Eisprong

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Flowerlisa, 27 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowerlisa

27 aug 2019
    80
    80
    18
    Vrouw
    Nieuw ... en al direct een vraag!

Als je je eisprong dmv ovulatietesten berekend hebt, of proberen berekenen.

Stel de ovulatietest is negatief, de dag nadien positief. Wanneer volgt je eisprong dan? Binnen de 24uur? Of als je je eisprong duidelijk anderhalve dag later (dus 36u) voelt ... reken je dan dpo vanaf wanneer je het gevoeld hebt of vanaf wanneer je een ovulatietest deed en deze positief was?

We hadden een positieve ovulatietest op 15.08 (savonds), maar ik voelde pas ander halve dag later 17.08 mijn eisprong ... reken ik dan best vanag 17.08 of 15.08? Vanaf wanneer kan ik dan ten vroegste beginnen testen met simpele kruidvattestjes?

2. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Als je ovulatie test positief is dan volgt de eisprong binnen 24-48 uur dus waarschijnlijk is je eisprong na de pijn geweest. Als je temperatuurt kan je het beste je dpo berekenen, de 1e dag dat die omhoog is ben je dan 1 dpo.
    En zwangerschapstesten (als je dat bedoelt) kan je meestal vanaf 9dpo proberen maar ookal zou je wel zwanger zijn is er nog geen garantie op een streepje

3. Flowerlisa

27 aug 2019
    80
    80
    18
    Vrouw
    Dankjewel voor de uitleg! Ik heb niet getemperatuurd, enkel zo ovulatietesten. Dus ik mag er vanuit gaan 17.08 (of later) eisprong + 14d ... waardoor ik nu maar op 10 dpo zou zittrn (of minder) en ten vroegste binnen 4 a 5 dagen mag/kan beginnen testen?

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.606
    113
    Nabij Utrecht
    17-8 je eisprong.
    18-8 1 dpo.
    26-8 10 dpo

Ik zou over 2 dagen een test wagen.
    Nu kan ook wel, maar dan heb je nog kans dat hij negatief is terwijl je misschien wel zwanger bent.

5. Flowerlisa

27 aug 2019
    80
    80
    18
    Vrouw
    Dankjewel RoGiJuLi ! Ik ben nogal 'nieuw'in het gebeuren dus ...een heleboel vragen die door mijn hoofd gaan :) blij dat ik ze hier kan stellen en een antwoord erop krijg. Dankje

6. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Zag dat je al een uitleg had gekregen, maar mocht het toch niet gelukt zijn deze ronde zou je altijd nog kunnen beginnen met temperaturen dan ben je nog zekerder van je eisprong!

7. Flowerlisa

27 aug 2019
    80
    80
    18
    Vrouw
    Maar temperaturen moet op een vast moment tijdstip zeker? Met wisselende uren en een wisselend slaapregime daardoor niet zo handig denk ik dan?

8. Iloon28

Iloon28 Lid

12 feb 2019
    56
    22
    8
    Vrouw
    Ja moet voordat je opstaat sochtends opgemeten worden, dus als dat per dag verschilt is het inderdaad niet heel erg handig helaas!

Deel Deze Pagina