Ik vind niet dat ik iemand kinderen opdring, gelukkig mijn omgeving ook niet en ken ik dit probleem niet.. En zijn kinderen welkom, ze gaan 's avonds toch op bed dus ik zie het probleem eigenlijk ook niet zo.. Als er wat bijzonders is dan kom ik zonder haar en anders ben ik gewoon welkom met haar ook bij de kinderloze stellen.. Ik vind het echt vreemd dat als je geen oppas kunt krijgen, je dan maar thuis moet blijven, want ja anders dring je iemand je kinderen op.. Gr. Carlien
Hier kan ik geen oppas krijgen en ik vind mijn dochter nu ook nog te jong. Dus naar avondverjaardagen e.d. gaan we niet. Nu moet ik zeggen dat onze vrienden veel begrip hebben dat we haar altijd meenemen. Overigens is het ook wel een verschil, een slapende baby of een drukke peuter.
Misschien moet ik er ook nog bij vermelden dat ik hier in huis geen mogelijkheid heb om kleine kinderen in bed te leggen.. We hebben maar weinig ruimte, dat scheelt natuurlijk ook En in mijn omgeving heeft ook niemand problemen met mijn kinderen, dus ken het probleem niet vanuit de praktijk. Alleen kan ik me gelukkig wel inleven in mensen die gewoon niet zitten te wachten op kleine kids op een drukke avondverjaardag (want daar heb ik het in dit geval over hè) Zoals ik al eerder schreef gaan ze overdag wel gewoon mee.. Zijn ze dàn niet welkom, zou ik er in dat geval waarschijnlijk ook voor kiezen om dan helemaal niet te gaan..
Als iemand het niet fijn vind kinderen in zijn huis te hebben en ik kan geen oppas vinden, dan blijf ik idd thuis. (of 1 van ons beiden gaat) Als je weet dat mensen liever geen kinderen over de vloer hebben en je neemt ze toch mee, dan dring je ze idd je kinderen op en dat vind ik niet kunnen. Ik heb het idee dat jij vind dat iedereen je kinderen maar moet accepteren, maar daar vind ik toch dat je de plank mis slaat. Bij jou thuis zullen ze dat idd moeten, maar je kunt een ander toch niet dwingen om bij hun thuis het maar leuk te vinden om jouw kinderen te ontvangen? Als jij thuis rookt en dat prima vind ga je dat toch ook niet bij een ander doen. Maar ik vind wel dat wanneer je dat thuis doet en een ander bij jou op bezoek komt je ook gewoon mag roken in je eigen huis. Een ander heeft dat maar te accepteren omdat het jouw huis is en kan zelf bepalen wat hij er mee doet. (dit laatste is natuurlijk maar een voorbeeld, er zijn nog vele anderen te noemen)
Lastig. Zou er idd ook niet zo 1 2 3 een oppas voor regelen. Hebben het zelf met een verjaardag van een vriend.Die viert het dus in de avond vanaf 20.00 uur.Ja dan slapen mijn kinderen en ga die niet meeslepen. Gelukkig is het gewoon hier in het dorp dus meestal ga ik eerst een uurtje alleen, en dan los ik thuis mijn man af die daar de rest van de avond blijft.
Ik vind het ook nog wel een verschil of dat je de kinderen nooit mag meenemen (op geen enkel moment dus) of alleen op bepaalde momenten niet. Want ik kan me goed indenken dat het niet altijd de bedoeling is dat de kids meegaan. Als ik vrienden uitnodig om uiteten te gaan met zijn VIEREN dan bedoel ik dus ook met zijn vieren en niet met kids erbij, gewoon omdat het ook wel eens leuk is elkaar te spreken zonder kinder gekwebbel tussen door. Wat dus niet wil zeggen dat we elkaar nooit zien zonder kids.
Goh wel vervelend als je je zo bezwaar voelt om de kinderen mee te nemen. Het is toch jouw keuze om dan wel of niet te gaan. Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee om iets af te zeggen waar ik geen zin in heb of geen tijd voor heb. Het hangt bij mij ook sterk af van de band met dat familielid en de wederzijdse interesse.
Ik blijf er bij dat als men niet van te voren aangeeft dat er geen kinderen mogen komen ik ze gewoon mee neem, of dit nou een avond verjaardag is of eentje overdags. Maar goed, ik heb ook geen moeite om iets af te zeggen, ik ben wat dat betreft makkelijk.
Ik vind dat mijn kinderen niet thuis horen op een avondverjaardag, die liggen gewoon rond 20 uur (in het weekend) en 19 uur (door de week) in bed. Zijn wij jarig en vieren we het 's avonds dan mogen ze een half uurtje langer opblijven.
Helemaal mee eens. Ik ga mijn dochter niet langer laten opblijven (waar ze niets aan heeft) omdat ik zonodig naar een verjaardag moet. Wij regelen oppas of 1 van ons blijft thuis. Onze dochter is trouwens altijd wel welkom maar ik hou zelf niet van al dat gesleep. Vind het ook niet gek als mensen er niet zo op zitten te wachten, is hun huis dus zij bepalen hoe en wat lijkt me.
Je hebt maar een klein stukje van mijn tekst gekopieerd.. Voor een bijzondere gelegenheid, een etentje, bruiloft, bijzondere leeftijd vieren, begrafenis, etc. regel ik oppas.. Maar als ik voor elke verjaardag (of zelfs visite kwam hier langs) oppas moet gaan regelen dan kan ik wel bezig blijven.. En dan zou ik ook idd liever niet met dat soort mensen omgaan en daar ga ik ook niet mee om, daarom zei ik ook al, ik ken dit probleem (gelukkig) niet.. Daarbij gaat ze om 8 uur gewoon naar bed in het campingbedje, de meeste mensen hebben wel ergens een ruimte waar dat ding kan staan, zou dat niet kunnen dan zou ik oppas regelen... want als ze niet op tijd in bed ligt wordt ze hardstikke vervelend en dan verpest je idd een feestje.. Maar goed, ik ken het probleem gelukkig niet.. (Met roken trouwens wel, ik kwam eerst heel veel (paar x p/w) bij een familielid die veel rookt in huis en daar kom ik nou een stuk minder met Rosalie..)
Aangezien onze kleine man 's avonds altijd wakker is, is hij 's avonds altijd bij ons. Op dit moment hebben wij alleen maar vrienden die graag een kindje zouden willen hebben of zelf al kids hebben. verjaardagen van familie gaat hij altijd mee (andere kant van het land en buitenland). Maar voor zulke momenten hebben ze het campingbedje uitgevonden. Wat ook meespeelt is dat hij nog bijna volledig aan de borstvoeding zit, gelukkig wel fruithapje. Dus het kan ook niet anders. hoe we dat later doen? ik weet het niet, zien we dan wel. Soms komt hier ook wel een erg druk kindje over de vloer en dat is dan zo. Geniet ik extra van mijn mannetje, die heel ondeugend, maar wel rustig is. Nu is het ook wel zo dat hij veel van mij mag en zal later ook wel mogen rennen in de woonkamer!