Mensen pas rijbewijs en met rijles blunders gemaakt?

Discussie in 'De lounge' gestart door 27denise, 17 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik wilde een keer met 70 km per uur een bocht nemen waar je dat dus beter met 30/40 km kan doen. Het ging goed maar we hingen wel erg scheef in de auto.

Bij ons nieuwe huis nam ik destijds de stoeprand mee bij het parkeren. Helaas lagen ze nog op hun kop (nieuwbouwwijk) en waren de randen kartelig en scherp. Dus toen was het BOEM! door de straat.... scheelde dat de band toch op korte termijn vervangen had moeten worden. Schaamde me wel, onze nieuwe buren stonden er ook.

Keer een baan op willen schuiven op de snelweg en niet door hebben dat daar nog iemand reed, oepsie! Gelukkig zei mijn vriend op tijd iets.

Ken ook iemand die bij zijn eerste rijles niet eens zelf heeft kunnen rijden: zijn instructeur knalde bovenop iemand anders.

2. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik stond voor de brug te wachten.
    Toen wij weer mochten rijden viel ik heel de tijd stil.
    In totaal wel 5x uitgevallen en nog geen meter verder.

Uiteindelijk kwam ik er achter dat ik in z´n 3 stond in plaats in zijn 1.
    Nu kan ik er wel om lachen, maar op dat moment totaal niet.

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    NEEE!! Daar had ik echt bezwaar tegen gemaakt. Wat een bullshit.
    Ik zou zoooo pissig geweest zijn.

4. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63

Oef, jou wil ik niet tegenkomen met m'n twee kinderen op de achterbank

5. MamavC

MamavC Niet meer actief

De laatste les vlak voor mijn examen reed ik nog doodleuk een straat in waar ik niet in mocht. Mijn instructeur had er een hard hoofd in
    Maar ik ben in 1x geslaagd :)

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Tijdens de eerste les zag mijn rij-instructeur een bekende fietsen. Hij had het raam open staan en zwaaide met zijn arm buiten het raam en riep heel hard "Hoi".

Dus ik ging er een paar keer bij toeteren, en toen kreeg ik op mijn flikker, dat mocht ik niet. :D

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.065
    3.859
    113
    Tijdens mijn rij-examen zag ik op een kruispunt een auto van rechts niet, echt totaal gemist door de stress. Krijg ik een compliment 'zo, dat had je goed ingeschat dat je daar nog net even voor langs kon! Ik heb maar ja geknikt en ze in die waan gelaten, was geslaagd :):D. Het liep gelukkig goed af in dit geval.
    Verder ben ik met rijles wel eens op de busbaan gaan rijden en heb ik op een lichte helling in de spits voor een stoplicht 3 x de motor af laten slaan. Waren de mensen achter mij heel blij mee, want het heeft 5 minuten geduurd ofzo voor ik daar weg was :), allemaal toeteren, middelvingers enzo, ja, ik maakte me echt geliefd.

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Al bijna 11 jaar mijn rijbewijs maar tijdens mijn rijexamen zat ik op de busstrook... Is hele vervelende/onduidelijk soort van rotonde dus de examinator vroeg wat ik deed. Netjes uitgelegd, raakte niet in paniek en loste het goed op (met goed kijken) en heb mijn rijbewijs wel gehaald :).

Verder heb ik tijdens de rijles een kat aangereden :(. Had het beestje gezien, liep op de stoep aan de kant van de tuinen toen hij bedacht over te steken terwijl ik ter hoogte van hem was. Uiteraard uitgestapt maar hij was nergens meer te zien. Ik troost me dus tot de dag van vandaag ermee dat hij in ieder geval niet (op slag) dood was...

9. beebj

beebj Niet meer actief

TomTom wordt wel geleerd tijdens de rijlessen inderdaad. Examinator mag zelf kiezen of het examen met of zonder TomTom wordt gereden namelijk.

10. beebj

beebj Niet meer actief

Oh, nee hoor, dat is geen waar. Nu althans niet. Wij zijn onze eigen rijschool in 2013 gestart en heb dit in ieder geval nooit geweten. Misschien was dat toenterijd wel zo, geen idee. M'n man heeft daarvoor altijd in loondienst als rij-instructeur gewerkt.

11. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Ik heb m'n rijbewijs al een jaar of 3 maar ik kan me mijn rijlessen nog goed herinneren..:) vreselijk vond ik het.
    Heel veel blunders gemaakt!:D
    Door rood rijden, ergens moeten keren en dan heel ingewikkelde bochten maken terwijl het heel makkelijk kon, bijna iemand aanrijden en nog veel meer...
    Heb vaak genoeg met een rode kop in de auto gezeten omdat ik zo blunderde haha
    Achteraf kan ik er om lachen, maar destijds vond ik het verschrikkelijk.
    Heb er heel lang over gedaan om eindelijk mijn rijbewijs te halen maar ben nu wel erg blij dat ik hem heb!
    En in die 3 jaren dat ik hem heb heb ik nog maar heel weinig blunders gemaakt en ook nog nooit een boete gehad.
    Het komt allemaal goed meid! ;)

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik heb op 16 april dit jaar mijn rijbewijs (in 1 x) gehaald toen ik 37 weken zwanger was :)

Mijn blunder die ik echt wel een lesje of 20 heb volgehouden :D vergeten de auto in de eerste versnelling te zetten en dan helemaal verbaasd zijn als de motor afsloeg bij het (niet) wegrijden :D

En een keer niet helemaal fit en met slaapgebrek achter het stuur zitten en de rotonde op willen rijden terwijl er een auto aankwam :)

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    - weg rijden bij het stoplicht terwijl de auto nog in z'n 3 stond (en hij sloeg niet eens af)
    - de opmerking krijgen van de rijinstructeur of hij soms een automaat moet regelen en dan gewoon serieus antwoorden of hij denkt dat dat beter is, niet doorhebbende dat hij gewoon wil dat ik schakel.
    - de opmerking krijgen dat het niet de bedoeling is dat we gaan kijken wat er in de containers zit die rechts naast de weg stonden (ik reed te veel naar rechts)
    - met inparkeren en straatje keren e.d. was hij altijd bang dat ik iets ging raken, omdat ik vaak heel weinig ruimte overhield, maar ik zei ook: het gaat toch altijd nog goed?

1e examen kreeg ik overigens te horen dat ik gezakt was omdat ik niet met minimaal 100 km per uur de snelweg op ging. Vond dat wel flauw, want er zat een hele rits vrachtauto's op de snelweg toen ik moest invoegen en de vrachtauto waarbij ik aankwam rijden had er voldoende ruimte achter, anders had ik met veel gas ervoor moeten gaan om vervolgens te remmen omdat ik kort achter de vrachtauto daarvoor zat. Maar blijkbaar was dat de verkeerde keus.

En een vroegere vriendin van mij was gezakt omdat ze de afslag niet meer op tijd kon halen doordat ze vrachtauto's aan het inhalen was en dus besloot door te rijden omdat dat haar de veiligste optie leek.

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Ik mocht pas op examen als ik 3 lessen de auto niet liet afslaan.
    Reed bij cbr weg de rotonde oo en eerste wat gebeurde was afslaan. Maar aangeizen ik al helemaal pro was in het opnieuw starten tijden shet rijden, ging dat zo soepel. Examinator aan het einde van de rit vraag me al de hele rit iets af. Sloeg de auto nou af toen we net vetrokken?. Ging zo soepel zelfs dat ie twijfelde of het wel of niet gebeurde :)

Nu 4 jaar later en nog steeds met regelmaat dat de auto afslaat.

15. Frubbel

Frubbel Actief lid

28 sep 2013
    435
    159
    43
    Tijdens een rijles reden we langs een uitrit van een parkeerplaats. Ik liet daar gas los omdat ik zag dat er iemand uit die uitrit kwam en hij had mij niet gezien. Was de instructeur het niet mee eens, ik had voorrang dus moest gewoon door rijden. Ik zei nog prima hij zit aan jou kant.... Paar seconden later hadden we dus een botsing. Niet heel hard maar toch een deuk. De instructeur gaf me toen toch gelijk haha. Ik heb hem maar verteld dat je voorrang moe krijgen, niet nemen haha.
    Na het ophalen van mijn rijbewijs ben ik dezelfde avond direct alleen in de auto naar mijn ouders gereden (half uurtje snelweg en stukje binnendoor) kreeg dus direct politie controle. De agent zei letterlijk ach nee toch, je eerste ritje aan de datum te zien? Rij maar door hoor. Succes! En wel thuis. En toen liep hij lachend naar zijn collega's.

Deel Deze Pagina