Hebben jullie dat ook wel eens, je droomt dan dat je in die droom je er van bewust bent dat je droomt snappen jullie hem nog ? Ik had vannacht ( en heb het wel vaker de laatste tijd ) een droom en daarin ging mijn zus trouwen, ik was toen met nog iemand allemaal voorbereidingen aan het voorbereiden en ik weet nog heel goed dat ik ergens naar toe moest maar er echt met een slakke gang heen ging, ik zei toen nog tegen de gene met wie ik was ( geen idee wie ) dat het heel normaal is dat we er niet aan zullen komen of dat het nog eeuwen zal duren voordat we aankomen omdat we dromen .. Ik werd ook wakker en dacht, zie je nou wel .... In die droom had ik dan ook echt geen zin om verder te lopen want ik wist toch dat het een droom was en we daar niet aan zouden komen Ik vind het zo vreemd en vraag me af wat dat betekend ? Iemand enig idee ? Hebben jullie er ook wel eens last van ?
Nou inderdaad, nu je het zegt .. Maar dat ging dan weer meer over je dromen zelf bepalen, dat kon ik niet, ik kon nergens anders naar toe, ik bleef in deze droom alleen was ik me er van bewust dat ik droomde
tijdens de nacht heb ik er geen last van, maar van zodra ik m'n wekker op snooz druk krijg ik de meest bizarre dromen ik weet ook telkens dat het een droom is en kan het verhaal zowat sturen in de richting die ik wil heel af en toe heb ik ook zonder de snoozwekker de meest bizarre dromen vorige week nog eentje waarin er een moeder gestorven was, ze liet kinderen en een man achter die heel erg veel verdriet hadden om het verlies ik heb toen , naar mijn gevoel , de hele nacht gehuild 's ochtens wist ik nog in detail waarover de droom ging en voelde ik aan m'n ogen dat ik effectief had gehuild .. m'n hele kussen was ook nat trouwens geen idee om welke vrouw of welk gezin het ging, heb me suf gepiekerd al denk ik niet dat ik daar tijdens de droom doorhad dat ik droomde dat heb ik dus alleen in de ochtend als ik even wakker ben geweest, maar net niet wakker genoeg om op te staan
ja heb ik ook weleens. Droom dromen soms vaker, en als ik dan voor de 2de ofzo die droom heb, dan weet ik dat ik droom, maar toch gaat de droom verder. (heel eng, droom van toen ik nog op basisschool zat, mn ma werd in elkaar geslagen bij de achterdeur door jongen uit het dorp, gewoon normale jongen, en ik zie dat gebeuren en moet mn pa bellen die op dat moment met de vrachtwagen weg is)
Toevallig heb ik dit vannacht ook gehad, ik droomde dat ik aan het glijden was op het ijs op straat en wist dat t niet echt was. Mijn 3 jarige dochtertje wil tegenwoordig steeds weten wat ik gedroomd heb en in mijn droom dacht ik: nou moet ik dit onthouden dan kan ik het straks aan haar vertellen.
ik droom ook weleens dingen en dan ben ik er heel bewust van dus net zoals je zegt net of je er echt bij bent en het allemaal meemaakt enz...moet wel zeggen dat als ik zo droom dat ik dan ook heel snel wakker ben, ik droom dus altijd zo als ik al tegen het wakker worden aan zit.....
Heel soms besef ik dat ik droom tijdens een droom, gek is dat he? dan denk ooh ik droom ik word zo wakker 1x een droom gehad van een klein jongentje... en diezelfde maand was ik zwanger van een jongentje. Ik zag het jongentje heel duidelijk, kan hem zo weer voor mij halen die droom. dit vergeet ik nooit weer dus.
ik heb het ook heel vaak.. kan het ook altijd wel sturen in de richting dat ik wil... vaak in mijn droom denk ik ook.. hmmm deze droom weer...weet dan wanneer ik het droom dat ik het al een keer gedroomd heb terwijl ik het in bewuste stand niet zou herrinneren.. gek is dat
Ik herken het ook, en ik vind het zo gaaf! Dan durf ik een enge droom door te dromen omdat ik weet dat het toch niet echt is bijvoorbeeld
o dat heb ik heel erg vaak. ik zou er ook wel wat verder mee willen, meer over willen weten enzovoorts. En ook om te leren hoe ik dat niet kan doen, want het kost me soms wel m'n nachtrust omdat ik er 's nachts mee bezig ben maar het me overdag ook nog heel goed herinner (hierdoor).
Ik kan bepalen wat ik kan dromen (lucide dromen). Maar meestal ben ik er te moe voor en dan zie ik wel wat ik droom of niet. Google er maar eens op.
Dat heb ik ook wel eens. En soms kan ik de droom sturen, maar ik denk dat ik dan toch al half wakker ben ofzo. Ik heb ook wel eens dat ik iets droom wat ik al eerder heb gedroomd, vind ik ook ziets geks.
leuk is dat he dan kun je over een stad heenvliegen zoenen met je filmheld(of erger) er zijn boeken over erg intressant
wat ik niet weet wat is is het volgende..... ik droom in diepe slaap en word in het echte leven abrupt gewekt(mijn dochter huilt en ik schrik wakker) ik ben wakker ga naar mijn meisje toe maar de beelden van mijn droom blijven met open ogen doorgaan eerste keer raakte ik gewoon beetje in paniek ervan iemand herkenbaar?
Ik heb 2 keer mijn bevalling gezien en mijn zoontje in mijn dromen toen ik zwanger was, voor mij was het dan ook geen verrassing hoe hij eruit zag...exact....bizar!
ik droom ook vaak over mijn overleden moeder we zitten zomers in de tuin dinken koffie is gezellig we eten met zijn allen en dan ineens zegt ze je weet toch wel dat je droomt he wand ik ben niet meer bij jullie en dan zeg ik ook gewoon dat ik dat weet die droom heb ik vaak gehad steeds hetzelfde zo levensecht....
ik heb dat heel vaak, dat ik zeg maar droom maar toch wakker ben, wat het is geen idee maar het komt niet zo vaak uit, maar soms heb ik ook wel dat ik denk hee dit heb ik al meegemaakt, en als ik dan goed na denk is dat een van bovenstaande dromen, tja geen idee wat het is,
ik had gister een niet leuke droom, ik droomde over een jongen van een jaar of 15 die om half 10 s'ochtend zelfmoord ging plegen! Ik zat om 9.15 recht in bed, en had een kutgevoel, blehh ben er dan ook uit gegaan. Maar vannacht weer leuk gedroomd, dat ik gratis mocht shoppen hihi...En heb ook soms dromen,dan word ik even wakker, val weer in slaap, en dan gaat die droom weer verder..snap nog steeds niet waarom j droomt, om te verwerken van de dag ofzo?? Raar verschijnsel hihi
Een ''heldere droom'' heet dat. (ook wel lucide droom) Het moment van dromen of wakker worden ben je je heel bewust dat je droomt of als je dan net wakker wordt weet je nog wat je net gedroomd hebt. google maar eens.