Hallo, Bij de termijn echo is mij al verteld dat de placenta tegen de uitgang aan lag of net iets eroverheen. Ik had meerdere keer bloedverlies gehad dus daar kon het bloedverlies vandaan komen. Vandaag heb ik een pretecho gehad en de echoscopist zei gelijk dat de placenta voor de uitgang ligt. En niet zo'n klein beetje ook. Hij ligt ongeveer voor de helft over de uitgang heen. Echter, onder 1 helft was het helemaal zwart. Het stuk wat tegen mijn blaas aan lag. Je kon dus goed zien dat het net zo zwart was als de inhoud van de blaas. (De scheidingswand was wel erg goed te zien). Hij zei dus dat dat hoogstwaarschijnlijk nog bloed was. Dit zou ik dus dan nog kunnen verliezen. Hoe groot is de kans dat de placenta nog omhoog trekt als hij voor de helft over de uitgang ligt? En is het gevaarlijk als er bloed onder de placenta ligt? En een vraag die hier misschien niks mee te maken heeft, maar ik vraag mij wel af of het normaal is. Eigenlijk de hele zwangerschap verlies ik dagelijks slijmslierten. Net zoals de 'slijmprop' op het eind van de vorige zwangerschap alleen dan kleiner. Kan dit kwaad? Het is echt dagelijks.. Alvast bedankt voor uw antwoord.
hoi, het slijmverlies kan geen kwaad, de baamoedermond en vagina zijn heel rijk doorbloed en daardoor maak je veel meer afscheiding aan. Dat kun je als slierten verliezen. Geen probleem. Het zwarte onder de placenta zou inderdaad oud bloed kunnen zijn, is niet erg, je kunt het wel verliezen als donkerbruine afscheiding, hoeft niet, lichaam kan het ook weer opnemen. Als de placenta voor de helft over de uitgang ligt heb je nog steeds kans dat ie ver genoeg omhoog trekt maar die kans is wel wat kleiner. Ik kan geen percentages geven. Mirjam