Verkeer en veiligheid??

Discussie in 'De lounge' gestart door sasjuh, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Denk je gezond te doen door de auto te laten staan en te voet naar de peuterspeelzaal te gaan samen met ons zoontje die in de kinderwagen ligt.

Ware het niet dat de stoplichten bij het grote kruispunt verkeerd staan afgesteld.
    Op de weg naar de speelzaal toe wou ik oversteken, ik druk netjes op de knop en wacht op het groene mannetje, en zodra hij groen werd ben ik gaan oversteken.....komt er rechts van mij een auto aan en die stopte wel maar met een hoop geknotter van de chauffeur....ja zeg, ik had groen??
    Hmz, hij blijkbaar dus ook.
    Eenmaal dochter opgehaald lopen we dus weer terug, komen we bij datzelfde stoplicht maar dan de andere kant op, druk weer op het knopje, wacht weer op het groene mannetje, groene mannetje komt tevoorschijn dus wij willen oversteken........heb ik verdorie toch bijna een BMW in de kinderwagen!! :$
    De chauffeur kijkt verbouwereerd en checkt of we groen hebben, ja dat hebben we!
    Maar.....ipv dat meneer even wacht.....nee :x
    Hij begint heel rustig door te duwen waardoor ik niet anders kan dan mijn dochter optillen en maken dat ik wegkom!
    Helaas heb ik het kenteken niet (stom!!!!) door de schrik en het ongeloof dat dit überhaupt gebeuren kan.

Nu wil ik het bij de gemeente aankaarten maar weet niet welke afdeling ik moet hebben....

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Volgens mij kun je op de website van de gemeente even kijken of er iets staat over verkeersveiligheid in jou buurt, en aan de hand daarvan contact opnemen?

Maar sjees, mensen hebben steeds meer haast en worden steeds meer asocialer in het verkeer.

3. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Dat is het hem juist, kan het nergens vinden :(

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Gewoon de politie bellen. Het is een onveilige situatie. Zij lossen het dan verder wel op.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Aangeven bij politie vroeg of laat gaat het echt verkeerd

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier is het bijna standaard dat de fietsers/voetgangers samen groen krijgen met de auto's die uit dezelfde straat komen. (En soms ook de tegenliggers). De fietsers/voetgangers dan net een paar seconden eerder. Maar daar houdt je als autobestuurder wel rekening mee als je het weet, voor "toeristen" is het soms even schrikken..

Maar bij jullie is dat nieuw dus? Even de politie bellen op 09008844 ?

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier in tienray is dat met zebrapaden
    3 stuks waar geen mens voor stopt.... Belachelijk!

8. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik heb net de politie gebeld, en hun hebben me doorgestuurd naar de gemeente.
    Toen ik de aardige mevrouw vertelde wat er gaande was op dat kruispunt schrok ze wel even, ze ging meteen melding maken zodat dit goed werd afgesteld.
    Hopelijk gebeurd het dan ook, want met dit weer gaan meer moeders te voet naar de psz, en dan gaat het ooit echt mis.

9. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik kom daar zelf ook met de auto op dat kruispunt, en ik heb dat nog nooit meegemaakt, de voetgangers hadden rood of wij hadden rood maar nooit tegelijk daar.

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Dat is schrikken zeg! En inderdaad asociaal van die bestuurder.
    Hier heb je ook een stukje in de wijk waarbij auto's het plein op kunnen rijden. De meeste vergeten echter dat afslaand verkeer geen voorrang heeft :x

11. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Da's zeker schrikken!
    Hier gaan er ook nog twee andere stoplichten op groen tegelijkertijd met het stoplicht voor voetgangers, vriendlief is dat gewend maar de eerste keer dat ik overstak en er een auto uit de bocht kwam stond ik echt van OMG HELP :$ :)

12. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Hopelijk wordt het snel opgelost. Sommige mensen zijn idd zo ontzettend aso in het verkeer :(

Deel Deze Pagina