Implanon

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rooz88, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Hallo,

Ik zit met een paar vraagje over mijn implanon. Afgelopen april ben ik naar de huisarts geweest om mijn implanon na 3 jaar te laten verwijderen. Omdat hij m niet kon voelen werd ik doorgestuurd voor een echo. Op de echo was helaas niets te vinden, en inmiddels ben ik twee röntgenfoto´s en een mri verder en op geen elke was de implanon te zien. Tijdens mijn ongi heb ik ook nog bloed laten prikken om de hormoonstatus te bepalen, maar volgens de gevonden waarden zit er helemaal geen implanon in mijn lijf! (ongi is min of meer regelmatig)
    Nu moet ik van de gyn een temperatuurcurve bijhouden om te zien of er dan wel een eisprong is. Ook moet ik 1 augustus nog een keer bloed laten prikken om het prolactine gehalte te bepalen.
    Waar ik nu mee zit is dat als het implanon er echt niet zit, ik in die 3 jaar toch wel zwanger had moeten raken. En aangezien ik al die tijd met dezelfde vriend ben maak ik me ook wel zorgen om onze vruchtbaarheid.. :( We willen namelijk heel graag een kindje.
    Misschien heeft iemand hier tips over wat we verder nog kunnen doen? (Controle van zijn zwemmertjes staat al op de agenda)

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

En hoe verklaren ze waar die implanon dan is gebleven?

Omdat de implanon wel is geplaatst en niet weet sinds wanneer deze spoorloos is kan het ook pas 3mnd zijn en ben je nog niet zo lang zonder anticonceptie...
    Meer dan dat er nu word gedaan kan je niet doen!

Imke

3. Rooz88

Rooz88 Niet meer actief

Bedankt voor je reactie :)

Ja waar het is gebleven is nu eigenlijk het grote raadsel. Heb ook contact gehad met de huisarts die m geplaatst heeft, en hij stond ook redelijk met zijn mond vol tanden.. En ik weet het ook niet meer..
    Als de uitslag binnen is zal k m hier posten :)

Deel Deze Pagina