Hallo Bammar, Wat wil je precies allemaal weten? Als je zoekt bij Google op zelf inseminatie kom je enkele websites tegen waar superveel informatie te vinden is. Nu wil ik best uitgebreid reageren, maar mijn info komt ook gewoon van die sites. Ik heb trouwens zelf een donor gezocht. En gevonden. Afgelopen week eerste poging vsn deze donor gedaan. Na een flinke pauze want door omstandigheden de vorige donor was niet de juiste match met ons. En veel twijfels gehad rondom mijn gezondheid . Succes! En bij vragen zal ik weer reageren. Groetjes
Hoi joanna, Uiteraard lees ik ook veel op internet, maar hoe meer le leet, hoe meer er ook verschillende verhalen zijn. Ik vind het dan prettiger om persoonlijke (al dan niet succes-) verhalen enervaringente krijgen. Hoe vaak per cyclus, juiste momenten, alleen een spuitje en/of rietje. Dat soort dingen.
Meerdere keren ZI gedaan. In het begin 1x per maand, erna 2/3 keer per maand. Helaas geen zwangerschap ontstaan, maar dat komt doordat ik van mezelf geen goede eisprong heb. Ik gebruikte alleen een spuitje en dat ging prima.
Ik heb vorige week voor de tweede x ZI gedaan. Lichaamssignalen geven vier dagen van te voren eisprong aan. Dus ruim de tijd contact te zoeken met donor voor een afspraak. Doe voor de zekerheid wel ovulatie test etbij. Ik probeer 1 dag voor eisprong ZI te doen. Gewoon alleen met spuitje, want sommige instellingen zeggen dat bloed de kwaliteit van het zaad aantast. En je zelf niet zo goed inwendig kan kijken als een arts. Doe ik geen slangetje of cupje of wat dan ook erbij. Zit nu in mn wachtweken. Dus kan nog niet zeggen of t geslaagd is. Veel succes!
Heel veel succes, ik duim voor je dat het raak is. Ik zit ook in de wachtweken momenteel. Nog omgeveer anderhalve week te gaan.
Hoi, Ik heb ook ervaring met zi. Mijn zoon is bijna 4 en heb sinds kort besloten om voor een 2e kindje te gaan (met dezelfde donor), en daarom heb ik me hier weer aangemeld! Ook ik heb alleen een spuitje gebruikt en insemineerde 2 keer per cyclus. Ik heb gebruik gemaakt van ovulatietesten, niet tempen. Als je specifieke vragen hebt ga je gang, ik had in die tijd ook veel aan anderen die er al ervaring in hadden
Ik doe ook niet aan tempen, alleen aan ovulatietesten. Ik heb vorige week ook twee keer geinsemineerd met alleen een spuije. Een keer voor en een keer na eisprong (weet niet exacte dag van eisprong, wsl za of zo). Donor zorgde ervoor dat spuitje klaar stond waarna ik meteen kon insemineren. Heb je bij je eerste veel pogingen moeten doen?
@ Bammar, ik deed het ongeveer op dezelfde manier als jij. Alleen deed ik het zelf in het spuitje. De donor hield het potje bij zijn lichaam en gaf het dan aan mij en ik hield het ook bij mijn lichaam. Want het moet eigenlijk op lichaamstemperatuur blijven. Het heeft 6 maanden geduurd. Ik ga na deze strip stoppen met de pil en dan kan de hele planning weer beginnen. Wordt weer spannend!! Voor jou is het nu helemaal spannend!
Dus ook jij gaat weer een spannnd tijd tegemoet.....ben benieuwd. De tijd tussen doneren en insemineren was nog geen vijf minuten, dus ik ga er van uit dat dat prima is, ook qua temperatuur.
Ik lees trouwens verschillende verhalen over het wel of niet laten verbloeien van het sperma. Wat is jouw ervaring hierin?
Ze zeggen dat je het maximaal drie uur op lichaamstemperatuur maar buiten het lichaam kan vervoeren. En dan neemt de kracht rap af. Onze werkvolgorde: Rijden naar donor. Daar glaasje sap gedronken en ff gekletst. Wij gingen naar de auto. Hij vulde t potje. En bracht deze naar de auto. Potje in mn bh gestopt en naar huis gereden. Precies twee uur later stond ik weer op na ZI. Nu afwachten. Over jouw vraag van het vervloeien van het zaad, Dat begint al na een minuut ongeveer. Zeker als t potje bewogen word gaat t heel snel.
De donor komt naar mij. Ik wacht niet tot het waterig is, maar dat heb ik inderdaad ook wel eens gelezen. De donor komt naar beneden met het potje, gaat weg en ik ga er gelijk mee naar boven dus er zit ook een paar minuten tussen. een BAM vriendin van mij heeft 2 kindjes en de 2e was meteen raak op die manier
Hoi hebben jullie misschien een naam of merk van de spuitjes mijn apotheek kent het niet en denkt het wel te kunnen bestellen als ik een merk weet
Mijn beste vriendin is Bam mam en heeft ZI gedaan en 2x in 1x zwanger van geraakt. Zij gebruikte een gewone 10 ml injectie spuit (dus zonder naald!) De donor vulde het potje in haar badkamer en ging weg. Dan met het spuitje zuig je het semen uit het potje op, naar slaapkamer, liggen, spuit in vagina brengen en stamper leegdrukken. Klaar! Die 10 ml spuiten zijn bij elke apotheek vrij verkrijgbaar. Je hoeft er niet bij te vermelden waarvoor je het gaan gebruiken. Zijn altijd per stuk steriel verpakt.
Okee dus het is niet zoals je het op internet ziet met een slang er aan enzo? Wij gaan ons binnenkort laten testen en dan wil ik beginnen met zi