mensen zeggen maar wat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ja en ook als je eens uit eten gaat of iets anders leuks gaat doen... "ja nou kan het nog he"
    Pff alsof je dat in het begin erg vind, en alsof er daarna geen oppas bestaat... :(

2. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

Vandaag iemand op het werk: Ben je er wel blij mee? :confused:

Als ik er niet blij mee was hadden we maatregelen getroffen en was ik nu niet 23 weken zwanger! GRRRRRRRRR stomme DOOOS!

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    bij de 20 weken was ik nog maar een kilo of 3 aangekomen, maar kreeg wel te horen van pas maar op met het eten want het moet er straks allemaal nog af.
    nu zijn we bijna 16 kilo aangekomen en krijg ik te horen dat ik verder helemaal neit dikker geworden ben en dat ik echt naar voren draag.
    nou draag ik wel naar voren maar die kiloos zitten toch ergens.

waar ik ook gek van wordt is de vraag:" weet je al wat het wordt, je hoeft het niet te zeggen maar weet je het al?"
    als ik het niet hoef te zeggen waarom vraag je het dan. die vraag krijg ik echt bijna dagelijks en vind het zoooo irri! :(

joyce

4. annette110

annette110 Actief lid

5 mei 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Hier moet ik echt om lachen zeg! llekker dom ,hou dan gewoon je mond... :)

5. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik denk dat iedereen vroeg of laat wel eens een keer iets zegt tegen een zwangere vrouw, waarvan de zwangere denkt ..Nouja!

En eigenlijk heb ik ergens zoiets van , wat is het probleem.
    Mensen tonen belangstelling voor je, omdat er een wonder in je groeit.
    En toch is hetgeen wat iemand zegt uit belangstelling niet goed, of valt het niet in goede aarde.
    Maar ik denk dat het pas werkelijk irritant /een probleem word, op het moment dat het zwanger zijn als normaal ervaren word en er helemaal geen belangstelling getoond word, zowel positief of negatief.

Ik vind de echte ergernissen juist de onvoorzichtige dingen, zoals:
    Boodschappen doen , en je karretje voortduwen, en dan mensen die dich er tussen door drammen zodat je je karretje in je buik krijgt.
    Dat soort dingen, daar zou ik van kunnen ontploffen, en terrecht aangezien niet echt goed is om wat dan ook met kracht in je buik geduwd te krijgen.
    Dat zijn naar mijn idee pas echte ergernissen, want belangstelling is ver te zoeken bij zulke types.

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    @Jolanda. Je hebt wel gelijk natuurlijk dat het meestal heel goed bedoeld is, maar 100000 keer dezelfde opmerking wordt wel een beetje vervelend! En dan is het heerlijk om hier even je hart te kunnen luchten :)

7. Jolanda

Jolanda Fanatiek lid

26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    jaja dat is ook zo.

Maar ik denk dat het negen van de tien keer niet verkeerd bedoeld word.

vandaar mijn antwoord

8. Moni74

Moni74 Lid

11 okt 2006
    22
    0
    0
    Wat mij erg is bijgebleven, is een foute opmerking van manlief, toen ik al een duidelijk zichtbare buik had en op een toon of hij zich van geen kwaad bewust was:

"Ik kan me niet voorstellen dat je je nou nog aantrekkelijk voelt..." En bedankt, ik dacht dat ik er met mijn buikje nog best goed uitzag...

Deel Deze Pagina