Hallo cindy en deentje, ik hoop niet dat ik jullie stoor in jullie gesprekken. maar ik wil ff het één en ander kwijt en ik wil graag wat dingen weten. ik ben vandaag bij gynaecaloog geweest en te horen gekregen dat mijn medicijnen, paroxetine en alprazolam niet goed zijn met een zwangerschap. ik moet dus overstappen. dit vind ik dus echt niet leuk. er werd gezegd dat prozac goed kan met een zwangerschap. maar weet niet of die goed helpen met paniek. mey effexor zouden ook risicos zijn las ik. ik vind het echt knudde. heb eindelijk medicijnen die een beetje werken en nu moet ik dus overstappen. ik wil namelijk echt een kindje. graag jullie ervaringen en reacties hierop. meteen een heel verhaal maarja dan is het meteen duidelijkt otch. enne cindy...dat met die auto die in de buurt moet staan heb ik ook, eigenlijk heel onzinnig he haha nou hoop dat ik met jullie mee mag babbelen. groetjes
hallo! ben je ook zwanger of dat niet? ik heb de effexor en de gyn zei op internet en boekjes lees je zoveel dat het niet goed is etc maar hij zei dat het gewoon mag! en ik heb ook oxazepam erbij! gelukkig gaat het heel goed met mij en heb niet veel meer last van paniekaanvallen nu ik zwanger ben iig minder als van te voren! ik had verw8 dat het niet goed zou gaan maar tog wel! gelukkig! hoe doe jij dat naar het ziekehuis en de auto voor de deur? grtjes
hallo, fijn dat je zo snel reageerd. ik ben niet zwanger, ik wilde dus eerst even uitzoeken hoe en wat. als ik naar t ziekenhuis ga neem ik altijd iemand mee. als er dichtbij geen plek is wacht ik meestal zo lang tot er een plekje vrij komt dichtbij de ingang. als ik t zo intik klint het wel apart maarja tis eenmaal,zo. ik probeer wel te oefenen om de auto verder weg te zetten. ik zal effexor even goed uitzoeken. weet niet welke het best aansluit bij pa (prozac of effexor) groetjes
idd het auto verhaal van jou klopt ook bij mijn haha stom he! maar ik denk dat je voor de medicatie het beste kan navragen bij de gyn die weten echt wel wat het beste is en wat niet! en wat doe je nog meer allemaal werk je wle enzo? xx
Ik ben vorig jaar zwaar overspannen geweest en heb ook vele paniekaanvallen gehad. Aanvallen waarin je denkt dat je dood gaat,zo erg! Nu ik er op terug kijke besef ik dat ik totaal niet meer rationeel kon denken toen. Ik heb de aanvallen nu eigenlijk niet meer maar de onrust is blijven hangen. Ik vraag mezelf ook altijd af wat het ergste is dat kan gebeuren en dat helpt enorm. Ook de vraag hoe groot de kans is dat dat gebeurd helpt . Blijf in ieder geval afleiding zoeken dat is 1 van de voornaamste dingen. Ik ben trouwens gaan hardlopen en op yoga gegaan en ook dat heeft enorm geholpen. Dan voel je pas goed hoeveel spanning je in je lijf hebt. Succes ermee,ik weet hoe vervelend het kan zijn.
op het moment werk ik niet. ik wil wel weer aan de slag. ik ben nu echt even met mezelf bezig. en dus ook met mn kinderwens. en jij, werk jij wel. hoe gaat jouw partner om met je situatie. jij bent nu wel zwanger toch, gaat alles goed en heb je minder of meer pa. hopelijk gaat het goed, dat zou fijn zijn om te horen. groetjes
hey meid ik wou dat ik buiten kon gaan lopen of wandelen ik durf het niet maar helpt yoga echt goed? en voel je met de yoga hoeveel spanning je in je lijf hebt? xx
heyy ik werk een paar uurtjes in de week meer kan ik niet... mijn mannetje vind het soms wel eens moeilijk maar dat is het ook je kan nog zoveel vertellen etc.... maar iemand die het niet kent die snapt het tog niet! met mijn gaat het wel beter ik moet eerlijk zeggen dat ik in mijn zwangerschap nu 3x een paniek aanval heb ghad vanmorgen in de auto k was alleen .... en zaterdag maar toen had ik in men vinger gesneden heel diep en bleef ma bloeien haha is nu gelukkig weer dicht! was hele diepe snee dus ja.... xx
hee cindy, heb je weleens aan haptonomie of emdr gedacht. ik heb emdr gehad en dat hielp goed. ik heb nu haptonomie. zijn dingetjes die je kunt uitproberen. ben idd ook benieuwd wat hormonen tijdens je zwangerschap met je pa doen. maar dat zal wel per persoon verschillend zijn.
ja is idd per persoon verschillend! ik was er in het begin heel erg bang voor hoor! dat het veel erger zou worden en soms nog wel ik heb nu haptonomie ik heb al in dagbehendeling gezete 2jr terug voor de paniek ma da hielp niks:S wat is emdr? xx
Heej ik ben al een tijdje niet meer wezen kijken! stom eigenlijk! dacht dat er hier niet meer gekletst werd. Ik ben overgestapt van paroxetine naar prozac.. dit moest toen ik vertelde dat ik zwanger was.. en moet zeggen.. ben niet meer zoals ik op de paroxetine reageerde.. met paroxetine had ik het al zover opgebouwd dat ik alles eigenlijk alweer alleen deed en weinig last had van pa's. toen ik accuuut moest stoppen met de paroxetine ging het dan ook weer helemaal fout.. en nu de prozac het werkt wel.. heb weinig last van pa's maar wel heel erg last van die agorafobie.. na de bevalling wil ik ook echt weer wat anders hebben.. want ben hier niet tevrede mee.. zing de rest van de zwangerschap maar uit zonder alleen naar buiten te gaan enzo.. en moet zeggen het went wel.. kom nu al zo lang niet meer alleen buiten.. maar t blijft zeer frustrerend.. als je wat nodig hebt van de supermarkt bijv. moet ik eerst wachten tot mannetje thuis is.. en mee gaat. Zo heel verhaal kan me voorstellen dat je je kinderwes niet in de weg wil laten zitten door die stomme pa's en dat moet je ook zeker niet doen! Heel veel succes! cindy mij willen ze ook al in zo'n dagbehadeling stoppen.. als mijn kndje geboren is.. maar ik ga toch niet hele dagen weg als ik net een baby heb... wil al niet eens zolang van arjen weg zijn en die is bijna 2.. maar wil toch eigenlijk altijd wel bij hem zijn..
kijk maar eens op http://www.emdr.nl/ ik heb er bepaalde inzichten door gekregen. Wel even goed kijken tot welk bedrag je verzekering het vergoed.
Ik heb een jaar terug ook in dagtherapie gehad. dat beviel me niet. had t idee dat ze mn probleem niet begrepen en moest te grote stappen nemen. deentje, fijn om te lezen dat iemand van parox naar prozac is gegaan, alleen jammer dat het je niet goed bevalt. maar hoe was je voor je zwangerschap met de paroxetine. deed je toen allles, zoals winkelen en stappen etc. ik moet er echt ff over nadenken.
ik zat toen bij de jeugdzorg en dat was 4 halve dagen maar als je 22 bent val je onder de volwassen en moet je 5 hele dagen:S (is hier dan) ik was de enigste met paniekaanvallen de rest hadden allemaalandere klachten ik werd op het gegeven moment gek van de klachten van anderen ik nam het te hoog op me toen ben ik gestopt! heb er wel heeeel veel geleerd! maar niet veel voor mijn paniek maar ik kan het je zeker wel aanraden! maar zijn dat hele dagen en hoeveel dagen in de week? xxxxx
kijk maar eens op http://www.emdr.nl/ ik heb er bepaalde inzichten door gekregen. Wel even goed kijken tot welk bedrag je verzekering het vergoed. hoe kan ik zien tot welk bedrag het vergoed word? xx
dan moet je je zorgverzekering bellen en die geven aan hoeveel vergoed word. bij mij was dat 350 euro per jaar. en een behandeling was ong 80 euro.
Op deparoxetine reageerde ik heel goed.. deed ten ook indd. alles weer.. had heel af en toe een lichte paniekaanva en daar had ik dan oxazepam voor.. en dat werkte heel goed samen.. slik er nu ook oxazepam bij die moet ik eigenlijk stoppen van de verloskundige.. maar lukt me niet cindy ik hoorde van mijn therapeut iets over een angstcentrum.. met allemaal mensne met angst.. en dt zou ergens in hardeberg zitten ofzo.. en moet dar dan doordeweeks blijven en mag in t weekend naar huis.. maar dat red ik echt niet zonder de kids! volgens mij word ik dar alleen maar gekker
bij mijn heeft de gyn niks gezegt dak moest stoppen met oxazepam! of gaat de vk dat zeggen? hij zei zelf je moet zelf weten of je thuis of in het ziekehuis wil bevallen je moet alleen daarna je kindje als je thuis bevalt wel komen brengen dat hij hier nog 24 uur blijft.... stom he! ik stond er van te kijken hoor! en ik hoefde ook niet meer terug!
hoi, wat was ik blij toen ik net dit onderwerp hier tegen kwam. Zelf heb ik sinds 4 jaar last van angst/paniek aanvallen gekoppeld met depressie. Sinds dec. ben ik gestopt met mijn medicatie (setraline). Heb hier voor ook al remeron geslikt. Omdat mijn zwangerschap niet gepland is ben ik als de dood dat de paniek weer toe slaat omdat ik geen controle heb over de situatie. Gelukkig zit ik nog steeds in therapie en kan ik met mijn therapeut openlijk over mijn angsten en twijfels praten. Mocht het nodig zijn ga ik echt weer aan de medicatie. Moet voor mezelf wel leefbaar zijn en anders heb ik die kleine straks ook niks te bieden groetjes Christel