Hallo allemaal, Ik ben erg nieuw hier, maar wil meteen een nieuw onderwerp openen. Want misschien zijn er mensen die mij tips kunnen geven of hebben anderen ook iets aan dit onderwerp. Ik ben een jaar en 4 maanden geleden gestopt met de pil. Maar nu nog steeds niets zwanger. Frusterend, omdat iedereen toch wel eens pols bij ons en omdat vriendinnen wel allemaal in de tussentijd zwanger zijn geworden. Al gun ik hun dat natuurlijk wel erg, maar ik zou het zelf ook zo graag willen. Vanmorgen maar de huisarts gebeld. Ik mag vrijdag langskomen.... Spannend. Voor mij was dit al een mega stap. Ik weet niet wat me te wachten staat de komende tijd... Ik heb een serieus fobie voor bloed en naalden... Dus hopelijk komen die er niet al te veel bij kijken, maar ik vrees dat die er zullen komen. Maar goed, je moet er iets voor over hebben, dus probeer ik me daar overheen te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat ik doorverwezen wordt naar een gynaecoloog. Oja, en een temperatuurgrafiekje heb ik ook al van de afgelopen 3 maanden... Ik hoop op reactie. groetjes
heey ik ben zelf 7 mnd bezig en ben ook al naar de ha gegaan in verband met 2 weken overtijd en nega testen de dag dat ik ongi had moeten worden toen 20/21 feb had ik hele mini bloeding van 5 druppels (schat ik) daarna 2 weken na de 20/21 ste naar HA gegaan bloed laten prikken negatief ben nu door verwezen daar de gyn voor een echo om te kijke of alles goed van binnen is nu sinds gister ineens rond 5 uur smiddags bloed bij het afvegen (licht roze) en nu nog steeds gester morgen heel veel krampen en buikpijn gehad enz en nu nog constant het is echt heel erg vergeleke met vorige ongi's was het nooit zo heftig kwa buikpijn enz voel me echt ook niet lekker het kunne 2 dinge zijn mijn ongi of een innestelingsbloeding maar ga er gewoon vanuit dat het me ongi is ga de 23ste gewoon naar de gyn hopelijk kunne hun mij meer duidelijkheid geven waarom het zo lang duurt enzo omdat ik een poos niet ongi ben geweest (als dit mijn ongi is) xx
memikkie, De huisarts zal in eerste instantie het zaad van je lief willen onderzoeken. Dit is makkelijk uit te sluiten dat daar iets mee aan de hand is of niet. Is dat goed, dan ga jij naar de gyn..en gaan ze je cyclus bekijken adhv je tempkaartjes. er word een inwendige echo gemaakt, en bloed geprikt op verschillende momenten in je cyclus.
Normaal gesproken wordt je doorverwezen naar de gyn. Hartstikke mooi dat je je temp kaartje hebt van de afgelopen 3 mnd. Daarop kan de gyn aflezen of jij een eisprong hebt en hoe je cyclus verloopt. Waarschijnlijk krijg je een bloedonderzoek (dus toch een naald, sorry ) een echo, kan het zijn dan via de echo een maand je ei wordt gevolgd en wordt je man zijn sperma onderzocht. Vaak zijn dit de eerste stappen.
He bedankt allemaal. Ik wacht het maar even af en laat het over me heen komen . Ik houd jullie op de hoogte. Groetjes, Mikki
Hallo Mikki, Wat goed dat je al een temp-curve hebt bijgehouden. Anders werd je wellicht weer weggestuurd met de mededeling dit eerst te gaan doen. Ook mijn man en ik zijn vorige maand bij de gynaecoloog terecht gekomen via de HA. Wat hij heeft gedaan is; * inwendige echo om te zien of alles in orde was; dit was gelukkig zo. * Bloed geprikt (daar heb je de naald al) om te bepalen of ik ooit chlamydia heb gehad, nee dus gelukkig. Hij heeft ook het progestoron laten prikken om te bekijken of ik een eisprong heb gehad (dit omdat ik nog nooit een LH piek heb gemeten in 9 maanden tijd en te onregelmatig werk voor temp curves) * Mijn man zijn zaad laten testen; dit was gelukkig ook goed! Vorige week zijn we terug gegaan op controle en toen heeft hij besloten een laparoscopie te doen. Dit omdat ik op mijn 12e een geperforeerde blindedarmontsteking heb gehad en de kans op verklevingen erg groot is. Deze laparoscopie krijg ik volgende week al, hij test dan ook meteen de doorgangkelijkheid van de eileiders. Ik hoop dat jouw HA je snel doorstuurt en dat ze meteen de nodige onderzoeken gaan inzetten! Succes! Lieve groetjes Julia
Dank je wel voor je reactie, Julia. Gelukkig zit alles dus wel goed bij jou. Wel vervelend dat je nu nog niet weet wat het dan kan zijn waardoot het niet lukt. Ik heb in het verleden wel Chlamydia gehad. Al heb ik er hooguit 3 maand mee rondgelopen. Ik hoop dan inderdaad niet dat dit schade heeft gebracht... En ik hoor al dat de naalden snel om de hoek komen kijken... Maar ja, het hoort er bij. Ik lig er serieus een paar nachten van wakker als ik weet dat ik geprikt moet worden. Al weet ik zelf ook wel dat het nergens op slaat. Ik ga ook altijd van m'n stokkie. Bedankt voor jullie reactie!
Toen wij naar de ha gingen omdat het ook even duurde: - zaadonderzoek - bij mij inwendig gekeken of het er goed uitzag - onderzoek naar chlamydia Wij werden niet meteen naar de gyn gestuurd, onze ha is erg van de protocollen. We moesten de twee jaar proberen volmaken. Ook mijn leeftijd was niet "erg" genoeg (34).Pas bij ouder leeftijd zou hij meteen doorsturen. Ik was het er niet mee eens. Hij wilde niet anders. Tot de resultaten van het zaadonderzoek. Gelukkig verwijzing naar de gyn hoewel ook wel stress....want slecht zaad. Daar bleek dat het zaad goed was en dat wij op basis daarvan niet naar de gyn hoefden (ha had verkeerd geinterpreteerd), maar we mochten wel blijven. Meteen ja op gezegd. Uit alle onderzoeken is verder niks naar voren gekomen en net voor de IUI zou beginnen zelf spontaan zwanger! Ik ben dus een keer bij mijn ha geweest, net verhuisd, maar geen beste kennismaking. We hebben wel even in de rats gezeten toen hij met de uitslag van het zaadonderzoek kwam die verkeerd gelezen was.
wij zijn niet gelijk door gestuurd naar t zh.. maar bij vriend lief 1e zijn sperma getest.. die dus niet goed is..maar ze willen niet van 1x uit gaan dus moeten we wachten tot dat 3 maand voorbij zijn (1 juni) in tussen tijd slikt hij bioseleen en zink en zijn wij anders gaan leven! als de volgende onderzoek ook slecht is weorden wij door gestuurd!! wel hebben ze laatst bij mij getest op chlamidia en hiv (ook nog op andere ziekte waardoor je niet zwanger mag raken!) maar de testen waren goed!! 1 tip laat het op je af komen...de 1e stap naar 1 kindje is gezet!! hele dikke knuffel!!
Heel begrijpelijk dat je dit spannend vind. Echter denk ik dat we met zijn allen je alleen kunnen vertellen hoe het bij "ons" ging. Dit is bij iedereen weer anders, omdat elke huisarts/ziekenhuis zo zijn eigen procedures volgt. Toen wij na 1,5 jaar naar de huisarts gingen, heeft die eerst een zaadonderzoek geregeld. Ik had geen temperatuur curve's bijgehouden ivm eisprong traceren. Mijn huisarts vond dit ook absoluut niet noodzakelijk, omdat zoals hij aangaf, dit binnen 1 cyclus vrij eenvoudig door gynaecoloog vast te stellen was en zijn inziens temperatuur curve's niet 100% betrouwbaar waren en een hoop onnodig gedoe voor de vrouw in kwestie. (echter dit is zijn opvatting een andere huisarts kan hier een andere mening over hebben!!!) Toen het zaad meer dan prima bleek, heeft de huisarts voor ons afspraak in t ziekenhuis gemaakt. In het ziekenhuis,nogmaals zaadonderzoek. Ziekenhuis gaf aan dat ze dit altijd 2x deden, omdat er "verschil in uitslag' kan zitten. Wederom dikke prima. Toen moest ik bloedprikken, werd getest op ziekten, hormoonwaarden, vervroegde overgang, ei reserve etc. Gelijktijdig hebben ze mijn, dat met behulp van inwendige echo's(stelt echt niet veel voor niet over in zitten!) cyclus een maand gevolgd. Na een maand kregen mijn vriend en ik het etiket, onbegrepen infertiliteit opgeplat. Ofwel beide kerngezond. (waarom ik dan niet zwanger wordt blijft een grote vraag) Normaal gesproken is de procedure in ons ziekenhuis dan, dat je weer een jaar naar huis wordt gestuurd, echter omdat ik me toch zorgen maakte om mijn leeftijd, werd mij aangeraden alvast een HSG onderzoek te doen (meestal doen ze dit pas na dat extra jaar, tenminste bij ons ziekenhuis), na dit onderzoek zijn we wel 6maand naar huis gestuurd. Je schijnt na een HSG 6mnd lang iets vruchtbaarder te zijn. Na die 6 maand gestart met 6x IUI en inmiddels zitten we op de wachtbank voor IVF intake. Tot en met het IUI traject aan toe zijn de onderzoeken/ingrepen mij vooralsnog allemaal erg meegevallen. Het wachten en de maandelijkse teleurstellingen vallen me zwaarder. Best een lang verhaal geworden, sorry, kort houden is niet mijn sterkste punt. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
MeMikki; als jij in het verleden chlamydia hebt gehad is dat al een reden om doorgestuurd te worden naar de gynaecoloog. De gyn zei tegen mij dat wanneer de test positief zou zijn, ik sowieso een HSG onderzoek had gekregen omdat deze rotziekte ahw kan "opstijgen" richting je eileiers en deze daardoor minder doorgankelijk kunnen worden. Als je HA je niet zou willen doorsturen zou je dat nog als verweer kunnen geven. Heel veel succes!!! Liefs Julia
Bedankt allemaal. Over een klein uurtje moet ik bij de huisarts zijn. We horen het allemaal wel. Ik hou jullie op de hoogte. groetjes!
Hoi MeMikki, ik heb het precies hetzelfde,tis om gek te worden. ben nu bijna 2jaar van de pil af en nog steeds niet zwanger. Me ongesteldheid bleef ook vaker lange tijd weg dat ik dacht dat ik zwanger zou zijn.Testen gedaan allemaal nega,toen ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft bloed geprikt en ook daaruit bleek ik niet zwanger te zijn.Heb hem toen ook verteld dat ik ook wel eens 2bloedingen had en ik toch bang was voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat ik dat had gelezen.me huisarts heeft me doorgestuurt naar de gyneacoloog.Die heeft een echo gemaakt en alles inwendig nagekeken,alles bleek goed te zijn en ik hoefde ook niet bang te zijn dat ik niet zwanger kon raken omdat ik daar toch bang voor was.Ben de dag erna weer naar me huisarts gegaan omdat we graag een kleine wilde.Hij zei dat ik me moest gaan temperaturen 3maanden lang en dan konden we verder gaan kijken hoe en wat.Want als de cyclus enzo goed was dan zou me vriend zich moeten laten nakijken want het kon ook aan hem liggen. Ik heb nu inmiddels 3maanden de temperatuur bijgehouden maar nog niet bij me dokter geweest omdat ik toch bang ben dat we moeilijk een kindje kunnen krijgen.
Hallo allemaal. Over anderhalve week moet ik naar de gynaecoloog. De huisarts zei dat we een lange weg te gaan hebben... :s Ik weet niet of de eerste keer bij de gyna meteen bedoeld is voor onderzoeken of dat het een soort kennismaking is. Ik had zo gehoopt dat nog net deze keer raak zou zijn, maar vanmorgen toch wat bloedverlies, al was het dan wel een beetje bruin (sorry for details). Nog een vraagje. Wat nou als je ongi bent en je moet een inwendig onderzoek? Of maakt dat de gyna niets uit? Ik zie me dat toch niet echt voor me. Zul je zien, loop je naar de behandelstoel en dan laat je een druppelspoor na Iemand ervaring mee?
als je ongi ben voor een inwendig onderzoek maak niet uit ik heb het morgen best zenuwachtig in de verwijsbrief stond dat het niet uitmaakte als ik ongi zou worden