dag lieve dames hebben jullie hier ook zo een moeite mee, dat mensen in je omgeving zwanger raken of zijn het lijkt alsof iedereen zwanger is. als jij het dan over jou kinderwens hebt zeggen ze je moet er niet zoveel mee bezig zijn. dit werkt volgens veel mensen alleen maar averechts, beetje vreemd want hoe kan je nou niet bezig zijn met iets wat je graag wilt....? i dont get it natuurlijk denk ik niet heel de dag aan zwanger worden, en heb ik geen sex met alleen dat doel maar het blijft een teleurstelling als je steeds weer ongesteld word. hoe gaan jullie hier nou mee om ?
ja, moeilijk he.. Had het bij mijn eerste zwangerschap ook enorm. Ben net met de pil gestopt eigenlijk en merk dat ik het nu al weer heb. Gluur hier alsmaar... Maar moet eerlijk zeggen dat ik de wens 4 jaar in de ijskast heb geprobeert te stoppen maar dat die weer in volle aanwezigheid aanwezig is..
ik denk niet dat het mogelijk is we leven naar mijn idee in een maatschapij waar als je iets wilt je het koopt of doet en dan komt de tijd dat je graag zwanger wilt worden je hebt er over nagedacht de tijd is rijp voor je gevoel en dan moet je wachten! en wachten duurt onwijs lang ik snap heel goed dat het niet je hele leven moet gaan beinvloeden maar dat je er mee bezig bent is heel normaal hoor als ik naar mezelf kij was het niet anders hoor het 1e half jaar ging het allemaal nog wel je denkt aan ontpillen enz maar toch je wil het zo graag ik wil je heel veel succes wensen en ik hoop dat een mooi wonder voor jullie snel is weggelegd! liefs anna
je kunt er heel goed niet mee bezig zijn, leef normaal zoals je ook deed voor je zwanger wou worden. en een tip: kom niet zo vaak op sites zoals deze, dat helpt erg veel. Voor dat je het weet ben je zwanger
dank je voor al jullie reacties @ stacey de reden dat ik op deze site kom is om met mensen te praten die in hetzelfde schuitje zitten, en mensen die je begrijpen niet fucked up bedoeld maar jij bent zwanger dus zit jij er niet of niet meer mee dat het steeds niet lukt begrijp je reactie maar ik kan er niet niet mee bezig zijn ik leef zoals ik dat altijd al heb gedaan alleen heb ik dit niet zelf in de hand en dat is het erge hiervan
ik denk niet dat t tegenwerkt hoor al je eraan denkt. je baarmoeder heeft echt niet zoiets van nou laat ik maar es mooi geen ei geven en niet innestelen want ze is er teveel mee bezig ! vette onzin dus ! en natuurlijk iedreen is er mee bezig je zal toch een beetje moetten tellen wanneer je kan klussen ! maar je moet natuurlijk wel je dingen blijven doen . ik ga namelijk gewoon uit en drink gewoon alcohol voor mijn ei dan !
@ lisa ja eindelijk word ik begrepen je lichaam gaat volgens mij idd niet denken van : ze wilt zwanger raken zal ik haar eens ff pesten door deze maand geen ei te laten springen of wat dan ook. alcohol kan trouwens ook gewoon voor je ei natuurlijk met mate maar anders zou je zoveel moeten laten alleen omdat je graag een kindje wilt. maar als ik de garantie had van als je geen alcohol drinkt raak je snel zwanger zou ik direct stoppen
Toen ik nog niet zwanger was keek ik ook dagelijks op deze site, en dan zit je alleen maar te piekeren (tenminste ik dan), waarom het zoalng duurt. Waarom het de anderen wel lukt en jou niet. Ik ben toen een hele tijd bewust weggebleven van deze site, en toen was ik ineens zwanger! Bij mij heeft het zeker wel gehoplen om hier van weg te blijven, ik was er helemaal niet meer mee bezig.. Maar als jij het wel fijn vindt, is dat jou keuze. iig veel succes met zwanger worden. -xxx- Stacey
Ik denk dat het juist wel helpt om hier minder te komen, zo denk je er na een week automatisch wat minder aan. Maar ja misschien verschilt dit ook wel per persoon. En ik ben juist iemand die niet makkelijk praten heeft, want ik wacht elke ronde af of ik wel een eisprong krijg. Want die heb ik tot nu toe niet gehad. Elke keer heb ik hoop, maar het loopt elke cyclus op niets uit. Ik ben er nu sinds 2 maanden rustig onder. Dus het kan idd niet zo zijn dat ik er teveel mee bezig ben dat ik daarom geen eisprong krijg. Mensen die zo wel denken die vind ik echt dom, want hoe kun je nou helemaal NIET met zwanger worden bezig zijn.
idd en ik ga niet ieder weekend uit kan soms best zijn dat ik een helemaand niet eens drink dusse boeie . na mijn ei let ik altijd wel ff op dan drink ik niet roken doe ik nog wel maar ik stop als ik zwanger zou zijn
Jaaaa ik snap je helemaal! Mijn hormonen kwamen vijf jaar gelden al mijn oren uit. Maar ja toen had ik een vriend die geen kinderen wilde. Nu ben ik ondertussen getrouwd met een andere man. (klinkt allemaal heel simpel maar dat was het natuurlijk niet hè!). Maar goed mijn lieve man nu wil ook erg graag pappa worden. De eerste drie maanden was ik er erg rustig onder want ik was net gestopt met de pil en ging bovendien trouwen en verhuizen. Maar nu....poeh. Ik wil het zo graag. Zeker sinds mijn klachtjes aan het veranderen zijn. Steekjes in mijn buik, grotere borsten en beetje spotting hier en daar. Allemaal heel vreemd. Het helpt me dan juist wel om hier te lezen en te zien dat anderen daar ook last van hebben. En ook dat het bij anderen ook niet meteen lukt relativeert mij. Het is echt 20 provent per cyclus. Maar inderdaad wil ik ook door hier te lezen nog liever zwanger worden. Tja wat kun je doen. Niet te veel erover lezen denk ik. Niet juist de films en boeken met zwanegre vrouwen erin opzoeken. Veel andere ontspannende dingen doen. Lekker weggaan met zijn tweetjes, lekker uitgebreide sexpartijen doen, die dadelijk een stuk minder kunnen enz. Ik merk dat ik juist ga genieten van de dingen die straks als er kinderen zijn minder makkelijk kan doen. Ook let ik niet teveel op leefregels voor zwangere vrouwen. Ja dat is makkelijk gezegd want ik rook niet en drink nauwelijks. Maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat een gespannen en paniekerige moeder voor een ongeboren kindje ook niet goed is. Tis allemaal maar kei lastig hè!
Ik vind het zo krom dat mensen wel even gaan denken wat jij nodig hebt. "Je bent er te veel mee bezig" Ik kan daar zo boos over worden he! Ja, ik ben er veel mee bezig dat geef ik toe. Maar wat wil je na bijna twee jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik moet nu elke morgen een injectienaald in mijn eigen buik steken om maar te proberen zwanger te worden. Hoe kan ik er dan niet mee bezig zijn! Deze praatjes oe... ik kan het nu even niet meer zo goed hebben. Als mensen dat tegen mij zeggen leg ik ze altijd even mijn hele verhaal uit en dan hebben ze ineens geen adviezen meer. Zo raar......
het helpt wel om niet zo vaak op deze site te kijken...Wij zijn inmiddels toe aan ronde 9 en ik ben er echt een klein beetje klaar mee. Kijk dus nog wel op deze site (vind het echt fantastisch) maar ik kijk echt nog maar 2 keer in de week maximal en niet meer elke dag 10x. Succes allemaal met zwanger worden!
Ik denk zodra je stopt met de pil of in iedergeval graag een kindje wilt, iedereen er toch lichtelijk mee bezig is...... dus tja en inderdaad hoe moet je het anders doen.. ik weet het niet! Soms helpt het wel als je bijv druk bent op het werk of er gebeurd iets in je omgeving waardoor je daar op gefocust bent maar ja.. het blijft moeilijk!
Ik ben deze week ook al minder op het forum geweest en dan ben je er idd minder mee bezig, maar zo nu en dan kijk ik toch wel even, om de verhalen te lezen die mij ineterseren, anders moet iik in eens zo veel lezen, want het gaat hier snel.
Het is moeilijk hoor. wat is er niet teveel mee bezig zijn. Je stopt met de pil bewust. Je zoekt ws informatie en sites zoals dit,ook bewust. Dus tja,hoe doe je dat dan? Toen ik de vorige keer gestopt was met de pil,las ik alles wat los en vast zat. Toen het allemaal wat langer duurde,kon ik al die positieve verhalen niet meer zo goed aan en bleef ik weg,maar was toch erg nieuwsgierig dus keek ik stiekum toch. Nu we voor de 2e gaan dacht ik dat ik er wel minder mee bezig zou zijn,maar niets is minder waar. Ik pak gewoon de draad weer op,ha ha. Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Succes allemaal.
als je graag zwanger wilt worden dan denk je er automatisch aan. mijn gyn zei dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb. dat zou betekenen dat nooit meer iemand zwanger wordt die het graag wil. dan krijg je alleen maar ongeplande zwangerschappen. daar had ie erg gelijk in vondt ik!
Dan wil ik toch ook wel even reageren! Ik las dit net en voel me eigenlijk hetzelfde als TS.. toen dacht ik: ja, inderdaad, van ZP weggaan zal me echt helpen mijn gedachten elders op te zetten, dus hup, lekker naar hyves.. wat denk je? Allemaal vrienden met kinderen, foto's van kinderen, gedachtes over kinderen en nieuws erover. Hmpf.. Toen weer terug naar deze pagina gegaan en ook maar even gereageerd.. haha!
als nog één keer iemand zegt dat ik er minder mee bezig moet zijn, krijgt die een klap voor zijn kop *héééél hard* :x Met alle respect, maar het zijn wel altijd de mensen die in een zucht en kreun zwanger zijn en blijven. Ze hebben niet eens tijd om er veel mee bezig te zijn, omdat het zo makkelijk gaat. En vervolgens wel met zulke adviezen aankomen?!? Jah ik begrijp de frustratie