Wanneer kijken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Koeky, 31 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeky

Koeky Fanatiek lid

Hallo,

Ik ben er sinds deze week achter dat ik zwanger ben. Erg leuk allemaal, maar ik heb 1 oktober een miskraam gehad. En ik ben naar de HA gegaan hiervoor. Die heeft me naar de gyn gestuurd en heeft gekeken met een echo maar er was niets meer te zien. Ook heeft de gyn een urinetest gedaan en daar bleek ook uit dat ik niet meer zwanger was.

Ik ben dus niet ongesteld geweest, en heb weer duidelijk positief getest. Nu is de HA niet helemaal overtuigd dat ik zwanger ben en moet ik naar de verloskundige. Maar hoe kunnen jullie zien of ik zwanger ben ja of nee? En wanneer dan?

Ik voel me zo onzeker nu.

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Koeky,

We kunnen zien door middel van een zwangerschapstest dat je zwanger bent. Net zoals jij die haalt bij de apotheek, drogist of bij de huisarts laat doen. Alleen veel verloskundige praktijken hebben niet altijd een test. Want als je zelf een test hebt gedaan en geen vaginaal bloedverlies, kom je gewoon op het spreekuur voor de eerste controle, je bent dan
    zwanger. Je krijgt dan op korte termijn meestal ook een echo, om te kijken hoe ver zwanger je bent en of deze zwangerschap goed zit op dat moment.

Als je een positieve test hebt, ben je zwanger, dus gefelicteerd. Doe hem anders eens samen met je partner,

En ja het is heel normaal dat je je onzeker voelt, zeker gezien de vorige situatie. Ik zou gauw bellen met een verloskundige bij jouw in de buurt en hopelijk zit deze zwangerschap goed.

Succes,
    groetjes,
    japke

Deel Deze Pagina