Mensen zijn zo hard...

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    bedankt voor je mening :)

2. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja wie de billetjes brandt moet op de blaren zitten.... Ik zou dit zelf toch anders oplossen ipv. Een oproep op Facebook. Want ja wat je daar ook neerzet, mensen zetten daar heel gemakkelijk hun ongezouten mening neer. En eerlijk gezegd... zou ik aan dergelijke oproepen ook geen gehoor geven. Verkeerde keuzes maken prima maar draai dan zelf voor de gevolgen op en ga geen handje ophouden...

En een auto kopen maar geen benzine....? Wazig hoor sorry ;)
    Klinkt ook niet echt doordacht. Als het nodig is voor het werk dan krijgt hij/zij toch reiskostenvergoeding?

En waarom geef jij als vriendin geen 2 tientjes te leen voor benzine...? Geen aanval just asking..

3. sjak

sjak Niet meer actief

Je zegt zelf ook; bodemloze put... Ik ben van mening dat er altijd keuzes zijn om te maken, schijnbaar hebben ze vaak de verkeetde keus gemaakt.
    Ik zeg het ook eerlijk, ik kan ook een soort boos worden om zulke mensen! Ze hebben vaak verkeerde prioriteiten, nemen verkeerde beslissingen.
    Een kindje ook in deze situatie, heel erg!
    Schulden maken doe je zelf, en ja, als je keer op keer op je bek gaat dan word je omgeving dit dus erg zat.

En geld vragen via facebook vind ik echt vreselijk... Misschien hard, maar zulke tiepjes zou ik ontvrienden!

4. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Als ze die auto van een kennis kunnen overnemen kunnen ze daar dan geen betalingsregeling mee treffen? Of tv als onderpand oid..

5. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Lief dat je hebt geholpen :)!

Verder is het voor mij als buitenstaander lekker makkelijk om te oordelen dus dit doe ik ook niet. Hopelijk hebben ze gauw alles weer op de rit

6. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Wij kregen niet zomaar een uitrij kaart hoor. Daar mochten we eerst 35 euro voor betalen en die was dan voor 14 dagen. Daarna weer een nieuwe kopen. En voordat onze dochter op de Neonatologie lag, lag ik al 5 weken in t ziekenhuis tijdens de zwangerschap. T heeft ons ook erg veel gekost, al die benzine en parkeerkosten etc. Dan nog eten in t ziekenhuis, we probeerde meestal wel zelf mee te nemen.
    Maargoed we hadden gelukkig genoeg financiële ruimte.
    Ik zou t ook nooit op fb zetten.
    Zie hier bij vrienden die regelmatig vragen om dingen op fb. Dan weer een vriezer, tv, wasmachine etc. Die moeder werkt niet(bewust), hebben ze zelf voor gekozen. Ik reageer daar dus ook niet op, vind dat ze dan maar gewoon wat erbij moet werken.
    Maar het is wel vervelend als er dan zulke negatieve reacties, dat vind ik dan wel laag. Iemand zet t er niet voor niks op denk ik dan en heeft ook niks aan die negativiteit!

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Tja ik zo ook zo hard reageren.

Snap dat soort dingen gewoon niet. Waarom iets kopen wat je niet kan onderhouden?

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik kan dat ook niet begrijpen, maar dat komt misschien omdat wij zelf qua geld altijd 10x nadenken tegenwoordig voor dat we iets kopen.
    en dan geld vragen op fb? nou dan kan je het ook wel een beetje verwachten dat je botte reacties krijgt, ik vind het persoonlijk niet kunnen en erg triest overkomen.
    Als ik haar was zou ik eerst mijn dichte vriendinnen vragen als er nood aan de man is, niet zo hoppaa op facebook zetten

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het ook erg raar om zoiets op FB te zetten. En die mensen, die zo reageren? Ach, die zetten zichzelf toch ook te kijk zo? Al hún vrienden kunnen meelezen en zie hoe schandalig ze zich gedragen.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh en trouwens, ik zou dan eerder om spulletjes vragen dan om geld.

11. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Misschien is anders een brommertje een idee? Hoeft ie niet te fietsen, maw geen bezweette bedoening. Wat betreft spullen meenemen; laptop + eten en drinken, kan je gewoon in een rugtas vervoeren. Volle tank voor een brommer is een pak minder geld, maar je haalt er aardig wat km uit.
    Is maar een suggestie...

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou henzelf geen cent in handen geven, maar eventueel wel samen boodschappen gaan doen, dat zij basiszaken kan kopen voor de rest van de maand en dat jij de rekening betaalt.

Of je rijdt met hen mee naar de benzinepomp, je laat voltanken en jij betaalt de rekening.

Maar ikzelf zou zoiets ook nooit op Facebook vragen.

Ik heb het in mijn directe omgeving ook gezien en wij hebben wel geholpen, maar op de duur ging de gewone geldkraan echt wel dicht en werd er enkel nog materieel geholpen.
    Hen cash geld in hun handen geven (voor eten) stond immers gelijk met dat ze het duurste van de winkel kochten en de rest van de maand niks hadden. Of dat ze het geld toch niet uitgaven aan noodzakelijke zaken.
    We hebben bijvoorbeeld es gesponsord in de aankoop van een buskaart, zodat ze hun job niet voor de zoveelste keer zouden kwijt spelen. Of toen ze niks te eten hadden en ze de volgende dag moesten werken, hebben we ze brood en beleg gegeven dat we zelf hadden liggen.

Ze vroegen bovendien altijd "een lening", maar betaalden nooit iets terug. Na 3 keer geld geven en niks terugzien weet je dat wel. Al zijn haar grootouders héél lang haar wel blijven geloven en maar blijven sponsoren.

Uiteindelijk is zij er grotendeels uitgeraakt bovendien door met hem te breken. Al sleept ze na jaren nog altijd bepaalde schulden mee van stommiteiten die ze toen gedaan heeft / hebben. En heeft het dus wel nog altijd een bepaalde weerslag op haar huidige relatie.

Hem hebben we nooit meer gezien en blijkt voor zowat iedereen onvindbaar (geen vast adres, geen werk, op de loop voor zijn schulden bij jan en alleman, ...).

13. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Ik zou zulke ook nooit geld in het handje hebben gegeven. Ze kunnen niet met geld omgaan en 50 euro is echt een groot bedrag voor je vrienden dus zullen ze hier echt te laks mee omgaan. Had ze dus mooi een tas basis boodschappen gedaan voor 50 euro. Kunnen ze zelf het beetje geld die ze nu nog hebben gebruiken voor benzine. Maar je hebt het al gegeven al is dit een tip voor de toekomst.....

14. linnie88

linnie88 Actief lid

6 aug 2013
    223
    10
    18
    mensen hebben liever te zeiken over andermans 'shit' dan die van zichzelf, alleen maar om zich beter te voelen.
    Zou fijn zijn als mensen onderstaande in acht zouden nemen.

Before you speak think.
    T is it true?
    H is it helpful?
    I is it inspiring?
    N is it necessary?
    K is it kind?

15. bereke

bereke Niet meer actief

Dat is gesproken!

16. Aylen

Aylen Niet meer actief

Goeie!

Ik zou ook niet helpen, het klinkt als een bodemloze put. Maar ik zou ook niet reageren en zeker niet de grond in boren. Je hoeft niet altijd ietS te zeggen he, je kunt ook gewoon je mond houden en de ander géén sneer geven. Die meningen altijd maar... Je geeft je mening en bent er klaar mee, maar die ander kan goed dagenlang met een rotgevoel rondlopen en dat is ook niet constructief.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja een scooter!
    Wij hebben er vorige jaar eentje gekocht voor 200 euro. Kost ons 40 euro per jaar in de verzekering en de benzine is helemaal een lachertje. En wij hebben zo'n retro ding met hip mandje achterop. Kan een hoop in!

18. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Iedereen verdient een tweede kans denk ik, maar als je bepaalde dingen hebt gedaan dan is het ook een logische reactie dat mensen je niet meteen te hulp schieten. Ik bedoel, ze doen nu hun best om er wat van te maken, maar die "stempel" hebben ze al. Ze zullen zich moeten bewijzen om weer wat respect te verdienen, denk ik. Door middel van een oproep op Facebook gooien ze opnieuw hun ruiten in naar mijn mening...

De manier van reageren is natuurlijk bij iedereen anders, de één is heel hard en realistisch en de ander te soft en te gul, bij wijze van. Ligt ook erg aan hoe iemand zichzelf presenteert, hoe anderen op die persoon reageren. Als je altijd een grote muil hebt en alles verkloot, kun je daarna wel je leven omgooien maar je omgeving zal daar niet meteen intrappen.

19. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Een scooter is een hele goede optie denk ik!! Zal het eens opperen aan ze.

20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ja of gewoon een goedkoop brommertje. Goedkoop in verzekering en benzine. Het is maar voor de eerste tijd, wanneer hij genoeg gewerkt heeft kan hij steeds wat geld opzij zetten en sparen voor een betere auto. Een goedkope auto betekend ook veel reparaties/hoge kosten, geld wat beter gespaard kan worden om in een betere auto te steken.

Deel Deze Pagina