Gewoon je eigen auto erachter zetten, zodat ze bij jou moeten aanbellen om er weer uit te kunnen. Dit deed mijn vader altijd en het werkte perfect!
Thanx meiden! Het zijn steeds verschillende mensen! Onze auto staat OP de oprit, tis ook officieel een oprit (naast ons huis en de stoep is net als bij de buren zo'n oprijding zeg maar) alleen bij de buren gebeurt het nooit omdat zij 1 auto op de oprit hebben en 1 van hunzelf ervoor. Dus mensen zien dat er een auto staat op de oprit, maar plaatsen hun auto gewoon! We hebben al briejes onder ruitenwissers gedaan en mensen erop aangesproken, maar het boeit ze niet en ze noemen ons asociaal en lichtgeraakt! Er zou gvd maar wat gebeuren met mijn ongeboren kind of mijn dochter zeg! Politie idd al een x gebelt, die zeggen er niks aan te kunnen doen. Ze checken de kentekenplaat en bellen dan het telefoonnr dat zij hebben. Maar ja, vaak is dat een thuisnr en als die mensen voor mijn oprit staan, zijn ze dus niet thuis en kunnen ze ze ook niet bellen. WIJ moesten dus maar ander vervoer regelen, ook al hadden we een mega bus op de oprit staan, gehuurd voor 1 dag en we moesten over 1 uurtje weg omdat we spullen gingen ophalen in mijn oude huis die verkocht was en dat spul MOEST weg daar, plus we hadden betaald voor die bus! Maar WIJ moesten maar zelf iets regelen, wegslepen deden ze niet, dat mochten ze niet! Ik heb gezegd dat ze iemand langs moesten sturen, omdat ik anders niet voor mezelf instond, dat ik het zo zat was! 3 kwartier later horen we iemand in die auto stappen. Mijn vriend snel naar buiten, we hadden ondertussen briefje op auto gedaan nog netjes ook want vriend had m geschreven, en die mensen keken nog ff snel naar mijn vriend en reden zo weg terwijl mijn vriend met zijn handen omhoog gebaarde van; wat maken jullie me nou? En 5 min later verschijnt de politie. Wij naar buiten. Ze hadden anders een bekeuring uitgedeeld en we moesten maar bellen naar de gemeente of ze iets kunnen doen (wat zij dus niet doen!). Echt ik ben het zo beu! Ik ga denk ik zelf maar een bord maken en een kruis op de weg maken.....
Jemig wat asociaal zeg! Ik zou ook een verbodsbord ophangen of zelf je oprit blokkeren. Succes ermee.
Probleem is dat ze hun auto's op de weg zetten voor onze oprit en de weg kan ik niet gaan blokkeren..... Maar een verbodsbord ga ik zeker maken en neerzetten.
een andere auto, bijv. van je ouders o.i.d pal voor de andere auto zetten zodat ze er niet meer uitkunnen.
Echt heel lastig. http://www.economischeadviesraad.nl/Dor ... uitrit.pdf Ik kan er ook erg weinig over vinden. Misschien kun je eens bellen met het juridisch loket.
THANX! Ik zie nu in jouw link iets met gemeentelijke wegsleepregeling...kep de gemeente al een mail gestuurd hoe of wat!
@mamakitty: zou idd er even contact over opnemen met de gemeente. Wij hebben het dus een keer gehad dat er ook iemand voor onze oprit stond, terwijl wij met spoed naar het ziekenhuis moesten met ons zoontje! Gelukkig waren mijn ouders op visite en konden we hun auto nemen, want de eigenaar van die andere auto was natuurlijk nergens te bespeuren. Mensen denken niet na over dit soort dingen.
ja idd...moet er niet aan denken dat bijv. mijn vliezen nu breken en ik met spoed naart ziekenhuis moet!
Waarom heb ik een oprit? Om mijn auto veilig neer te zetten. Ik ga toch mijn eigen auto niet aan de weg zetten terwijl er a) parkeerproblemen zijn in de straat en b) ik een oprit heb!
Klopt, maar ik heb niet voor niets een oprit Heb mijn auto graag veilig naast het huis, vooral in deze buurt hahaha niet dat we in een asociale buurt wonen, maar ze rijden hier als gekken in de straat en kijken vaak nergens naar....