Mensen terecht boos/teleurgesteld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Siren84, 10 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Tjee zeg. Ik heb mn moeder gebeld en mn vriend zijn moeder.
    (En mn vriendinnen gepingt;)) het is nog niet eens in ons opgekomen om iemand anders te bellen.
    Mn ouders en souders hebben meteen een berichtje op hyves/facebook gezet dat ze trots waren op en en hun kleinzoon, ik vond dit alleen maar lief. Ik geloof niet dat ze gelijk iedereen gebeld hebben.

Denken je tantes soms dat ze op plaats 1 staan? Het zijn tantes, geen broer/zus, vader of moeder.
    En hoe ze het horen, tja dat had mij een worst gewezen. En dan niks laten weten aan jullie? Sorry ik vind het kinderachtig!

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ten eerste van harte gefeliciteert natuurlijk ;)

jij kunt hier helemaal niks aan doen.
    wij hebben (net als de meeste hier) ook niet iedereen gebeld.
    De meeste hebben het ook via via of via de geboorte kaartje gehoord/gelezen.
    Ik vindt dat jij ok echt geen excuses aan je tante hoeft te doen.
    Jij bent niet verantwoordelijk wat je moeder doet.
    En als je tante daar een probleem mee heeft dan moet ze maar bij je moeder zijn.
    Vindt het behoorlijk lullig voor jullie dat je tante dit nu op jullie afreageert.

Hoop dat je dit toch nog een beetje van je af kan zetten zodat je lekker van je kraamtijd kunt genieten.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Ik vind het wel wat overdreven hoor! Toen onze dochter geboren is hebben wij alleen directe familie (ouders, broers & zussen) en goede vrienden dezelfde dag gebeld. De rest krijgt allemaal een geboortekaartje, en de tamtam ging zowieso wel door de familie. Heb er ook totaal geen rare reacties op gehad. Ze kunnen toch niet verwachten dat je vlak na je bevalling gelijk de hele familie af gaat bellen?

Moet er trouwens wel bij zeggen dat onze familie niet super-close is, dus dat zal ook wel schelen.

4. Maia

Maia Niet meer actief

probeer jij je er maar niet al te druk om te maken. Blijkbaar speelt er al meer en dan wordt elke aanleiding vaak gebruikt om te "zeiken".
    Ik heb die avond wel mijn oma en belangrijkste tantes gebeld, maar zeker niet allemaal, dat zagen ze wel op hyves/geboortekaartje enzovoorts. Daar zijn die dingen toch voor? Vroeger had je niet eens hyves en hoorden sommige mensen het toch pas na het geboortekaartje? Jammer dat dingen anders gelopen zijn dan ze hadden verwacht maar ik heb niet het idee uit je verhaal dat jullie rare dingen hebben gedaan. Leg het naast je neer en als zij niet komen omdat ze beledigd zijn, hun probleem, jammer voor hun enzovoorts. Jij hebt wel wat anders aan je hoofd.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik ben het eens met de meeste mensen. Ik vind ook niet dat je iedereen direct hoeft te bellen na een bevalling. Je moeder had dat ook even kunnen doen. Bij ons horen de meeste ooms en tantes het via een kaartje.

Maar waar ik zelf wel de kriebels van krijg zijn oma's die foto's van hun kleinkind op de hyves zetten, terwijl ik vind dat dat het recht is van de ouders!

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Volgens mij heb je na een bevalling wel wat anders aan je hoofd toch? Met zo'n babytje is het meteen superdruk, ik kan me voorstellen dat je niet meteen de hele familie afbelt. Eerlijk gezegd vind ik dat ook de taak van jouw/zijn ouders, maar daar kan ik me in vergissen. Ik zou dat soort berichten overigens ook nooit op hyves gooien voordat de familie is ingelicht... dat staat wel een beetje vreemd. Dus ik kan me wel voorstellen dat dat steekt.

Maar goed... je familie reageert ook wel erg vreemd hoor. Het gaat toch om jullie en jullie kindje? Waarom zouden ze nu niks van zich laten horen? Dat zij het hoorden via hyves lijkt me niet echt het meest belangrijk. Sterkte!

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als je heel goed contact met die tante's hebt dan had je indd beter zelf even kunnen bellen of je man laten bellen. Maar als het contact wat minder is, dan vindt ik niet dat je je er lullig onder hoeft te voelen.

Wij hebben ook echt alleen onze naaste familie gebeld, dus de mensen waar we veel contact mee hebben. Dezelfde avond heb ik ook op mijn WWW gezet dat ik bevallen was en niet te vergeten het geboortekaartje dat ze 2 dagen later hadden ontvangen.

En bovendien vindt ik dat als je pas bevallen bent je echt niet overal aan hoeft te denken!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wat een aanstellers zeg die tantes van je/jullie :$

Wij hebben mn schoonmoeder gebeld, mn ouders en omdat bleek dat mijn vader bij mn zusje en zwager was, hebben we ook daarheen gebeld. De rest van broers & zusters, zwagers & schoonzussen, ooms & tantes worden wel via ouders/schoonmoeder op de hoogte gesteld via mail of foon.
    Werd nogal een duur grapje om iedereen te gaan bellen vanuit een Duits ziekenhuis met de mobiele telefoon :$

Heb verder mn directe collega's en vriendinnen met een sms-je op de hoogte gebracht en E heeft smiddags/savonds per mail wat foto's naar deze en gene verstuurd.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dat is de andere ant van hyves en facebook

en ja als je moeder wel met ellende altijd belt....

mijn vader belde meteen zijn 2 zussen om het mooie blijde nieuws te delen

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet eigenlijk niet hoe mijn ouders en schoonouders het hebben verspreid. Iig niet via foto's.
    Mijn man en ik hebben niet de hele familie afgebeld dat ik bevallen was. Alleen onze ouders en mijn broertje. En die hebben het weer via telefoon/sms verder herkenbaar gemaakt.

Aan de ene kant snap ik wel dat het steekt dat je zoiets via Hyves moet zien, aan de andere kant, als de relatie al niet bijster goed is..... In ieder geval niet de schuld bij jezelf leggen, bij niemand trouwens, maar het was misschien slimmer van je moeder geweest om even een smsje of belletje te doen naar je tantes.
    Het is sowieso geen familieruzie waard ;)

11. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pfff, nou ik heb echt niet mijn hele familie gebeld hoor om te zeggen dat ik bevallen ben. Kom even, daar ben ik een dag aan kwijt. Alsof je daar zin in hebt als je net bevallen bent ;).

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sorry hoor, maar directe familie als eerste....en daarna iedereen met mobiel nummer (na 2 dagen ofzo foto sturen) en als er dan nog mensen zijn die het niet weten....die krijgen een emailtje...of het kaartje!! daar zijn die dingen toch voor???

trek het je niet zo aan meis....

13. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Sorry maar ik vind dat hun gelijk hebben hen hebben ook het recht om te weten dat de kleine er is. jullie ouders hadden hun moeten bellen

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    De band met mijn tantes is niet zo close. Daarom hadden we er ook niet aan gedacht om ze gelijk te bellen. Ik dacht ook dat daar de geboortekaartjes voor waren. Ze snappen toch wel dat je iets anders aan je hoofd hebt...? Daarbij komt ook dat ze geen van beide mij ooit opgebeld hebben tijdens de zwangerschap om te vragen hoe het was! Ik word er eigenlijk steeds bozer om, en vind ook niet dat ik moet bellen om excuses aan te bieden :(

15. bo2008

bo2008 Niet meer actief

meid ga eens lekker genieten van je meisje ...je hormonen zijn er ook nog eens bij en die tantes van je pfffff
    idd waar is een geboortekaartje anders voor?
    je moeder is zo trots als een pauw en waarom kan zij dat niet op hyves zetten? nou en!

je tantes hebben toch ook niets latenhoren tijdens je zwschap en nu denken ze eerste rij te kunnen zitten met de pasgeborne
    ik zou het hele geval lekker laten gaan meid

jouw gezin is nu nummer 1! en je moet genieten nu en je geen zorgen maken over wie er nu wel eerst is gebeld of wie niet....

ze krijgen een kaartje die is daarvoor...dan is het aan hun om te komen of nie ...jammer van je oma wel zeg heeft je moeder het haar niet meteen verteld?

16. #36 Eerised90, 11 aug 2011
    Laatst bewerkt: 11 aug 2011
    Ik vind het overdreven hoor. Omdat de familie schijnbaar niet hecht is.
    Miss had je moeder wel die tante kunnen bellen die ze ook altijd belt als er iets anders is?
    Maar dat ze het jou aanrekenen en laten vallen eigenlijk. Snap ik niet!

Hier ging het zo:
    Mijn moeder en schoonmoeder waren erbij.
    Vriend en ik lagen lekker te genieten van de kleine en hun belde iedereen.

Mijn moeder belde mijn zus, en mijn broer was daar ook. Hun belde mijn vader weer en mijn vader vertelde het zijn ouders.. En mijn oma is toen denk ik gelijk iedereen gaan bellen van die kant van de familie .
    Mijn moeder belde ook haar ouders en mijn beste vriendin.
    Dat is overigens de enige die ik zelf even wou spreken.
    Moeder heeft ook een groepssms gedaan.

Mijn schoonmoeder belde haar man.. En smste haar zussen en vriendinnen en belde haar moeder.
    Ze heeft ook nog meer familie gesmst.

Mijn vriend heeft zijn broers gebeld.. Dit vond ik allemaal heel fijn!

Dat yves gebeuren zou ik ook geen problemen mee hebben..

Maarja als het niet zo gaat. Of als er mensen vergeten worden. Dat gebeurt toch niet express??
    Dus meid.. Gefeliciteerd .. Laat hun en geniet!

17. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ik vind persoonlijkl dat het jullie keuze is en wij stonden ook er niet bij stil om de hele familie te bellen.. En daarbij, het ligt er ook aan hoeveel contact ik met die tantes zou hebben spreek ik haar 1 2 of 3 x in de week ja dan had ik dr wel gebeld maar als ik haar 1 x in de maand spreek nou sorry maar dan vertel ik het haar wel een dag later als ik thuis ben of de rust er even is..

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat moet je ook zeker niet doen!
    Bij het lezen van je startpost was mijn eerste vraag: hoe close is de band?
    Want een nichtje van mijn man bijvoorbeeld, die zit minimaal ens per week bij mijn schoonouders, (veel vaker dan wij ;) :D), en als je zo'n soort band hebt met elkaar, zou ik denken dat je dan na een bevalling wel even belt.

Maar als je sowieso al weinig van elkaar hoort, my goodness!!!! Mag je ff bijkomen na de bevalling? Daar zijn toch idd de geboortekaartjes voor?

Wij hebben na de bevalling mijn ouders 's nachts nog gebeld (vonden ze fijn en bovendien wonen ze hier 2,5 uur rijden vandaan, dus dan konden ze vast bedenken hoe ze het gingen organiseren om onze kant op te komen ;)) en manlief heeft zijn ouders gebeld toen we 's ochtends wakker werden. Toen hebben we ook de broers en zussen even gebeld en verder niets.
    Mijn vader heeft al mijn ooms en tantes een mail gestuurd met het blije nieuws en een foto, toen ze weer thuiskwamen, de dag erna, (ze zijn vanwege de afstand en een lading sneeuw een nachtje blijven slapen toen). Dat was vroeg zat en daarmee alsnog ruim voordat het geboortekaartje bij iedereen aankwam.... ;)

19. Alita

Alita Niet meer actief

ja dan is het ook stom idd dat ze nu boos zijn...

Maar is het voor hun nu niet meer een manier om te kunnen zeiken, om het zo maar te zeggen;)
    Mijn moeder heeft na een domme ruzie niks meer laten horen (ik was 30weken zwanger) dit was al een paar keer gebeurd...nu heb ik ook niks laten horen..maar vondt ook niet dat het aan mij was. Ook zij was boos en heel erg teleurgesteld...zegt ze tegen iedereen;)...dat wij niet hadden gebeld....ja uhhh:$

Ach ik heb het maar zo laten gaan en ik ben er klaar mee...misschien moet jij dat ook maar doen..altijd dat gezeik;) ...en waarom denken de ouders/tantes/oma`s enz...altijd dat wij jongeren het moeten oplossen? Tenminste dat gevoel kreeg ik altijd.
    Weet niet hoe dat bij jou zit?

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.177
    113
    Ik heb zelf mijn ouders gebeld en broertje (zusje was erbij) en mijn moeder heeft de rest van de fam ingelicht. Schoonfamilie was taak van vriendlief (hier niet zo close zullen we maar zeggen)
    Dus ik vind zeker dat jij je excuus niet hoeft aan te bieden, zal toch wat zijn, om gelijk een keer of 40 te moeten bellen.
    Laat het los :D en lekker genieten van je kindje!!

Deel Deze Pagina