precies en dan wordt het direct iemand afbranden genoemd terwijl het ook gezien kan worden als iemand een spiegel voor houden (uitzonderingen daar gelaten)
DAT is helemeaal waar,er zijn hier echt dames die leven ervoor om andere mensen het forumleven zuur te maken! en idnerdaaad.... zwangerschapspagina?! we zoudne het hier moeten hebben over zwanger (proberen) te worden, babies, kids etc... en het gaat er hier soms heel raar aan toe....
ja dat heb je met en groot forum heel veel mensen met allemaal verschillende meningen en tja dan gaat het er wel eens raar aan toe
Ik vind het persoonlijk wel vervelend als iemand zo vaak een topic opent. Sommige mensen doen dit bij iedere poep of scheet die ze dwars zit. Dacht wel dat we volwassen vrouwen waren op een forum. Hierbij denk je niet aan pesten. Vind het dan ook vervelend als dit wel gebeurt. Hopelijk is het een gevoel en niet correct
on-topic: ja ik vind ook dat er soms overdreven gereageerd word op bepaalde forumleden, en soms ook op een manier dat ik zo achter de pc zit, babebabe heeft zeker een punt, en nu je het zegt, ik zie je idd minder vaak de laatste tijd
en op dat grote forum met zoveel mensen heb je nu eenmaal ook mensen zitten die vaker een topic openen dan de andere .. Maar om dan iemand af te branden daarop, of om een spiegel voor te houden vind ik niet kunnen.
Ik heb het hier nog niet gelezen/meegemaakt dat iemand is weggepest, maar ik heb wel eens dat ik sommige reacties lees en dan denk:"oej, dat was best hard! Ik weet niet hoe ik hier op zou reageren als mij dat werd verteld." Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nogal gevoelig ben, en dingen al snel als kwetsend opvat, waar ik dan dus ook boos en/of verdrietig om kan worden, en dan misschien ook zo kan reageren *hier op zp is mij dat nog niet (haha) overkomen trouwens* Vooral als ik zelf ergens mee zit kan ik vrijwel niks hebben. Een tijdje terug had ik een topic geopend waarin ik om tips/advies vroeg en toen kookte ik ook van binnen toen ik sommige reacties las, maar dat kwam vooral omdat het me zelf op dat moment erg hoog zat. Toen ik even later de reacties terug las, dacht ik bij mezelf:"oh, heb ik me hier nou zo boos om gemaakt!? Ze bedoelden het immers goed en ze hebben er de tijd voor genomen om te reageren. Niet iets om je boos om te maken dus." Als er mensen daadwerkelijk worden uitgescholden of als er echt kwetsende opmerkingen worden gemaakt vind ik ook not done! Maar het 'nadeel' van een forum is dat je niet weet wie de persoon is van wie je de reactie krijgt. Misschien heeft die persoon wel humor waarvan jij denkt dat het totaal niet grappig is en zelfs kwetsend kan zijn Een ander nadeel is; je 'hoort' de toon niet waarop iemand iets zegt. Als ik bijvoorbeeld typ:"ach, houd je mond!" dan komt dat nogal hard en gemeen over, maar als ik het zo typ:"ach, houd je mond!" dan komt dat al heel anders over. Maar als ik het typ zonder die smileys terwijl ik het wel grappig bedoel, kan ik me voorstellen dat iemand dat als gemeen opvat. Ik bedoel, hoe kan die persoon nou 'ruiken' of ik helemaal dubbel lig achter m'n laptopje terwijl ik typ of dat ik die persoon werkelijk waar helemaal belachelijk aan het maken ben en haar probeer te kwetsen? Dus ik denk ook dat het vaker zo 'overkomt' dan dat het werkelijk zo is. Maar zoals ik al zei heb ik dat op zp nog nooit meegemaakt, dus spreek ik niet uit ervaring *ik zet er even een smiley achter zodat jullie weten dat dit niet gemeen bedoelt is*
Zullen we nou niet zomaar wat namen gaan noemen. Geloof niet dat je het zelf leuk zou vinden om genoemd te worden in een topic waar je niks mee te maken hebt.
BabygirlM mooi verwoord, zo is het.. het is communiceren via de computer zonder gezichtsuitdrukkingen en stemmen te horen.. Je weet gewoon nooit zeker hoe het precies bedoeld is.. Groot nadeel van een forum
Deze reactie die je nu geeft is echt heel anders als nu hou je wel rekening met je IK-vorm, die van net niet, vond ik. WE WILLEN je niet zwart maken! We willen je ergens op attenderen. Tenminsten, dat is wel mijn bedoeling. Maar je reageert nu zo gek elke keer , dat ik even niet weet of ik hier met een volwassene 'praat' of met een ongestelde tiener. in je eerder bericht sprak je over "wij".... ik ben van mening dat je voor jezelf sprak toch? en je gaf niet echt jouw mening... maar "constateerde" iets.... en trok een vergelijking, die ook ik ook niet prettig over vind komen. of vind jij het een compliment om met een ongestelde tiener vergeleken te worden... ? Denk dat je het wel kan, maar misschien soms te snel reageert... (denk dat we allemaal wel eens hebben hoor...., tenminste ik wel ) Het is vaak ook moeilijk netjes over te komen als je van mening verschilt.....en dan komen dingen gauw kwetsend over... ook al zetten sommigen erbij: Ik bedoel dit niet kwetsend..... "en dan komt er me toch iets kwetsend achter".... voorbeeld: ik bedoel dit niet kwetsend, maar jij bent een k#twijf.... vraag ik me toch altijd af hoe ik dit niet kwetsend kan opnemen... ....... volgens mij heb ik wel eens op een forum gezeten, waar je "gewongen" werd om nog een na te lezen.... kreeg je nog bevestiging of je het echt wilde plaatsen...
hmm, elmo, ik bedoelde het goed gezien het feit ik de reacties op haar dus niet begreep, maar ik snap het wel hoor
Mompelientje is er nog. Groot gebruiker van de meldknop Mensen respecteren is tegenwoordig moeilijk. Ik reageer niet als iets me niet aanstaat. Zouden meerdere mensen moeten doen, scheelt een hoop gezeur. Er zijn nu mensen die geen topic meer durven te openen, omdat ze weten dat ze aangevallen worden. Triest.