mensen met verhalen waar je niet op zit te wachten...Bah!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jee, 30 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Zo te lezen ben ik niet de enige met dat soort mensen om me heen ;) .Pff,ja ene oor in en het andere uit,maar af en toe denk je echt van 'Pleaseeeeeee!'Zo vermoeiend dat soort verhalen... :(

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Om even op de bevalling te reageren.. je leest vaak horrorverhalen.. de ergste dingen blijven in je hoofd hangen... maar ik moet zeggen dat ik wel wil tekenen voor een bevalling zoals die van mn dochter.. denk ook helemaal niet van oh hoe zou dat nu gaan? ben wel benieuwd maar ga me niet gek laten maken...

3. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Nou ja zeg :confused:

Inderdaad krijg je soms rare reacties.. Maar ik heb toch ook wel mensen in mijn omgeving gehad die zeiden dat zo'n bevalling wel mee valt en dat je er wel doorheen komt, hebben jullie dat niet?

4. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    heeeel herkenbaar. Ook de reactie als je verteld dat het een meisje is:
    "Ja, maar weet je dat zeker? want die en die dachten het ook en kregen toch een jongen!"
    of
    "een meisje? Dat vertel je toch niet?"

Maar mijn eigen moeder kan ook niets positiefs zeggen hoor. Behalve dan dat ze supertrots is dat ze oma wordt zijn haar reacties helemaal k*t.
    "mam, mijn VK schat het kindje met 40 weken op 6,5 a 7 pond"
    "Daar geloof ik niets van!"
    (ze had zelf grote, dikke kinderen)

5. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik herken dat ook wel...helaas..die verhalen...
    Ik heb 2 keer een miskraam gehad en kreeg van collega ook zo te horen:

Ben je nu nog niet bang dat het nog misgaat? Ik zeg dan: nee, ik voel ons kleine meisje goed en dat stelt me gerust, ook heb ik er een goed gevoel over en positief denken is alleen maar goed.

Collega weer: oh, ik zou anders nog wel bang zijn hoor, je hoort toch best veel dat babies dood worden geboren of dat het rond 25, of 30 of later ook misgaat, ineens, terwijl het eerst ook gewoon heel goed ging,.....
    Of dat een kindje iets ergs mankeert....

En bedankt, denk ik dan.....zo belachelijk gewoon!
    Ik blijf dan aardig en zeg e rniet zo veel op maar van binnen maakt het me dan wel boos en verdrietig..

Ik bedoel: hoe dom kun je zijn om zoiets tegen een zwangere vrouw te vertellen en dan ook nog eens tegen iemand die 2 mk heeft gehad en nu eindelijk kan genieten.....
    Snap dat niet hoor...
    Ik wil dan eigenlijk zeggen:
    Weet je dat je op de terug weg naar huis over een paar weken, of misschien vandaag nog, kan verongelukken?
    Of dat je over een tijdje ineens krijgt te horen dat je een erge ziekte hebt?
    Ik bedoel: kom op, dat zijn toch allemaal geen leuke dingen om te zeggen en de kans is gewoon klein...

Gelukkig blijf ik gewoon positief en trek me er niks van aan..laat ons maar lekker genieten van ons volop bewegende meisje

Liefs

Syl

Deel Deze Pagina