Mensen nodig met verstand van de cbindicator, HcG, en groei baby!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mroos, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mroos

mroos Niet meer actief

Ik heb een vraagje, het is een beetje ingewikkeld;).
    Ik heb mensen nodig die ervaring hebben met de clear blue zwangerschapsindicator, verstand hebben van HcG en van de groei van de baby.

Een vriendin van mij heeft op 9 februari bloed geprikt, waaruit bleek dat zij HcG waarde had van 15.
    Op 20 februari(anderhalve week later) deed zij de clearbluetest, die 3+ aangaf.
    Op 15 maart (gister dus) heeft zij een echo gehad(uitwendig) waarop bleek dat zij precies 8 weken zwanger was.

Dat zou betekenen dat zij op de dag vóór het bloedprikken 3 weken zwanger was. Máár nog geen 2 weken later, op 20 februari geeft de cbtest 3+ aan, wat volgens mij betekent dat je méér dan 5 weken zwanger bent(dus minimaal 6 toch:(). Dus er vanuitgaande dat zij toen 6 weken was, zou zij nu 9.5 weken zwanger moeten zijn..

En die 9.5 weken zou dan wel weer overeen komen met de eerste dag van haar laatste ongesteldheid, maar omdat het de eerste maand was dat ze stopte met de nuva-ring, zegt dat ook niet alles(alhoewel ze ook weer zeggen dat je na het stoppen met de nuvaring meteen weer een normale cyclus zou moeten hebben..)

Nou goed, ik hoop dat jullie het nog snappen en dat 1 van jullie mij in laat zien dat ik het verkeerd zie, of dat die testen het soms verkeerd doen, of dat er inderdaad iets niet klopt..

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik persoonlijk zou niet teveel op het termijn vertrouwen dat de cb test aangeeft. Dit is een indicatie en hoeft niet te kloppen. Wellicht maakt ze sneller hcg aan waardoor de test een langere periode aangeeft als eigenlijk juist is. Het enige echte betrouwbare is toch echt de echo als het om termijn gaat.

3. Seth

Seth Niet meer actief

cb is idd maar een indicator.... berekend op "het gemiddelde hcg"....
    en het kan nogal eens schommelen in urine.... (minder, meer gedronken, welke urine)

en zoals je in dit schema kunt zien, hebben de waarden nogal veel speling...
    dus wellicht zit je vriendin aan de bovenkant met de hcg aanmaak....

hCG waarden gedurende de zwangerschap

De echo geeft wel een redelijk beeld.... en het beste nog de termijnecho van 12 weken!!!

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Als de CB aangeeft 3+ betekent het dat je minimaal 5 weken in verwachting bent.. (hij telt vanaf de bevruchting, en je krijgt er 2 weken van je ongi tot je ei bij).

En het is alleen een indicator, er staat ook duidelijk bij dat dat gedeelte van de test voor 95% betrouwbaar is. Niet iedereen maakt even snel hcg aan, wisselt per persoon en per zwangerschap.

Maar als ze wel een goede echo heeft gehad, prima toch?

Deel Deze Pagina