mensen zeggen ben er niet teveel me bezig HOE DAN ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missm2b, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mokkeltj

mokkeltj Lid

1 okt 2008
    93
    0
    0
    verzorgende
    Gelderland Some Where
    @janis en trees..

ja doe ik ook ze zoek het maar uit
    maar toch op sommige momente dan kan ik der wel iets aan...

maarja maak me maar niet meer tedruk om haar heb wel betere dingen tedoen bijv... klussen haha

maar toch bedankt voor jullie berichtjes kus voor jullie

2. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ga helemaal met Trees mee. Als iemand nog tegen osn durft te zeggen krijgt ie een knal voor z'n kop... ;)

Ik ben het er wel mee eens dat als je even afstand neemt van ZP het je rust kan geven, maar momenteel vind ik hier ook heel veel steun. En ik vind het een belachelijk idee dat je ineens zwanger wordt als je hier niet meer komt. :confused: Bedankt voor de tip moet ik dus ook maar proberen. :rolleyes:

Mijn gemiddelde maand:

* dag 1 ongi: verdrietig, krijgen wij ooit een kindje of niet?
    * dag 3-7: clomid slikken
    * dag 10 of 12: 1e follikelmeting + bloedprikken
    * dag 12 of 13: evt. 2e follikelmeting + sowieso bloedprikken
    * dag 13: naar de apotheek pregnyl halen en pregnyl injectie zetten
    * dag 15: IUI
    * dag 15 -29: onzekere wachtweken

En dan zijn er mensen die zeggen dat je er niet mee bezig moet zijn of maar een keer op vakantie moet gaan. :rolleyes: :x En inderdaad zijn het vaak de mensen die in ronde 1 al zwanger zijn. (ik scheer hierbij neit iedereen over 1 kam maar is wel mijn ervaring).

3. Toen wij na een tijd proberen nog niet zwanger waren, zijn we voor onderzoek naar het ziekenhuis doorverwezen. Toen we de uitslagen kregen, zei mijn collega: "Zeker alles goed. Je bent er echt teveel mee bezig!" Toen ik met de uitslagen:"We hebben maar een paar zaadcellen." Stond ze daar met haar mond open..

Nu inmiddels is zij, met endometriose, zwanger, en ik natuurlijk nog niet. Ze zegt nog steeds dat dat ook komt omdat ze er niet mee bezig was..

Still don't get it :( :( Net alsof je baarmoeder en eierstokken dat aanvoelen.. en net alsof sperma dan niet meer wilt idd :) ik zie het al voor me!

4. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Dag dames,

Je zou al die betweters toch wat willen aandoen! Ik ben inmiddels mama van een mooie dochter, maar we hebben wel anderhalf jaar op een zwangerschap moeten wachten. Je ontkomt er gewoon niet aan om er mee bezig te zijn. Je ontkomt er niet aan om op zeker moment te gaan temperaturen, om op de tekenen van een eisprong te letten, om je cyclus goed in de gaten te houden. Je moet foliumzuur slikken, gezond eten, liefst niet drinken, en als het na een jaar allemaal niet heeft geleid tot het zo gewenste resultaat, kun je naar de huisarts en door naar verdere onderzoeken. En daar ontkom je meestal ook niet aan, want je wilt toch niet jarenlang blijven aanmodderen als er een aanwijsbare (en hopelijk oplosbare) oorzaak is voor het uitblijven van die zwangerschap. Dus hoe kun je nou niet bezig zijn met zwanger raken? Hoe kan dat? Ik was er wel mee bezig. Iedere maand opnieuw. En ik ben toch gewoon zwanger geworden. Wat bij mij wel frappant was: ik had een erg stressvolle baan, de maand nadat ik die had ingeruild voor een andere baan met veel minder stress, ben ik zwanger geraakt. Dus: wel minder stress, maar niet minder bezig met zwanger raken.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Gelukkig ik ben niet de enige die er agressief van word :) :)

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    leuk onderwerp dit!
    ;)

Domme mensen zullen er helaas altijd zijn.
    Mijn vriendin heeft én endometriose én haar vriend heeft heel slecht zaad.aangewezen op ivf of icsi..En nog wordt er tegen haar gezegd dat ze er te veel mee bezig is. Ze kreeg zelfs de opmerking dat ivf vast geen pretje zou zijn,maar dat een bevalling vele malen erger is.Deze opmerking kwam ook nog eens van een een kerel af.Die met alleen maar sexen in het weekend z'n vriendin binnen 6 maanden zwanger heeft gemaakt.
    Ik ben nu 3 jaar bezig om zwanger te raken.En omdat er niks is gevonden is dat natuurlijk helemaal een goed excuus om kwetsende opmerkingen te maken.(Er is niks aan de hand met jullie?DUS je denkt er gewoon te veel aan?)
    Loop je maanden stijf van de hormonen,m'n blauwe buik is er het bewijs van, en nog krijg je zulk commentaar.
    Pas zei een collega nog tegen me dat als het die maand wéér niet raak zou zijn (Na 2 maanden proberen :rolleyes: )ze een maand pauze zouden houden.Aangezien ze niet in december uitgerekend wilt zijn.Komt zo slecht uit dan met al die feestdagen.
    Heb toen heel sarcastisch gezegd dat ze dat vooral moet doen als ze die keuze heeft..domme tr&t. :evil:

7. koos

koos Actief lid

28 okt 2008
    232
    0
    0
    zevenaar
    hoi missm2b,

Ja dat is heel moeilijk he als mensen dat zeggen.
    Wij zijn er zelf drie en een half jaar mee bezig geweest,
    goed de moed erin blijven houden en de mensen maar laten kletsen.

groeten koos

8. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Zo ken ik er ook een hoop en ik kan er ook zo ontzettend :evil: van worden!
    Wij hebben 6 mislukte ICSI's achter de rug en mensen zeggen tegen ons ook dat als we er niet zo veel mee bezig zijn, het vast vanzelf komt. Als ik ze dan uitleg dat hubbie-lief maar heel weinig goede zaadcellen heeft en alle artsen zeggen dat de kans nihil is, moeten ze zonodig voorbeelden aanhalen van vriendinnen die nadat ze IVF hadden gedaan, toch spontaan zwanger zijn geraakt toen ze er niet mee bezig waren. Ze kunnen me dan alleen niet vertellen waarom ze IVF deden. Ik denk dat als iemand IVF heeft gedaan omdat ze om onverklaarbare reden niet zwanger raakt, de kans groter is dat zij zwanger raakt dan ik en dat heeft dan niets te maken met het feit of ze er wel of niet mee bezig is, maar gewoon omdat haar man een keer raak schoot. Zelfs als ik een voorbeeld aanhaal van mijn buurvrouw die in een soortgelijke situatie zit als ik (zaadkwaliteit van haar man vergelijkbaar), maar wel het geluk heeft gehad een ICSI-dochtertje van 5 jaar te hebben (toen ze er dus erg mee bezig was) en in de 5 jaar sinds de geboorte NOOIT een voorbehoedsmiddel heeft gebruikt, er ook absoluut niet mee bezig is en ook niet zwanger is geraakt, kijken ze me nog steeds aan alsof zij toch gelijk hebben en ik vast en zeker wel zwanger moet raken als ik er maar niet aan denk. Om mijn gelijk te halen dat het onzin is vertel ik dat hubbie en ik eigenlijk nooit voorbehoedsmiddelen hebben gebruikt, omdat zijn slechte zaadkwaliteit al bekend was toen we elkaar leerden kennen, en ik in de eerste jaren voordat we ICSI deden er toch ook helemaal niet mee bezig was en toen ook niet zwanger werd. Maar je kan echt net zo goed tegen een muur praten. ik heb besloten ze maar te laten ouwehoeren. Vervelende lui. Ze weten echt niet waar ze het over hebben en hoe ze iemand kwetsen met zo'n domme opmerking.

Ik heb de laatste jaren ontzettend veel meegemaakt met het proberen zwanger te worden, terwijl ik met mijn vorige partner juist 2x ongepland (gescheurd condoom en gefaalde MAP) zwanger raakte. Het is heel oneerlijk verdeeld in de wereld. Ik merk dat heel veel vrouwen op dit forum (niet noodzakelijk dit topic hoor!) hier boos en gefrustreerd raken op vrouwen die ongepland zwanger raken. Deze vrouwen zou ik willen zeggen dat zij niet moeten vergeten dat die vrouwen ook in een situatie zitten die zij niet wensen en het voor hun ook geen makkie is. Bij hen gebeurt ook iets waar ze niet voor gekozen hebben, evengoed dat wij er niet voor kiezen dat zwangerschap juist uitblijft. Ik ben nu heel dankbaar dat ik mijn twee jongens heb, maar destijds heb ik heel erg in de rats gezeten, omdat mijn partner eigenlijk nooit kinderen had gewild en wilde dat ik het liet weghalen. Nu zijn mijn huidige man en ik al sinds 2004 bezig en lukt het niet. Ik vind het ook heel erg oneerlijk, maar zal nooit uithalen naar vrouwen die ongepland zwanger raken. Die vrouwen kunnen het net zo moeilijk hebben als vrouwen die het juist wel graag willen. Bovendien kunnen we van vrouwen die makkelijk zwanger raken ook niet verlangen dat ze begrijpen hoe we ons voelen. Dat weet je pas echt als je in onze situatie zit.

Ondanks dat ik kwaad kan worden als mensen kwetsende opmerkingen maken, probeer ik me voor te houden dat ze echt niet weten waar ze het over hebben, ook niet beseffen dat ze me daarmee kwetsen, zich waarschijnlijk gewoon geen houding weten te geven en iets bemoedigends proberen te zeggen.

Sorry, is een heel verhaal geworden zo, maar dit topic heeft kennelijk iets bij me losgemaakt ;)

Sterkte allemaal met zwanger worden. Blijf volhouden allemaal. De aanhouder wint!

9. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    quote 'Ik denk dat als iemand IVF heeft gedaan omdat ze om onverklaarbare reden niet zwanger raakt, de kans groter is dat zij zwanger raakt dan ik en dat heeft dan niets te maken met het feit of ze er wel of niet mee bezig is, maar gewoon omdat haar man een keer raak schoot' quote

Ik zou hierover bijna met je in discussie gaan,haha.
    Want ik denk juist dat het voor die paren juist moeilijker is om zwanger te raken.Want het feit dat er niks gevonden is wil nog niet zeggen dat er ook niks is.
    Dus is het heel moeilijk om een goede behandeling hierop af te stellen.
    Tot nu toe lees ik op dit forum vele keren meer dat er iemand zwanger is geraakt, door behandelingen, waarbij ook echt een oorzaak is gevonden...
    Maar dit is mijn gevoel natuurlijk, omdat ik dus bij de onverklaarbare miskukels behoor. ;)

Ik denk dat het in iedere situatie waarbij het maar niet wil lukken erg moeilijk is om positief te zijn.Het gras is altijd groener aan de overkant.

Maar kan het me wel heel goed voorstellen dat jij er zo over denkt hoor!
    Ik vind het dus onverklaarbaar waarom jij na 6 icsi's niet zwanger bent geraakt.deze behandeling zou immers helemaal bij jullie moeten passen,gezien de zaadkwaliteit.(even de slagingskans per poging negerend)Tel er nog eens bij op dat je al zwanger bent geweest dus je lichaam zou dat dan moeten 'herkennen'.
    Super frustrerend lijkt mij...

Maar het meest frustrerend is nog wel dat je je zelf zo moet verdedigen dat je er ECHT niks aan kan doen dat je maar niet zwanger raakt.
    Stomme domme mensen...

10. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Zara, ik bedoelde ook niet te zeggen dat bij vrouwen die om een onverklaarbare reden niet zwanger worden (zoals jij) de situatie rooskleuriger is dan die van mij, want jouw situatie lijkt me juist helemaal superfrustrerend. Lijkt mij voor jou juist beter dat er nu wel iets wordt gevonden, zodat je daar gericht mee aan de slag kunt. Wij hebben in elk geval een oorzaak en ik kan zijn slechte zaadkwailteit altijd nog 'de schuld' geven. Ik bedoelde te zeggen dat mensen die kennelijk vriendinnen hebben die na IVF wel spontaan zwanger zijn geraakt, waarschijnlijk in een andere situatie zitten als ik. Er zijn namelijk inderdaad genoeg voorbeelden van vrouwen die in eerste instantie niet spontaan zwanger raakten, IVF deden of een kind adopteerden en daarna toch wel op de natuurlijke manier zwanger raakten. Bij ons is die kans volgens alle artsen nihil, omdat mijn man nauwelijks goede zwemmers heeft, wij na 6 ICSI's en 6 jaar zonder voorbehoedsmiddel klussen nog steeds geen kind van ons samen hebben... Maar goed, de mensen die die opmerking maken kunnen mij nooit vertellen wat bij hun vriendinnen de oorzaak was waarom ze tot IVF overgingen en vind dan niet dat ze hun met mij moeten gaan vergelijken, als ze niet eens weten wat de oorzaak is. Maar goed, misschien verschillen jij en ik daarin van mening, en dat mag ook toch? ;).
    Welke situatie ook, de 'je moet je er niet zo mee bezighouden' opmerking vind ik kwetsend voor iedereen die graag een kind wil.

11. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    ja hoor weer iemand zwanger bij ons. is inmiddels de 5 de in een paar maanden. wordt er gek van. ik heb er dan ook moeite mee om er niet mee bezig te zijn, maar stiekem lig je er toch van wakker en ga je toch heel geforceerd die vruchtbare dagen in. idioot.

die twee weken wachten daarna is ook killing. wat duurt dat lang. dan hoop je dat jij nu eens aan iedereen mag gaan vertellen dat het zover is. maar ondertussen ben ik de enige die nog niet zwanger is. ik voel nu ook nog niets dus ben bang dat het weer niet is gelukt. nog een weekje wachten. is het altijd dat je van tevoren iets voelt? of niet? en wanneer kan dat dan beginnen? want ik lees heel veel dat mensen al 12 degen voor de ongi zeren borsten hebben of moe etc. maar ik heb nu nog niets dus dan zou ik wllicht weer niet zwanger zijn.

12. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

@Hansje, ik weet uit ervaring dat alle symptomen die je zou kunnen hebben de ene keer kunnen duiden op zwangerschap en de andere keer op ongi. Ik heb me ook zo vaak gek gemaakt, omdat ik ervan overtuigd was zwanger te zijn vanwege alle typische zwangerschapskwaaltjes, maar het is praktisch nooit waar geweest. Doordat je veel met het zwanger worden bezig bent, ga je van alles in je lichaam voelen en het als symptoom zien. Bij mij is dat in elk geval wel zo. En als ik geen symptomen heb, denk ik ook dat ik zwanger ben, omdat ik normaal altijd PMS heb. De keren dat ik echt zwanger was, was bij mij het enige verschil het uitblijven van de menstruatie en pas vanaf toen begonnen de écht zwangerschapskwaaltjes.
    In onze omgeving zijn bijna alle vrouwen al 1 of 2 x zwanger geweest en sommige van die kinderen zijn nu al kleuter. Het is hartstikke rot, maar dankzij dit forum weten we in elk geval dat we niet alleen zijn en het probleem veel vaker bestaat dan we denken. Sterkte meid!

13. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Babsie; Dat van die ivf verhalen heb je helemaal gelijk in hoor!
    Mensen horen via via iets en weten de helft niet.
    Supermotiverend ook altijd de verhalen dat zulke mensen na jaaaaaaaaaren opeens spontaan zwanger zijn geraakt.(zucht...)
    Nou, nu voel ik me weer helemaal opgepept,dank je wel!We hebben in ieder geval de verzekering dat we tegen de tijd dat we aan een rollator toe zijn vast nog wel spontaan zwanger raken. :)

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    @Hansje; vervelend he die kwaaltjes.
    Bij mij wisselt het nogal. Dan heb ik maanden last van m'n boobs.Dan weer maanden niks. De ene keer met pregnyl heb ik er ontzettend veel last van.De laatste keer totaal geen last,terwijl er toch zwangerschapshormoon in m'n lijf zat door de pregnyl.
    Afgelopen zaterdag weer een pregnylshot gezet en gisteren waren ze een klein beetje gevoelig,maar vandaag valt het wel weer mee.
    Je lijf is voortdurend aan hormoonschommelingen onderhevig en kan daar dus steeds anders op reageren.
    Het enige waar je iets aan hebt is hopen dat je overtijd raakt en een positieve test in handen mag houden.Want aan die zogenaamde kwaaltjes heb je helemaal niks.

15. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Hier nog zo iemand! Mijn vriend zegt het komt wel hoor, ben er niet zo mee bezig, maar ja het is een nogal spannende gebeurtenis.
    Laatst was mijn cyclus helemaal in de war. Hij zij toen dat dat komt omdat ik te graag wil. Zou dat kunnen?
    Gelukkig wil hij wel om de dag klussen! (Is ook zo vervelend)

Succes allemaal!

16. ssilke

ssilke Lid

3 feb 2009
    52
    0
    0
    thorn
    Als je probeert zwanger te raken ben je er natuurlijk mee bezig lijkt mij maar goed!

Ik zelf vorig jaar juli gestopt met de pil toen had ik zoiets van we zien wel als we zwanger worden niet dus!vanaf januari ben ik er echt meebezig
    Als ik kijk naar me nichtje die is nu meer dan 2jaar bezig om zwanger te raken toen ze dat tegen de rest van de familie had gezegd is meteen haar schoonzusje ook gestopt met de pil en ja hoor meteen zwanger.
    Ook een collega van mij haar leven bestaat uit feesten feesten en feesten
    altijd zei ze neej ik wil geen kinderen na ze is inmiddels 6 mnd zwanger in
    mei is ze uitgeteld van haar 1ste kindje.
    Was op hyves aant neuzen en had ze een berichtje erop staan dat ze de eerst volgende feestje weer in juni kon bezoeken :confused: ik wist niej wat ik leesde vindt dit echt niej kunnen maar goed dat is mijn mening!

Moest het ff kwijt

Voor iedereen succes met zwanger worden! ;)

17. tata

tata Bekend lid

28 dec 2008
    501
    0
    0
    Zara...wat zijn BTW al die getalletjes onderaan jouw berichtjes?
    Wat een verhaal zeg en al die mensen die dan zo reageren. Ik moet er niet aan denken. Zit pas in ronde 2. Ronde 1 had ik een flinke griep en toen baalde ik al enorm. En dan nog ronde 0...toen waren we in de laatste week begonnen wat natuurlijk niet veel zin had.
    Kortom het is behoorlijk spannend voor ons allemaal!
    Ik heb trouwens ook een vriendin die op vakantie met de pil stopte en meteen zwanger was.

18. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik ben ook geschokt. Ik houd zelf ook wel van feesten, maar ben daar nu helemaal niet mee bezig en kan me niet voorstellen dat ik als ik zwanger ben me zal verheugen op het weer kunnen feesten na de bevalling. Dan verheug je je toch op je baby? Volgens mij heeft zij haar prioriteiten niet helemaal in de juiste volgorde staan, maar dat is mijn mening.

19. an191080

an191080 Lid

4 nov 2008
    35
    0
    0
    zuid-holland
    Ik hoorde het vanavond weer: kind je bent er te veel mee bezig (nou moet ik ook niet zeuren, zit nog binnen het 1e jaar, maar goed) Ik was al mijn pre-ongi symptomen kwijt deze maand. Dan ga je dus al denken he, dit kan niet anders dan raak zijn... nou mijn droom viel in krampen (of duigen wat je wl lezen) afgelopen maandagavond. *zucht* klote hormonen.
    zo dat ben ik ff kwijt.
    En al die getalletjes, dat zijn de lengte van de cycli van de persoon...

20. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Ik denk dat sommige mensen die zeggen "Je moet er niet te veel mee bezig zijn" eigenlijk bedoelen.....

"Je moet mij er niet teveel mee lastig vallen want ik weet niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan en eigenlijk wil ik zo snel mogelijk van onderwerp veranderen omdat ik het allemaal maar erg pijnlijk vind"

Ene oor in, andere weer uit.

;)

Deel Deze Pagina