mensen zeggen maar wat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@anette: dat komt vanzelf toch? :)
    bij mij zag je ook helemaal niets de eerste 20 weken :)

lekker laten denken maar al die mensen *grin*

net toch nog even gelachen in de supermarkt trouwens
    stond eigenlijk al weer buiten bij mn fiets..

maar stonden 2 dames te beppen..
    dsu ik "pers" mezelf daar tussendoor
    en die ene vrouw "oh ik zal even opschieten voor je!"
    dus ik zei nog "mwah ik heb tijd zat hoor.. "
    (had al heel de middag aan de maas een boek gelezen.. dus echt haast had ik niet)
    en zij "tja een moeder heeft altijd haast"
    en ik "mwah.. een bijna-moeder heeft daarentegen tijd zat"
    zij lachen... "ja geniet er nog maar van.. ik heb 2 etterstraaltjes"

toch maar even opgemerkt dat ik probeer een lief kindje te kweken :)
    of het lukt dat zie ik dan wel weer.. maar toch :)

2. Moby

Moby Actief lid

15 mrt 2007
    476
    0
    0
    Wat ik heel vaak te horen krijg:
    Dan zeg ik dat ik 8,5 kilo ben aangekomen en dan standaard krijg ik te horen:"Zoo, ja je vreet je nu zeker wel klem zeker"
    Terwijl bij mij alles aan de voorkant zit en ik eet normaal. Eigenlijk hetzelfde als voordat ik zwanger was.

3. Saskia78

hmm tja.. hier denken mensen altijd dat ik me heel dik voel

maar wat ze niet weten is dat ik nu bijna 10kg ben aangekomen

en het jaar voor ik zwanger werd zo'n 20kg ben afgevallen :)

dus afgezien van dat het echt wel raar is om die weegschaal 10kg te zijn stijgen... voel ik me nog steeds best slank :)
    (zeker als ik af en toe eens naar mn broekmaat kijk.. dan ben ik best happy)

alleen denken somehow dan een hoop mensen dat ik kleding van "toen ik dikker was" nog wel aan kan.
    tja.. ik ben gelukkig niet enkel afgevallen op mn buik maar over mn hele lichaam.. dus de oude broeken liggen al een hele tijd bij he tleger des heils want dat was natuurlijk geen gezicht meer :)

4. Niet meer actief

Wat grappig om dit allemaal te lezen. Het is zo herkenbaar. Zeker van mensen die zelf al een keer zwanger zijn geweest. Dan komen ze met hun eigen kwaaltjes op de proppen en die zou ik dan ook moeten hebben. Ik kreeg zelfs enkele weken geleden nog te horen dat je aan mij niet kon zien dat ik zwanger was. Echt ik was volgens mij toen al 34 weken ofzo. Ik dacht, dit is nou niet echt een compliment..... Maar ja sommige mensen zeggen zomaar wat. Veel succes iedereen met al die goed bedoelde adviezen en opmerkingen van anderen!

5. Saskia78

@kirstje: dat ligt er aan hoe je eruit ziet :p

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Iemand zei tege mij: Je bent zeker al bijna uitgerekend! Nou hier was ik wel even beledigd over. Zo dik ben ik echt nog niet!

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nou inderdaad Prinses, wat een gel*l! Zijn mensen nou echt zo gek? (Ja, dat zijn ze...)

8. Gup1982

Gup1982 Niet meer actief

echt super irritant (weet wel dat ze het goed bedoelen maar toch).
    Iedereen zei maar jeetje wat heb je een grote buik moet je al bijna bevallen. Ik werd er zo onzeker van dat ik een extra echo heb laten maken of het toch niet te groot was, nou niks aan de hand hoor. Groeit precies goed met het aantal weken en heb niet eens teveel vruchtwater.

Liefs mir

9. Minie79

Minie79 Lid

8 sep 2006
    88
    0
    0
    Schiedam
    Hahaha.. erg herkenbaar allemaal.
    Toen je echt nog niks zag waarschuwde (een hele dikke) collega mij steeds al dat ik niet voor twee moest eten. (Hoezo, dat doe jij toch ook?)

En nu krijg ik ook continue de vraag of het er geen 2 zijn. Erg irritant. Gelukkig zijn er ook mensen, waar je het niet van verwacht, die juist lieve dingen zeggen. Dat ik je mooi en stralend uitzie bijvoorbeeld. Kijk, daar heb je wat aan!

10. franklin

franklin Actief lid

2 jan 2007
    109
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ken het helemaal, 2 weken geleden kwam ik iemand tegen die zei: weet je zeker dat je pas op de helft bent je bent al zo dik? ( ik ben pas 4 kilo aangekomen....) kom ik diezelfde vrouw deze week tegen, zegt ze: ben je al bevallen? en wat is het geworden?
    nou sorry hoor ,ik geloofde mn oren niet :)
    Als ik kort geleden op de helft was ben ik nu heus nog niet bevallen en daarbij als dat al het geval zou zijn liep ik nu echt nog niet vrolijk rond te stappen.... hahaha sommige mensen zeggen dus gewoon maar wat volgens mij!

groetjes van mij

11. Niet meer actief

Ja echt belachelijk van die opmerking op mijn zwangerschapsbroek.

Zij had er echt geen verstand en ik was daar voor zwangerschapsisschias. Ik ben er ook mee gestopt bij haar. Want ze vroeg mij ook of dit vaker voorkwam bij zwangeren? En of ik op google nog iets gevonden had hierover...... :rolleyes:
    Ja hallo .... wie is hier de fysio?

Ik ben nu 17 kilo aangekomen.....mijn schoonmoeder: oei dat is 2 kilo boven het gemiddelde........
    Oh ja sorry zal ik die nog even snel eraf gaan sporten dan? :)
    Ze bedoelt het niet verkeerd dat weet ik dan ook wel weer.

12. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Geweldig deze verhalen,.....maar vind het altijd geweldig als ik zie dat mensen het leuk voor je vinden....beter zo als anders probeer ik maar te denken.

Dit is mijn 2e zwangerschap en ik geniet ervan, maar inderdaad toch weer die suffe situaties he.

Stond bij de v&d te wachten voor de wc, want mijn dochtertje van 3 1/2 moest plassen. Naast mij stonden 2 dames met een buik die op het punt van bevallen stonden, geweldig mooie dikke buiken. Staat een vrouw haar handen te wassen...kijkt ze me een soort "char"achtige blik aan en kijkt naar die andere 2 en zegt "zo jij krijgt er een meisje bij he?" vond het een beetje maf, :( want ik was net 12 weken (had een bol buikje, maar zeker niet zo groot) zie de foto in mijn album .Waarom zegt ze dat niet tegen 1 van die andere. Nu krijg ik nog een meisje ook, maf als ik er achteraf aan denk.

Bij mijn 1e dochter had ik een drukke 50 urige werkweek op kantoor. En at altijd op mijn werkplek ontbijt en lunch, omdat het gewoon te druk was om te stoppen met werken (slecht he) Ik was altijd gek van augurken en had altijd een pot staan, lekker op mijn kaas ofzo. En elke dag vanaf dat die dickhead collega (man) wist dat ik zwanger was zei hij: lekker he augurken, komt door je zwangerschap he, lekker he!" en ik elke keer beleefd, maar ik eet altijd augurken...altijd ....elke dag ....hier.... Op het laatst werd ik wel :evil: , toen zei ik, je zegt elke dag hetzelfde...vergeetachtigheid is ook een zwangerschapskwaaltje, maar in jouw dikke buik zit geen baby he meneer. ? ! sukkel. :D :D

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Haha, die is goed. Tja, sommige mensen zijn echt irritant. Altijd denken ze te weten wat het wordt, een jongen of een meisje. Bij mij waren er ook van die mensen die op de echo duidelijk hadden gezien dat het een jongen zou zijn...haha, het is toch echt een meid, zeker een verdwaalde navelstreng gezien ofzo.
    Of die zeikerds die steeds hun eigen zwangerschaps en bevallingsverhalen kwijt moeten en dan niet 1 x, maar 10 keer.

14. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Met 18 weken de vraag krijgen: Hoe lang moet je nog?

En dit is echt de grootste giller:
    Ik ben 's nachts naar het ziekenhuis gegaan omdat ik een urineweginfectie bleek te hebben.
    Kreeg netjes medicijnen voorgeschreven die je mag hebben als je zwanger bent.
    Sta ik daar met m'n bolle 22 weken buiken, buikband en alles.

Geeft ze me die medicijnen zegt ze: Deze kunnen wel effect hebben op de anticonceptiepil......

Ja mevrouw, daar bent u een beetje laat mee....

Linda

15. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    hhaha, die vrouw voelde zicht wel er dom ofnie?

Ik kreeg maandag de opmerking van me mentor: ben je zwanger dan? grr

16. roses

roses Fanatiek lid

12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Is het gepland? :rolleyes:
    Vreselijk irritante vraag....

17. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik had het in het begin heel erg dat mensen steeds zeiden: Je hebt wel een grote buik he, zijn het er twee? Waarop ik antwoordde; 'nee, het is er eentje" en dan nog vragen: "Weet je het zeker?". Kon ik me heel erg aan erger (hoorde het dan ook 100 keer per dag). Gelukkig vragen mensen dat nu niet meer.

Ik heb wel dat ik heel erg last van mijn rug heb en dat ik heel snel moe ben, nouja, dat geeft niet, het is niet anders. Dus ik hoor nu continue: "Jaaaaa, maar dat hoort erbij he?", zelfs dát vind ik nog niet erg, maar waarom zijn het allemaal mannen die het zogenaamd allemaal zo goed weten? Hahahaha

18. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    hihi

En op het einde krijg je DAGELIJKS opmerkingen zoals:
    "Hoe lang moet je nog? ... Oh, ja! Ik zag het! Op het einde, als de vrouwtjes moeten gaan bevallen, dan zie je dat dus aan het gezicht, he? Ik zag het bij jou ook!"
    En dan een dag later een andere
    "Oh nog maar zoveel dagen? Dat zou je niet zeggen! Soms zie je het aan het gezicht... Maar bij jou niet hoor!" :) :)

19. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    Toen ik net zwanger was kreeg ik de opmerking van een collega die het nog niet wist:"misschien kun je beter eerst wat proberen af te valen voor je zwanger raakt anders is het EN/EN (dubbel de kilo's dus)" lekker tactisch

Bij mij duurde het heel lang voor ik een buik kreeg en dar baald ik verschrikkelijk van natuurlijk. dan vroegen mensen: "weet je wel zeker dat je zwanger bent?" Nee die echo's zijn nep! natuurlijk weet ik het zeker. en dan van "je ziet er nog helemaal niks van" ja bedankt zo ver was ik zelf helaas ook al.

20. Saskia78

vind het altijd wat raar als mensen vragen "weet je zeker dat je nog zo en zo lang moet?"

ze kunnen dat tegenwoordig tot op de dag bepalen zo ongeveer
    dus je zal er toch geen halve zwangerschap naast zitten zou je zo denken :)

denk dat een hoop mensen ook maar iets zeggen in het kader van interesse tonen
    zonder verder echt heel hard na te denken dus :)

en ik sta eigenlijk iedereen met "stomme" opmerkingen wel netjes te woord
    maar soms vraag je je af waar mensen het vandaan halen *grin*

@indy: en ik denk dat er stapels mensen het zouden doen voor "2 kg boven het gemiddelde" :)
    gemiddelde is tenslotte iedereen bij elkaar opgeteld en dan gedeeld door iedereen.
    in principe zouden er ongeveer even veel mensen/kgs boven moeten zitten.. als dat er onder zitten.

Deel Deze Pagina