Wij hebben gelukkig nog niemand verteld dat we bezig zijn, scheeld een hoop gezeur als ik zo jullie verhalen hoor. Waar ik wel kribbig van kan worden is als bekenden zeggen van: En wanneer gaan jullie eens beginnen aan kindjes? Wordt wel tijd. Ik kan daar echt niet tegen. Ik zeg altijd maar: Als het zo ver is, dan hoor je het vanzelf. Of ik zeg: Misschien kan ik ze wel niet krijgen? Dan schrikken ze meestal en zeggen ze niks meer. Een vriendin van mij heeft het wel aan iedereen verteld dat ze bezig waren en iedereen ging elke keer vragen als ze haar zagen: En ben je al zwanger? Volgens mij dachten ze dat ze elke dag haar ei-sprong heeft, vond het behoorlijk irritant. Vond ze zelf uiteindelijk ook en heeft ze er wat van gezegd. Vandaar dus dat mijn vriend en ik het nog lekker geheim houden en ze horen het wel als het zo ver is. Kan me wel voorstellen als je in het ziekenhuis loopt voor behandelingen dat je het wel verteld aan mensen natuurlijk.
hai meiden, Ik was er met mijn eerste ook heel erg mee bezig. Mijn man vondt het helemaal niet erg natuurlijk... Ik was druk in de weer met de thermometer enzo... Maar na een maand of zes had zo iets van laat maar, dit werk voor geen meter. En ja hoor na dat ik niet meer mee bezig was, was ik zwanger. dit wil niet zeggen dat het voor iedereen zo is, sommige vrouwen raken wat makkelijker zwanger dan anderen. Wij zitten nu in ronde 3. Succes iedereen! groetjes gemma
Mijn vriend zegt ook wel eens.. 'misschien ben je er teveel mee bezig'... slik... ja..eehh..maar..eeh.. HOE ZORG IK ER DAN VOOR DAT IK ER NIET ' TEVEEL' MEE BEZIG BEN?! Dat kan toch verdorie niet? WANT: 1. In de week na je ongi ben je alweer aan het berekenen wanneer je ei komt. 2. Rond je ei begin je met ovu testen om je ei op te sporen. 3. Testen, testen, testen, ei gevonden, klussen, klussen, klussen 4. Twee weken voor NOD - Wachten, voelen, tellen, uitrekenen, voelen, wachten... 5. Een week voor NOD - Voelen en wachten.. 6. Paar dagen voor NOD - zorgen maken, wel/niet ongesteld/zwanger 7. NOD/Testen? 8. Ongesteld verdorie, verdriet, huilen.. moed vinden om door te gaan.. en dan begin je weer bij 1. Daarnaast heb je dan als vrouw ook nog dat anderen om je heen wel zwanger worden, mooie ronde buikjes krijgen en bevallen van een mooi kindje.. iedereen behalve jij.. en waarschijnlijk omdat je er ' teveel mee bezig bent'.. grr hadden zij dat niet dan!? Sorry voor mijn frustratie maar ben vandaag ongi geworden.
Heb jierover een gedichtje geschreven en al eens geplaatst ergens. Wil het hier naders nog wel eens neer zetten. Gaat ook over dat je er vooral niet aan mag denken.... (die ronde 1 klopt niet, ben opnieuw begonnen met tellen )
Ik ben ook weer ongi geworden. Raar, ben nu ook erg emotioneel, vorige 3 rondes viel t wel mee... Op naar ronde 5...jakkes, jammer... Succes allemaal
hallo allemaal! ik ben net nieuw hier maar was al een paar dagen aan het rondkijken op de site anyway ik las het een en ander over ontpillen en dergelijke, nou ik slik al 4 en een half jaar de pil niet meer omdat ik trombose heb gehad en hebben we al die tijd "uitgekeken" maar nu is me vriend er ook klaar voor en doen we het nu zo'n 2 weken zonder uit te kijken maar ben vandaag ongesteld geworden maar volgens mij verwacht ik nu ook te veel hahaha maar is de kans bij mij nu niet veel groter dat ik snel zwanger wordt omdat ik die pil al zolang niet slik?
Diana, je moet idd niet meer 'ontpillen' maar je hebt (als alles in orde is, goed werkt,...) nog maar 20% kans per 'ronde' dat je zwanger raakt. Er moet zoooooo veel goed gaan. Het eitje moet bevrucht raken door een 'goede' zaadcel, dan moet het nog ingenesteld raken en dan nog eens ingenesteld blijven. En dan moet het nog eens allemaal om goeie kwaliteit van ei en zaad gaan die ronde want je hebt altijd kans dat er afwijkingen zijn en dan stoot je lichaam het zelf af (voor of na NOD). Het gaat echt om een groooooot wonder! Dus: nog niet wanhopen!
Sorry, maar dit is dus een klassiek voorbeeld van een 'goedbedoelde' opmerking. Al je na 6/7 maandjes al zwanger raakt heb je gewoon geluk gehad. Dit heeft niks te maken met dat je er 'minder mee bezig was'.Maar alles met toeval.
@muppet ( en blijkbaar mede mr jummy adorer ) supergoed verwoord! je leeft van week naar week, en dan weer de nieuwe ronde in.. ik ga mn vriend laten lezen hoe jij het verwoord hebt! @milla: denk dat jouw stukje, dat ik al ken en super waardeer, hier helemaal op zn plaats zou zijn. post it! @iedereen: ik wens jullie heel snel een blije zwangerschap toe. its about time. knuffel klingel
ha, ik kan ook even nergens meer aan denken. ben niet zolang bezig, pas ronde 4 maar toch met dit lekkere weertje denk ik weer; ow was ik maar moeder, lekker met de kleine wandelen enz. Steeds weer dat wachten en dan wordt je ongi. das echt een klap als je het zoooo graag wilt. ik heb jaaren moeten wachten voordat ik voor het echie kon. ik wil al sinds mijn 18e graag kids maar had nog geen partner en wilde gaan beginnen als ik een goede basis kon bieden. Dat is nu: getrouwd,leuk huissie, alletwee een baan enz. Tja en dan eindelijk kan je beginnen en ik heb zo'n zin in een kleintje. owww......Hopelijk deze maand dan?
ik ben er 24/7 mee bezig met zwanger en alles er om heen, word er af en toe zelf gestoord van en denk ik welleens mischien moet ik er niet teveel mee bezig zijn .. maar dat werkt niet alles om me heen zwanger dit zwanger dat whaah , en ik maar w8en... ik heb ook besloten (niet dat ik dat kan maar net als of) dat ik deze maand zwanger word .. punt uit
Oh, dat zinnetje heb ik ook al zooo vaak gehoord van vrienden e.d. Als je er niet mee bezig bent, dan zijn jullie zo zwanger! Dan kan ik best een beetje geirriteerd raken Hoe moet ik er nou niet aan kunnen denken? Ik moet toch weten wanneer en op welke dagen we het beste kunnen klussen? Ik moet toch uit rekenen wanneer mn NOD-dag is? Hoe moet ik dan weten wanneer ik overtijd ben? Het enigste wat ik doe is uitrekenen wanneer ik ong. mijn eisprong heb zodat we dan kunnen klussen en ik reken uit wanneer mijn naderende NOD-dag is! Vertel mij dan hoe mensen die zwanger proberen te worden er niet aan kunnen denken! * G89 zucht *
Zeker als je al lang bezig bent krijg je dat advies. Mensen realiseren zich niet dat ik me er tot pak 'em beet de eerste 7 a 8 maanden er helemaal niet mee bezig was. En als ik dan (vaak zelfs voor het eerst!) vertel dat het niet lukt, flappen ze dat er gelijk uit. Makkelijk praten met 3 kleine koters... Ik was er van tevoren al vanuit gegaan dat het best wel een tijdje kan duren! Dus de eerste 7 maanden heb ik lekker alles op zijn beloop gelaten. En ja, daarna ga je je idd zorgen maken of er niet iets mis is. Zouden zij ook hebben gedaan! Sukkels!
Ik mis je toch Ze zeggen dat als ik teveel aan je denk, dat je dan niet komt. Dus ik denk niet aan je. Tenminste, dat denk ik. Ik ben blij, ik zing en dans, ik feliciteer iedereen, en gun het anderen zo. Ik doe leuke dingen, drink mijn wijntje, eet veel bloederige dingen en lekker veel met rauwe kaas. Ik ga op stap tot in de late uurtjes, zeg dat ik zo van mijn luxe vrije leven geniet. Ik denk vooral niet aan jou. Ik richt me op van alles en nog wat. Die kast moet maar eens opgeruimd, en wat is die gootsteen vies zeg. Die muur kan wel een verfje gebruiken, en wat moet ik ook alweer allemaal doen voor mijn werk? Ja, doe vooral van alles zeggen ze, en weet je wat je vooral niet moet doen? Eraan denken! Slecht hoor. Eraan denken. Dus ik denk er niet aan, vooral niet aan jou. Ik hou me groot, hef mijn hoofd. Ga naar de drogist en sla maar weer eens in voor deze maand. Had ik deze week niet een feestje? Goh wat fijn.... Heb wel zin in een mojito. En ja, de vakantie is toch al geboekt, eigenlijk wel praktisch zo. Ja.. Het komt eigenlijk wel beter uit zo.. Hoe plan ik mijn agenda vol genoeg? En waaraan kan ik allemaal denken? Want dan denk ik vooral niet aan jou. Maar dat gaat niet... Want voor hetzelfde geld was je er nu al. Dan wist ik al hoe het moest, had ik je al eens in bad gedaan. Had ik je al vol trots getoond aan iedereen die je wilde bewonderen. Had ik met je gewandeld buiten toen het gesneeuwd had. Had ik s nachts naar je gekeken als je sliep. Had ik je geknuffeld en geroken. Maar dat kan niet. Ik mag zelfs niet aan je denken. Want dan kom je niet. Zeggen ze..... Maar ik mis je toch.
Sinds dat wij met de pil gestopt zijn was ik er ook elke dag mee bezig,, 10 keer op deze site kijken,, in de winkels regel recht naar de babyafdeling,, ik werd gek van mezelf! Nu heb ik een schrift gekocht waar ik alles in opschrijf wat me bezig houd,, hier plak ik ook de OVU-testen in,, zo schrijf ik het een beetje van me af zeg maar,, het helpt wel maar je blijft er altijd mee bezig lijkt me,, je wil het niet voor niets zo graag
Inderdaad erg mooi geschreven zeg! Hier kunnen vast veel dames zich in vinden, vooral degenen die al een hele tijd bezig zijn...