Hee, ik had nog helemaal niet op jullie sites gekeken Deentje en Cindy, echt leuk om dat zo bij te houden zeg! Hopelijk gaat het weer wat beter met jullie. enne idd geen bevallingsverhalen kijken als je zwanger bent he! Niet slim haha. Doe rustig aan en zet hem op xxx
hoi hoi! arjen's verjaardag viel gelukkig rueze mee.. de visite kwam erg over de dag verdeelt dus niet dat het echt druk was.. daar was ik wel blij mee. savonds werd het me wel vene te veel dus maar even een oxazepammetje meer gesneopt! dat werkt dan altijd wel goed! heb voor arjen veel auto's gekocht.. en wat cars spulletjes voor termee op zijn nieuwe kamer. heb nu ook de sleutel van t nieuwe huis.. valt er tegen als ik kijk wat daar nog allemaal moet gebeuren.. maarja ga me er maar niet druk over maken. Denk echt dat het je hormonen zijn waar je nu zo last van heb. ik had het rond de 13e week van de zwangerschap ook het zwaarst! met heel veel paniek.. hoop dat dat extra pilletje goed werkt. en als je rond de 16 weken bent ga je je echt beter voelen! want dan worden je hormonen weer wat minder. hormonen hebben bij mij veel invloed op paniek heb ik gemerkt. ik ken dat gevoel heel goed dat je op je hart gaat letten en als je dat gaat doen gaat je hart als een gek tekeer.. komt allemaal door de spanning. probeer dan zo goed mogelijk afleiding te zoeken.. is heel moeilijk.. en ook bijna niet te doen. ik kan me nog goed herinneren dat ik met mijn vriend een een of andere vage drugsfilm aan het kijken was.. normaal vind ik dat leuke films.. maar ik werd er knettergek van... zie je hoe die mensen een of andere vage trip beleven! ja denk ik dan zo voel ik me altijd.. haha! alles wat ik zie lijtk altijd op wat ik heb.. terwijl ik ook wel weet dat het onzin is.. maarja.. dat is t rarae van die klote paniekstoorinis. ik hoop in ieder geval dat je je snel weer wat beter voelt!
He dames, Gebruikt er hier ook iemand fevarin of fluoxamine? Van de gyn mag ik het gewoon gebruiken alleen geen borstvoeding geven dalijk. Iemand andere ervaringen? Ik heb al een jaar of 15 een angst en paniekstoornis en de hormonen maken het inderdaad niet veel beter pff! Sterkte allemaal! Kus
hoi hoi ik gebruik fluoxetine.. dat is wat anders dan of niet? ik mag dit ook gewoon blijven slikken van de vk maar moet wel in het ziekenhuis bevallen daar 48 uur blijven en mag ook indd. helaas geen bv geven. 15 jaart al pfff wat iritant zeg! maar met die medicatie gaat het wel goed? en die hormonen zijn echt iritant!
met mij gaat het gelukkig wel weer een stuk beter! denk dat ik me een tijdje zo naar voelde omdat ik wou stoppen met de oxazepam.. en dat heb ik nu maar opgegeven.. en nu gaat t weer redelijk! beebiessite vind ik zelf ook erg leuk om bij te houden! later zet ik hem op dvd en kan ik hem mooi bewaren! ik hou ook nog een boek bij eigenlijk lekker dubbel op maar vind een boek toch altijd makkelijker even door te lezen dan een dvd
Hallootjes, Fijn dat t weer beter met je gaat deentje. ik hoop dat ik ook binnenkort een boek kan bijhouden maar eerst nog ff wat afspraken over de medicatie pffff. maarja tis voor een goed doel, een heel goed doel natuurlijk. ik ga eerst andere medicatie proberen mocht dat niet lukken dan maar even heel goed nadenken. De voors en tegens afwegen. Ik hoop dat er ook nog iemand op de site verschijnt waarbij de hormonen juist goed werk doen en juist de pa verminderen! Die verhalen kan ik goed gebruiken! Jullie ook denk ik Het zonnetje moet ook gaan komen dat helpt ook weer een beetje met de energie! xxx
ja de eerste 13 weken worden je hormonen steeds meer.. en dat is heel goed te merken.. dan nemen de pa's ook echt toe... daarna neemt het gelukkig weer af. en ik moet zeggen met mij gaat t eigenlijk best goed! heb ook wel veel afleiding nu dat helpt natuurlijk ook goed mee.. ben druk met t huisje.. moet ijn babyuitzet nog ff de laatste spulletjes halen.. maar is een verstandige keus van je eerst te kijken hoe je op die andere medicatie reageert. ik had een kinderwens ben naar mijn psych gegaan hij zegt we gaan in september afbouwen met de medicatie.. en dat zouden we dan in 1 maand doen.. dus ik had in augustus al zoiets van.. ik stop nu met de pil.. hoe groot is nou e kans dat je direct zwanger word.. nou groot dus ! was gelijk zwanger en moest dus direct stoppen met de medicatie ipv. afbouwen.. en toen ging het dus helemaal fout.. erg afkickverschijnselen en die hormonen! dat was echt heel erg naar! ben echt blij dat ik me nu beter voel! hoop dat je goed gaat reageren op de nieuwe medicatie! ik vond het wel erg wennen! maar heb nu wel t idee dat t werkt
Dan was je idd snel zwanger zeg. Maarja een jaar lang proberen is ook niks. Maar je zat met je medicatie. maar gelukkig gaat het goed, je hoeft nog maar een paar weken. Al zijn die lichamelijk mss een beetje zwaar. gewoon lekker rustig aan doen en proberen te genieten. Je zult je buikje nog missen straks. xxx
hey deentje ja ik hoop maar dat het weer beter gaat over n paar weken met me.... ben wel heel veel moe nu en zow maja ik ga ff lekker tv kijken zo gelukkig dat het goed is gegaan op de verjaardag van je zoontje maar das meestal je maakt je zo gek in je hoofd en zo gaat het nooit! gelukkig! fijne dagen! xxxx
lichamelijk zijn de laatste weken indd. het zwaarst.. maar psychisch gaat het beter.. komt omdat je in de laatste weken een soort relax hormoon aanmaakt. wat er ook voor zorgt dat je niet al te veel tegen de bevalling op gaat zien en t houd je tijdens de bevalling zelf ook kalm.. ik hoop teminste dat ik niet in paniek raak tijdens de bevalling. mijn buikje ga ik indd. wel missen.. nahja mijn buik opzich niet haha.. ben wel erg blij als ik dadelijk weer een beetje me oude figuur terug krijg. mar dat getrappel in mijn buik.. dat ga ik zeker wel missen! dat is toch iets bijzonders. Cindy haha ja heb je gelijk in.. maak me altijd overal hel erg druk om en achteraf valt het altijd mee.. teminste niet altijd helaas.. daarom blijf ik me ook zo druk maken. doe lekker rustig aan meid! deze weken van de zwangerschap zijn echt t vervelendst! en die moe heid hoort er echt bij! maar word ecth minder!
bah gaat hier weer even wat minder was een par dagen geleden nog zo vrolijk en optimistisch. nu weer veel last an paniek... veel ruzie last van hormonen grrr... ook wil ik zo graag stoppen met de medicatie.. ik ben toch best bang dat er dadelijk wat mis is met mijn kindje.. en eigenlijk voel ik me ook best schuldig dat ik die stomme rotzooi allemaal slik... wil niet dat mijn kindje dadelijk na de geboorte eerst moet afkicken.. vind het zo erg als hij dadelijk t dupe word van mijn stomme paniekaanvallen! weet echt niet wat ik moet doen.. gewoon stoppen met alles... thuis blijven zitten me naar voelen.. of door gaan met die rotzooi.. en mij alsnog naar voelen.. wel minder naar misschien... Ik weet t niet baal er gewoon echt van!
hey meis doe rustig! je moet nog even volhouden en dan is je kleine mannetje er! kun je er niet met de vk over hebber over de medicatie of je psychiater (daar zat je tog bij?) sorry als ik het verkeerd heb.... xxxxx
de medicijnen zijn mss niet goed maar stress kan ook veel met de baby doen als je stopt met je medicatie. je moet natuurlijk op je eigen gevoel afgaan maar overleg idd eerst even met de vk voordat je iets wilt ondernemen. ik hoop dat het snel weer beter met je gaat hoor! xxx
dankjewel meiden! ik ga in ieder geval nog een poging doen om de oxazepam eraf te krijgen! stop nu gewoon helemaal ermee.. en kijken hoe het gaat... mocht dat redelijk goed gaan wil ik over 2 weken een poging doen met de antidepresiva te stoppen. zal vast wel helemaal fout gaan... maar kan na de bevalling weer beginnen want denk niet dat ik het vol ga houden er nog 6 maanden bv aan te plakken! ik baal er zo van wil ook zo graag bv geven.. maar weet as ik stop met de medicatie word t echt geen doen maar vind bv geven zoiets moois.... heb het er al met mijn vriend over gehad... maar die kan ik af en toe ook wel zijn nek omdraaien hij moet dan gewoon achter mij staan als ik ga stoppen en mij er bij helpen.. t enige antwoord wat ik dan krijg is 'pfff ik word een beetje gek van je gezijk altijd 'grrr frustrerend zijn kerels af en toe... hij is mijn paiekaanvallen zo zat.. en zegt vaak dat ik me aanstel.. en dat ik gewoon niet sterk in mijn schoennen sta.. want het zal hem nooit overkomen zoiets... en daar kan ik zooow kwaad om worden.. ik wou dat ik hem eens even 1 paniekaanval van mij kon geven! dan piepte die echt wel anders... als hij nou gewoon tegen mij zei van kom op we gaan het samen proberen te stoppen met de medicijnen.. dan had ik het zo gedaan... maar de manier waarop t nu gat voel ik me er zo alleen voor staan.. word alleen maar ruzie en ellende dan denk ik sorry dat ik zo loop te klagen en te zeuren hoor.. maar ben wel blij dat ik mijn verhaal f kwijt kan
Hoi hoi, voor een ander is het idd zo moeilijk om te begrijpen hoe een pa voelt. En eigenlijk moet je maar accepteren dat je partner het soms even niet wilt begrijpen. maar wel met mate natuurlijk, ik bedoel hij houd van je en moet er voor je zijn. Hij moet je idd wel steunen in je medicatie, je hebt wel wat ondersteuning nodig. Moeilijk hoor! Vooral omdat je zwanger bent. Hij wil toch ook het beste voor het kindje! Maarja soms is het ff genoeg, dat begrijp ik wel. Dan voel je je even alleen maar dan kun je het gelukkig van je afschrijven, dat helpt wel een stuk! Blijf maar zeuren en zagen hoor als je wat kwijt wilt op het forum, dat lucht op. Zet hem op en probeer rustig te blijven als je partner even de brui er aan geeft. Rustig praten en je gevoelens uitleggen. succes
nou hoe jij het met je vriend heb zo gaat het hier ook zo vaak hoor! mensen die het niet hebben ghad snappen het niet en klaag maar raak hoor! en je moet gewoon rustig proberen wat jij het fijnste vind maar weet wel dat als het niet gaat je toch de medicatie moet pakken! xxxx
achja kerels gelukkig begrijpt mijn moeder het wel een beteje.. ze heeft zelf een keer een depressie gehad en het is wel wat anders.. maar t komt op t zelfde neer.. je voelt je erg klote.. en t zit in je hoofd. ik ga lekker van mij af klagen als de afkickverschijnselen enzo dadelijk gaan komen.. maar ga me helemaal focussen op mijn kindje en als het echt niet gaat ga ik aan mijn kindje denken! dan doe ik het in ieder geval voor een goed doel bedankt voor jullie reacties
mijn moeder heeft het ook ghad jah niet paniek aanvallen zoals wij wel pa maar anders en depressie en zow jah mijn moeder snapt mijn gelukkig ook helemaal hihi doe maar lekker rustig aan jah! deentje had jij ook rond week 14 dat je borsten minder pijn gaan doen? ik heb dat nu en k was een paar dagen minder misselijk maar dat komt nu wel weer terug! xx
ja rond de 14 weken worden je borsten indd. minder gevoelig.. en als het goed is krijg je langzaam ook weer meer energie... misselijk heid word als het goed is ook minder.. maar telt niet voor alle zwangeren sommige blijven ook de hele zwangerschap misselijk! ik hoop het niet voor je! heb vandaag mijn psychiater gebelt.. mag niet in een keer stoppen met de pillen. en heb 1 april een afspraak want hij wou er nog wel even duidelijk met mij over praten dus ik ben benieuwd! ga nu gauw gtst kijken! kussie!