beetje gehad met de ovu-pijn..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mayon, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hee dames, ik wil alleen even over de eisprong praten, ik wil nl. graag even een paar maanden rust met zwanger worden maar weet niet waar dit anders staan moet..

Wie heeft er ook veel last van ovulatiepijn? Ik heb het een paar dagen/kleine week, drukkende buikpijn en vooral ook rugpijn. Dit wordt steeds erger tot het eitje gesprongen is. Ik ben het eerlijk gezegd een beetje zat steeds die pijn :(

Heeft er iemand van jullie ervaring met pijnstillers, of is er anders nog iets aan te doen?

En er wordt altijd beweerd dat het geen kwaad kan, maar waarom dan die pijn? Ik heb het voor mijn zwangerschap twee keer gehad en daarna steeds. Van te voren niet. Had ik dan toen geen eisprong of kun je ineens pijn hebben en van te voren nooit? Dan moet dat toch een reden hebben??

2. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Hoi,

ik snap je helemaal! Ik heb ook verschrikkelijke pijn rond de eisprong. Het duurt bij mij alleen niet zo lang als bij jou. Maar dat opbouwende, drukkende gevoel ken ik goed. Tor de dag dat de eisprong plaatsvind en dan is het echt niet te harden! Dan loop ik dubbel van de pijn. Zodra het ei is gesprongen zakt het ook weer heel snel gelukkig.

Ik heb dat Voor de zwangerschap van Jason ook noiit gehad. Pas toen ik weer stopte met de pil omdat we graag een 2de willen is het begonnen. Raar dat het zo opeens kan ontstaan he?!

Als ik het echt niet meer uithou pak ik er een paracetamol voor, maar ik ben altijd bang dat dit invloed heeft op de bevruchting.... Probeer het dus maar vol te houden zonder. Mocht ik deze ronde niet zwanger zijn, ga ik het eens met mijn fertiliteitsarts bespreken. Misschien weet zij hoe het komt en wat er aan te doen is (als er al iets aan te doen is...)
    Maar ik ben "blij" te horen dat ik niet de enige ben.

3. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Gonnie, heel herkenbaar! ik heb een ruime week opbouwende ei-pijn en de dag van de ei-sprong aantal uren achter elkaar erge heftige ei-pijn, bij mij zit heel vooral in me onderbuik.
    Heb al aantal onderzoeken achter de rug en alles gaat verder goed, dus gyn zegt dat ik inderdaad maar pijnstiller moet nemen,maar vind ik ook niet zo'n fijn idee.
    Sinds vorige cyclus begonnen met accupunctuur, cyclus is helaas wel 11dagen langer geworden en ei-sprong nu zelfs gemist:$,maar heeft dus wel geholpen tegen de pijn:)., waarschijnlijk komt het doordat we te laat in me cyclus behandeld hebben.
    Ben vandaag weer geweest en ei-pijn is sinds gisteren al weer begonnen, dus ben benieuwd deze maand
    Dus misschien tip voor je?

Heel veel succes

4. Wilma06

Wilma06 Actief lid

3 apr 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    Ik heb het nooit eerder gehad behalve in feb ( de maand dat ik zwanger werd )
    Maar bij mij waren het maar 2 dagen en de laatste dag ben ik gewoon op bed gaan liggen van de pijn pfff
    Maar nu was het wel gemakkelijk natuurlijk ;)

Maar als dit na de zwangerschap terug gaat komen ( dit is de laatste voor ons ) dan ga ik toch ook aan de gyn vragen wat ik er aan kan doen

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

@MamvanJason, en opzich helpt de PCM wel?

@Babel, jij hebt het ook lang! Apart, acupunctuur. Trekt me niet echt trouwens.. Maar fijn voor je dat het helpt!

@Wilma, dat is apart, ik had het ook de laatste twee keer voor de zwangerschap, we hoopten ook al ruim twee jaarop een kindje.. Dan is het wel weer makkelijk he..

Hoe doen jullie dat trouwens, gewoon klussen of daarna pas? Ik kan het niet als ik pijn heb, wil het ook niet . Een keer gedaan maar deed mega pijn.. Toen heb ik het de dag er na gedaan en was zwanger, (enigste keer die maand...) helaas een MK.

Maar kijk, met de menstruatie heb je ook een paar dagen pijn, dan met het ei, dan die stemmingswisselingen.. Pff er blijven weinig normale dagen over..

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    De pcm helpt wel ervoor, neem het alleen niet graag.

Wij klussen trouwens wel gewoon... Als ik het alleen na mijn ei zou doen verklein je de kansen toch best wel naar mijn idee. En ik loop niet voor niets al maanden met een hormoonpomp rond, dus dan maar even op de tanden bijten. Maar leuk is anders.

7. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ok dankjewel. Nee ik snap het dan wil je wel.. Ik kan dat alleen echt niet. En bij mij was het ook de dag erna dus raak.

Veel succes verder meis!

8. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Wij proberen ervoor en vlak erna te klussen, ook tijdens geprobeerd,maar dan ben ik helemaal verkrampt,dus lukt echt niet en geeft nog meer pijn.:(
    Ja ik heb ook nooit accupunctuur gedaan,maar ja baat het niet ,dan schaadt het niet;) gelukkig geen angst voor naalden:p

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Oja, dit nog even, hoe doen jullie dat als je werken moet, meld je je ziek met erg pijn? Ik werk niet veel, help wat mensen met huis schoonhouden maar juist dat is zwaar.. Heb de echte 'sprong' één keer gehad en toen afgebeld. Maar is zo vervelend..

10. Babbel81

Babbel81 Fanatiek lid

22 mrt 2010
    2.901
    0
    0
    Zuidholland
    Ik heb me in 13 rondes 1 keer ziek moeten melden, het valt bij mij net in me vrije dagen:p gelukje

Deel Deze Pagina