Hoi! Ik heb zin om vanmiddag in de keuken te staan en een lekker gerecht op tafel te zetten. Het maakt me niet zoveel uit wat maar heb geen inspiratie en weet dus niet waarnaar ik moet zoeken. Het lijkt me wel leuk om meerdere gerechten op tafel te zetten. Iets met pasteitjes lijkt me ook erg leuk! Iemand een idee wat ik vanmiddag kan gaan maken. Iets Thais of mexicaans t maakt me niet uit! Ik hoop dat jullie me kunnen inspireren zodat ik zo op boodschap kan voor het avond eten!
Wij eten krokante kip uit de oven,met wraps,sla,komkommer,ui,en een zelf gemaakt yoghurt-knoflook sausje.
wraps insmeren met boursin spinazie (diepvries) feta kruimels eroverheen, geraspte kaas erover. oprollen en in een ovenschaal leggen. parmazaanse kaas erover en eventjes in de oven!
Ik zal er even één online zetten voor je helemaal zelf gemaakt een herfst recept: Recept: Spitskool met Kastanje Champignons en Walnoten View attachment 185544 Avond maaltijd | 45 minuten | ♥ ♥ personen (voor 4 personen maken? lees hieronder) Ingrediënten 1 spitskool 250 gr. Kastanje Champignons (fijn) Walnoten Rösti (zelf bepalen hoeveel per. persoon) 1x Poisson Visfilet à la Bordelaise (Picken Pack of Maggi) Chilli Saus zoet Dille kruiden Peper, zout en knoflook Bereidingswijze 1. Verwarm je oven voor op 225ºC (heteluchtoven 200ºC) wanneer de oven warm is leg je de vis erin met het bakje waar de vis in zit. 2. Snij de spitskool in repen, spitskool goed wassen en in een pan met water laten koken voor 10 minuten. 3. Pak een grote koekenpan, doe er boter in en snij de kastanje champignons. Wanneer ze zijn gesneden doe je ze in de pan en even roeren. 4. Als de 10 minuten voorbij zijn giet je de spitskool af en doe je ze in de koekenpan bij de kastanje champignons en de walnoten kunnen er trouwens nu ook bij. 5. Nu begin je smaak toe te voegen. Doe er peper, zout en een klein beetje Dille, knoflook en een beetje Chilli Saus (zoet) bij. Goed door elkaar roeren. Nu kun je nog even de Rösti s in de oven doen, wacht tot ze bruin zijn. 6. Kijk of de visfilet al klaar is als dat zo is is het eten klaar. Eetsmakelijk! Tips: Voor 4 personen maken? koop dan 2x Poisson Visfilet à la Bordelaise en 2 spitskolen (niet al te grote spitskolen kopen)
Ik zal er nog één online zetten maar dat is meer zomers en is een salade maar misschien is het wel wat kan ook voor lunch: Frisse pittige zoete zomersalade View attachment 185546 lunch of avondmaaltijd | 10 minuten | ♥ persoon | Ingrediënten 1 Ui 1 Komkommer 1 Trostomaat IJsbergsla Zout Peper Mustard Dill Dille kruiden Bereidingswijze Was de komkommer, ijsbergsla en tomaat even goed onder de waterkraan en maak het weer droog. Snij (1) ui in ringen en (1) tomaat in blokjes. Snij de volledige komkommer schil eraf en gooi het schil weg. Snij de komkommer verticaal naar beneden met een kaas schaaf, hierdoor krijg je lange slierten komkommer wat lekker is in de salade. Serveer nu alles wat je gesneden hebt op het bord. Als laatst voeg je Mustard Dill en extra kruiden toe. Klaar is het Frisse pittige zoete zomersalade Recept. Extra tip: Wil je deze salade ook met brood eten? Dat kan en is ook erg lekker! Rooster wit, bruin of volkoren brood met een broodrooster of een tosti ijzer. Wanneer het brood geroosterd is snij je ze in kleine stukken en voeg dit toe aan het heerlijke zomersalade!