geen idee wanneer ik naar het ziekenhuis moet.. denk indd. als de weeen wat heviger gaan worden... e je denkt dat t nu wel is niet zo lang eer kon gaan duren. en ik moet 2x 24 uur in het ziekenhuis blijven.. ik heb al tegen mijn vk gezegt dat ik dat echt niet zie zitten.. ja de baby moet dan indd. ter observatie blijven.. maar dan hodeu ze de meoder ok.. wel logisch natuurlijk! ga ook vast niet zonder mijn kindje naar huis. maar ik heb gevraagt of hetdan mogelijk is dat mijn vriend bij mij blijft snacht's en ze zouden kijken of da ogelijk is.. er schijnt een kraamsuite te zijn in het ziekenhuis.. en als die dan toevallig vrij isheb ik geluk.. ik wil ook echt niet op de kraamafdeling liggen! dan liever alleen :)

ik hoefde verder niet onder controle bij de gynaecoloog.. alleen toen ik mijn 20 weken echo kreeg hebbenz e dus iets gevonden wat niet helemaal goed is.. daarom loop ik nu wel bij de gyn. maar dat heeft niks met mijn medicijnen te maken.. teminste dat hoop ik.. mijn kindje heeft te veel vocht in de hersentjes.. en dat kan wijzen op down-syndroom of een waterhoofdje.. maar het kan ook nog weg trekken... dus heel veel stress..... en echt afwachten hoe dat verder gaat.

maar wat vervelend dat je er al zo lang mee loopt! hoop echt dat het een keertje stopt en nooit meer terug komt! dan ben ike cht gelukkig dat weet ik wel!

hee fijne verjaardag! geniet ervan!

11. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hey meid wat vervelend dat je kindje meschien iets heeft pfff zou ik ook stres van hebben jah!

ik zit nu weer op 6 effexor per dag....

ik vin da ook niks visiete maar er komt nie veel ik zoek da allemaal niej...

maar moest jij ook als eerste naar de gyn?
    en hoe ging dat wat doen ze allemaal?
    en kreeg je een echo?

grtjess

12. ik hoefde niet eerst naar de gyn. ben eerst gewoon naar de verloskundige gegaan en ze vertelde ook dat ik verder niet naar de gynaecoloog hoef.

Wel kreeg ik met 11 weken een termijn echo maar die krijgt iedreen en die was wel in het ziekenhuis.

ik weet dus ook niet of je gelijk al een echo krijgt? het zou best kunnen... is ook heel erg leuk! daar hoef je je niet druk om te maken! verder zullen ze wel willen weten hoeveel mediactie je slikt, en dan zullen ze wel vertellen wat de eventuele gevolgen er van zijn.

ik hoef met mijn medicatie helemaal niet naar de gyn.

ben je al wel eens naar de verloskundige geweest? en heeft die jedoorgestuurd naar de gyn?
    en wanneer moet je naar de gyn?

13. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nee de huisarts heeft u gestuurd naar de gyn en daar moet ik do heen en 22 feb moet ik naar de vk....

hoop echt dat ik een ecjo krijg haha

xx

14. haha ja ik hoop het ook voor je! echt leuk! vooral de eerste echo!
    ben benieuwd of je dan het hartje al kan zien kloppen!
    en niet te druk om maken he! voor je het weet sta je weer buiten!

ik ben verder helemaal niet bij de huisarts geweest. heb gelijk contact opgenomen met mijn vk.

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    jah is ook zow haha
    ik laat het je morgen weten hihi
    ga nog even terug na bed nu ben nog zo moe de halve nacht wakker gelegen bah!

xx

16. heej

slaapse nog even! iritant he dat wakker liggen?! zijn dat de zenuwen of is dat toeval?

rustig aan! en ik ben benieuwd morgen!

17. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    nou alles was goed een
    KLOPPEND HARTJE!

en mooi vruchtzakje zei hij!

medicijnen mag ik houden allebei

moet over 3 weken terug ben zo blij haha!

blijk alleen 1 dag korter te zijn dan verw8 maja wat is nu 1 dag!

hoest me jou?

xx

18. heej gefeliciterd! dat is heel goed nieuws!

dus je eerste echo gehad! leuk he?!
    en die ene dag maakt indd. niks uit..

met mij gaat t opzich ook wel rdelijk.. heb goeie e minder goede dagen.. en dan nog die stress voor de volgende echo.. maar dat duurt nog ff:( wel iritant zolang in die onzekerheid zitten. maarja we zullen zien! ik hoop op goed bericht!

en 21 maart krijgen we pas de sleutel van ons nieuwe huis.. dus dan moet ik nog gaan schilderen en alles.. terwijl ik 16 mei al uitgerekend ben.. dus dat word een beetje krap..:(

maar is vast een hele geruststelling voor je! geniet lekker van je zwangerschap!

19. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ja dankjewel zal zeker wel lukken
    jij ook en rustig aan!

xx

20. Dankjewel! :)

xxie