Voedsel allergie

Discussion in 'De lounge' started by Doorenroosje, Feb 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doorenroosje

Doorenroosje Actief lid

Jul 13, 2013
    113
    7
    18
    Kan je als je ergens allergisch voor ben na een paar uur daar uitslag ed. van krijgen? Of is dat altijd binnen een paar minuten?

2. Doorenroosje

Doorenroosje Actief lid

Jul 13, 2013
    113
    7
    18
    image.jpg

Zo kwam de jongste gisteren uit school ze hadden niet buiten gespeeld het was trouwens vuur rood maar is op de foto veel minder.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    het ziet er eerder uit als erg droog, gewoon een flinke droge huid.. Maar ik moet zeggen ben geen dokter..

4. Doorenroosje

Doorenroosje Actief lid

Jul 13, 2013
    113
    7
    18
    Droog is het niet hij word iedere paar uur ingesmeerd :)

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Volgens mij zijn dat gewoon schrale plekken/vermoeidheid. Onze dochter heeft precies het zelfde op het moment boven haar lip en die is ook verkouden. Zie hier op de foto een beetje een snotneus?

6. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Onze zoon had hetzelfde kwam tgv snotneus die hij per ongeluk uitsmeerde. Ondanks continu smeren toch een droge huid.
    Rode wangen had hij tgv verkoudheid.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Voedselallergie kan op verschillende manieren zichtbaar worden. Vaak vrij snel, maar een verlate reactie kan tot 48 uur na inname. Vaak trekt het ook relatief snel weer weg als het product niet meer gegeten wordt.

Als je weet wat een mogelijke reactie kan hebben veroorzaakt, kan je dit product een weekje vermijden. Als er helemaal geen klachten meer zijn, kan je het nog een keer proberen om te kijken of het inderdaad een reactie te weeg brengt of dat het toeval is.

Overigens zijn de wangetjes voor mij niet herkenbaar. De lip ken ik ook niet, maar ik kan me voorstellen dat je daar over twijfelt. Als mijn zoontje een allergische reactie krijgt, krijgt hij zichtbare bulten/bultjes rond de mond. Bij een grotere inname over zijn hele lichaam. (Grote van muggenbulten, die later in elkaar over kunnen gaan tot grote rode opgezwollen vlekken)

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    M'n zoon krijgt wel na een paar uur vlekken, rond z'n mond, wangen maar ook op z'n borst en indien heftiger over z'n hele romp en later ook benen.

9. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

Apr 2, 2014
    879
    1
    18
    Jongste is ziek en heeft precies dezelfde uitslag... Zij krijgt als ze koorts heeft of zere oren... Overigens hebben alledrie hier een overgevoeligheid voor mayonaise/frietsaus die uitslag zie er ook zo uit... Overal waar de saus heeft gezeten..

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn jongste had een paar dagen terug een allergische reactie en die zag er zo uit.

11. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

Aug 14, 2014
    1,394
    174
    63
    Sluit mij bij de vorige reacties aan.
    Het ziet er meer uit als een droge / schrale huid.
    Dat kan, ook al smeer je elke paar uur in.

Voor een allergische reactie, ziet het "rood" er veel te gelijkmatig uit. Tenminste, hier twee zeer allergische personen in huis, en de uitslag ziet er meer uit, zoals op de foto van Umm.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik vind het er niet als een typische allergische reactie uitzien: vaak is dat meer vlekkerig, zoals op de foto van Umm.
    Betekent niet dat het geen allergie kan zijn hoor, maar ik zou hierbij eerder denken aan ziek-zijn of de kou. Die lip kan ook van sabbelen in combi met de kou komen: gewoon echt helemaal schraal dan dus.

Je zou voor de zekerheid even kunnen vragen natuurlijk, wat ze allemaal gegeten hadden. Als daar andere dingen bij zitten dan normaal, kun je het iig over een tijdje nog eens proberen en kijken of je dan dezelfde reactie krijgt. Zoja, dan heb je ws wel met een allergie te maken.

Share This Page